F1: Wehrlein nem kellett, de nem selejt

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.11.21. 13.32

A Force India főnöke szerint Pascal Wehrleinnak semmi oka rosszul érezni magát, amiért nem őt, hanem tapasztalatlanabb, fiatalabb csapattársát, Esteban Ocont szerződtették 2017-re.

F1: Wehrlein nem kellett, de nem selejt

Miután Nico Hülkenberg bejelentette, hogy 2017-től a Renault-nál folytatja Forma-1-es pályafutását, a Force Indiának pótlást kellett keresnie. Bár többen is képben voltak, logikusnak látszott, hogy a motorpartner Mercedes valamelyik, idén a sereghajtó Manornál tanuló neveltjét igazolják majd, és így is lett.

Az már inkább meglepetés volt, hogy nem a kicsivel tapasztaltabb és idősebb Pascal Wehrleint, hanem a Belga Nagydíjon bemutatkozott Esteban Ocont választották, a német pilóta utólag el is mondta, hogy szeretné személyesen megtudakolni a Force Indiától, miért nem ő kellett.

A silverstone-i csapat de facto csapatfőnöke, Bob Fernley így beszélt Wehrleinról:

“Úgy gondolom, Pascal nagyon illedelmes és elegáns volt. Ha elolvassuk, miket mondott az interjúkban, láthatjuk, hogy útmutatást kér és nem minket kritizál a döntés miatt. Úgy gondolom, hogy tehetséges pilóta, és az, hogy mást választottunk, csakis a mi preferenciákról szól. Nem jelenti azt, hogy Pascalnak ne lenne nagy jövője a Forma-1-ben”
– idézte a Motorsport.com.

ocon_force_india

A Force India az elmúlt két évben Wehrleinnal és Oconnal is tesztelt, az utóbbi ifjonc tempója és munkája meggyőzte a csapatot. A francia az esős Brazil Nagydíjon épp csak lemaradt a pontszerzésről, de a Force India-főnök szerint ez nem gond, nem változtat semmin:

“Nem hiszem, hogy további meggyőzésre lett volna szükségünk. Amikor átkerül hozzánk, látszik majd a tehetsége, alig várjuk, hogy nálunk versenyezzen. Brazíliában csak azt sajnáltam, hogy Nicónak nem sikerült dobogót hoznia a búcsú előtt. Az lehetett volna a hab a tortán, de nem jött össze.”

A 2008 óta működő Force India 2016-ban története legjobb eredményét érheti el, a konstruktőri 4. hely már gyakorlatilag biztos számukra, hiszen 27 ponttal vezetnek a Williams előtt.

BestCars_620x310

Kommentek

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

Őrült hod rod lett a pusztulásra ítélt Porsche 911-esből

Alaposan átszabták amerikai mintára ezt a Porsche 911-est, a laposabb és hiányosabb kasztniba Chevrolet V8-as motor került.

Legendás francia filmet forgatott újra a Ford

40 éves filmet forgatott újra a Ford modern formában és egy piros Mustanggal a főszerepben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.