Két félidős nagydíjak a Forma-1-ben?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.11.21. 09.08

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a mai közönséget sokkal jobban ki lehetne szolgálni egy hosszú helyett két rövidebb futammal. Két 40 perces “félidő” egy szünettel – ez a jövő?

Két félidős nagydíjak a Forma-1-ben?

A Forma-1-ben hosszú lassan egy évtizede jelen van búvópatakként a versenyhétvégék hagyományos menetrendjének megreformálási szándéka. A leggyakoribb felvetés a a vasárnapi nagydíj mellé egy szombati sprintverseny bevezetése, de az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone most egy másik koncepciót dobott be.

“Az embereknek manapság sokkal hamarabb lankad a figyelme, sok sportban foglalkoznak a rövidítés ötletével. A Brazil Nagydíjnak magasabb tévés nézettsége volt. Hosszú, esős, balesetekkel tarkított futamunk volt, de a piros zászlók miatt két rajt is volt, az emberek odakapcsoltak erre.”

“Meg kell vizsgálnunk futam a hagyományos hosszú formátumát. A nézők, a tévétársaságok, a szponzorok, reklámozók számára is vonzó lehetne két 40 perces verseny, amelyet egy 40 perces szünet választana el, ami alatt a versenyzők interjúkat adnának, miközben az autókon is lehetne dolgozni. Az autók a szokásos módon szombaton kvalifikálnának az első futamra, annak az eredmény pedig megadná a mások verseny rajtsorrendjét. A könnyebb, gyorsabb autókkal együtt ez felpezsdítené a dolgokat” – magyarázta a Sunday Timesnak.

“De nem tudom, hogy megvan-e a bátorság ehhez a változtatáshoz. De változnak az idők, szóval foglalkoznunk kell ezzel” – tette hozzá.

“Az összes amerikai sportágban van időkorlát, mert az amerikai nézők nem képesek koncentrálni. 15 perces tévés szegmensekkel nőnek fel. Mára szintem mindenütt ilyenek az emberek.”

szocsi_futam_13

Ecclestone újra beszélt a Forma-1-es a vezetési szabályok, a büntetési rendszer reformjának szükségességéről is:

“A szabálykönyv új címe lehetne a Ne versenyezz. Olyan sok és olyan bonyolultan fogalmazott szabály van, hogy senki, még a versenyzők sem tudják, mi is a helyes. Túl sok pilóta nyomja a rádiós gombot a nyomás, a kerék a kerék elleni küzdelem első jelére. A rendes versenyzők meg frusztráltak, ahogy én is. Őrület. A szabályok mára olyanok, mint a bóják: mindent lelassítanak, megakadályozzák, hogy a versenyzők azt csinálják, ami természetesen adná magát. Hadd csinálják! Ha veszélyes, majd foglalkozunk vele.”

“Lehetővé kell tennünk, hogy szabadon versenyezzenek. Nem gondolom, hogy szándékosan dodzsemezni kellene, de ha a verseny közben összeérnek, na és?! Néha elgondolkodom, hogy némelyik srác versenyezni van itt, vagy csak azért, hogy F1-es autóval furikázzon.”

BestCars_620x310

Kommentek

Vettel: Sikolt az autó, hogy keményebben nyomjad!

A 2017-es szezon első futamát, az Ausztrál Nagydíjat Sebastian Vettel nyerte. Pályafutásának 43. Forma-1-es győzelmét aratta.

F1: Ferrari-győzelem a szezonnyitón

Sebastian Vettel nyerte a Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíjat, a Mercedes mellényúlt a gumistratégiával. Hamilton és Bottas a 2. és 3. az amúgy eseménytelen versenyen.

F1: A Ferrarinak hálás Grosjean

Romain Grosjean csupán két másodperccel maradt le az első helyet megszerző Hamiltontól, így igazán lelkesen vág neki az Ausztrál Nagydíjnak.

Alonso: A McLaren nem jó a pontszerzésre, szomorú a helyzet

Fernando Alonso ugyan problémamentes időmérő végén a vártnál talán jobb 13. helyet szerezte meg Melbourne-ben, de egyáltalán nem elégedett.

Méltatlan helyen csapták falnak ezt a Lamborghinit

Kínában igazán költséges összetörni egy Lamborghini Huracant, hiszen 4,3 millió jüant kell érte fizetni, ami az eredeti ár többszöröse.

Gokarttal autózott az éjszakában

Amikor azt gondolnánk, már nem érhet meglepetés, jön egy ilyen videó, mi pedig fejet hajtunk az emberi ostobaság előtt.

Lóbőrbe öltöztették a sportkocsit

Musztángot a Mustangnak: a Vilner kínai megrendelésre készítette el azt az egyedi autóbelsőt, aminél alighanem minden jó ízlésű ember meghúzza a határt.

Húszmilliós unalom a BMW-től

A BMW 320d GT xDrive az a bajor modell, amiben hiába is keresnéd az izgalmat, nem fogod megtalálni. Cserébe roppant praktikus, és nem csak az egész család kutyástól, de a csomagok is kényelmesen elférnek.

Jövőre minden eddiginél nagyobb Seat jön

A Škoda kölcsönadja a Kodiaqot a Seatnak, így nekik is lesz középkategóriás szabadidőjárművük. Első részletek a leendő óriásról.

Speciális mentőjárművet épített a Kamaz

Szinte bárhol bevethető mentőjárművet épített a Kamaz, mely kiválóan alkalmas tűzoltók és a mentők munkájának támogatására.

Így gyorsul 350-re a Bugatti Chiron

Nem sokan vezethették a Bugatti Chiront, de Jeremy Clarkson köztük volt. Az autós újságírás fekete báránya ízelítőnek az autó gyorsulási képességeit demonstrálta.

F1: Perezt beidézték a versenybírók

A Force Indiá-s Sergio Perezt az Ausztrál Nagydíj kvalifikációja után vizsgálat alá vonták, büntetés miatt elúszhat a 11. rajthely.

Hihetetlen módon úszta meg a balesetet ez a motoros

Lendületből ült fel az autó tetejére a motoros, amin valószínűleg ő is meglepődött az ütközés után.

Világrekordra készül a Jaguar

Idén 25 éves a Jaguar XJ220, és ebből az alkalomból monstre felvonulást terveznek, méghozzá Guinness-esélyes részvétellel.

Hamilton: Bottas nagyon jól teljesített

Lewis Hamilton indul az élről Melbourne-ben, Sebastian Vettel a második, Valtteri Bottas a harmadik rajthelyet fogta meg az időmérőn. Az első három nyilatkozatai.

Videó: Így vágta falnak a Red Bullt a helyi hős

A Red Bull-os Daniel Ricciardo nem lehet elégedett, hiszen hazai közönsége előtt szúrta el az időmérőt, a Q3-ban a falban végezte.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.