F1: Wehrlein nem kellett, de nem selejt

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.11.21. 13.32

A Force India főnöke szerint Pascal Wehrleinnak semmi oka rosszul érezni magát, amiért nem őt, hanem tapasztalatlanabb, fiatalabb csapattársát, Esteban Ocont szerződtették 2017-re.

F1: Wehrlein nem kellett, de nem selejt

Miután Nico Hülkenberg bejelentette, hogy 2017-től a Renault-nál folytatja Forma-1-es pályafutását, a Force Indiának pótlást kellett keresnie. Bár többen is képben voltak, logikusnak látszott, hogy a motorpartner Mercedes valamelyik, idén a sereghajtó Manornál tanuló neveltjét igazolják majd, és így is lett.

Az már inkább meglepetés volt, hogy nem a kicsivel tapasztaltabb és idősebb Pascal Wehrleint, hanem a Belga Nagydíjon bemutatkozott Esteban Ocont választották, a német pilóta utólag el is mondta, hogy szeretné személyesen megtudakolni a Force Indiától, miért nem ő kellett.

A silverstone-i csapat de facto csapatfőnöke, Bob Fernley így beszélt Wehrleinról:

“Úgy gondolom, Pascal nagyon illedelmes és elegáns volt. Ha elolvassuk, miket mondott az interjúkban, láthatjuk, hogy útmutatást kér és nem minket kritizál a döntés miatt. Úgy gondolom, hogy tehetséges pilóta, és az, hogy mást választottunk, csakis a mi preferenciákról szól. Nem jelenti azt, hogy Pascalnak ne lenne nagy jövője a Forma-1-ben”
– idézte a Motorsport.com.

ocon_force_india

A Force India az elmúlt két évben Wehrleinnal és Oconnal is tesztelt, az utóbbi ifjonc tempója és munkája meggyőzte a csapatot. A francia az esős Brazil Nagydíjon épp csak lemaradt a pontszerzésről, de a Force India-főnök szerint ez nem gond, nem változtat semmin:

“Nem hiszem, hogy további meggyőzésre lett volna szükségünk. Amikor átkerül hozzánk, látszik majd a tehetsége, alig várjuk, hogy nálunk versenyezzen. Brazíliában csak azt sajnáltam, hogy Nicónak nem sikerült dobogót hoznia a búcsú előtt. Az lehetett volna a hab a tortán, de nem jött össze.”

A 2008 óta működő Force India 2016-ban története legjobb eredményét érheti el, a konstruktőri 4. hely már gyakorlatilag biztos számukra, hiszen 27 ponttal vezetnek a Williams előtt.

BestCars_620x310

Kommentek

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.