F1: Wehrlein nem kellett, de nem selejt

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.11.21. 13.32

A Force India főnöke szerint Pascal Wehrleinnak semmi oka rosszul érezni magát, amiért nem őt, hanem tapasztalatlanabb, fiatalabb csapattársát, Esteban Ocont szerződtették 2017-re.

F1: Wehrlein nem kellett, de nem selejt

Miután Nico Hülkenberg bejelentette, hogy 2017-től a Renault-nál folytatja Forma-1-es pályafutását, a Force Indiának pótlást kellett keresnie. Bár többen is képben voltak, logikusnak látszott, hogy a motorpartner Mercedes valamelyik, idén a sereghajtó Manornál tanuló neveltjét igazolják majd, és így is lett.

Az már inkább meglepetés volt, hogy nem a kicsivel tapasztaltabb és idősebb Pascal Wehrleint, hanem a Belga Nagydíjon bemutatkozott Esteban Ocont választották, a német pilóta utólag el is mondta, hogy szeretné személyesen megtudakolni a Force Indiától, miért nem ő kellett.

A silverstone-i csapat de facto csapatfőnöke, Bob Fernley így beszélt Wehrleinról:

“Úgy gondolom, Pascal nagyon illedelmes és elegáns volt. Ha elolvassuk, miket mondott az interjúkban, láthatjuk, hogy útmutatást kér és nem minket kritizál a döntés miatt. Úgy gondolom, hogy tehetséges pilóta, és az, hogy mást választottunk, csakis a mi preferenciákról szól. Nem jelenti azt, hogy Pascalnak ne lenne nagy jövője a Forma-1-ben”
– idézte a Motorsport.com.

ocon_force_india

A Force India az elmúlt két évben Wehrleinnal és Oconnal is tesztelt, az utóbbi ifjonc tempója és munkája meggyőzte a csapatot. A francia az esős Brazil Nagydíjon épp csak lemaradt a pontszerzésről, de a Force India-főnök szerint ez nem gond, nem változtat semmin:

“Nem hiszem, hogy további meggyőzésre lett volna szükségünk. Amikor átkerül hozzánk, látszik majd a tehetsége, alig várjuk, hogy nálunk versenyezzen. Brazíliában csak azt sajnáltam, hogy Nicónak nem sikerült dobogót hoznia a búcsú előtt. Az lehetett volna a hab a tortán, de nem jött össze.”

A 2008 óta működő Force India 2016-ban története legjobb eredményét érheti el, a konstruktőri 4. hely már gyakorlatilag biztos számukra, hiszen 27 ponttal vezetnek a Williams előtt.

BestCars_620x310

Kommentek

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

A GM legjobb vicce: kabrió kisteher Corvette-motorral

A Totálisan Értelmetlen Autó, 300-as végsebességgel, platóval és nyitható keménytetővel. Nem tudom, mire, de nagyon jó!

Negyedmillió Toyotából folyik az olaj

Az Egyesült Államokban 228 ezer Toyota Tacoma pickupot hívnak vissza, mert szivárog  a differenciálművükből az olaj.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.