F1: Massa Schumi példáját követte

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.11.20. 13.30

A szezonzáró Abu-Dzabi Nagydíj után visszavonuló Felipe Massának csapattársai közel Michael Schumacherrel volt a legszorosabb kapcsolata. Még a bejelentéshez is róla vett példát.

F1: Massa Schumi példáját követte

Az egy hét múlva következő Abu-Dzabi Nagydíj lesz Felipe Massa utolsó Forma-1-es versenye, a 2002-ben bemutatkozott brazil búcsút int a száguldó cirkusznak, de nem a versenyzésnek.

“Megkönnyebbülés lesz. Természetesen hiányozni fognak bizonyos dolgok, de legalább ugyanannyi dolog van, ami nem fog. A vezetés, a versenyzés, az hiányozni fog. Ha valaki ennyi ideig a versenyzéssel foglalkozik, akkor szinte a lételemévé válik, a leállás pedig űrt teremt. Ezt az űrt majd más dolgokkal kell kitöltenem” – mondta a 35 éves pilóta, aki a Forma E-ben és a DTM-ben is felbukkanhat még.

Ami az F1-es pályafutást illeti, Massa olyan csapattársak mellett versenyzett, mint Fernando Alonso, Kimi Räikkönen és Michael Schumacher, és azt mondja, egyértelműen a német szupersztárral volt a legszorosabb, legbensőségesebb kapcsolata.

“Michael az, sok szempontból ő volt a mesterem. Persze, szerettem volna megverni, de mindig is bálványomként néztem rá, olyan akartam lenni, mint ő. Ő meg talán úgy tekintett rám, mint a srácra, akit felkarol. Egészen más volt a kapcsolatunk, mint a többi csapattársammal. Talán ezért is döntöttem úgy, hogy Monzában jelentem be a visszavonulásomat, annak ugyanis külön jelentősége van.”

massa_schumacher_2006

“Kimi már két évvel azelőtt aláírt a Ferrarival, mielőtt ténylegesen az autóba ült volna, én pedig csakis akkor maradhattam volna a csapatnál, ha Michael kiszáll. És meg is tette ezt, 2006-ban Monzában bejelentette. Valószínűleg egy kicsit elfáradt addigra, és talán úgy gondolta, hogy Felipe jó munkát végez, kapja meg a lehetőséget. Én is ezért tettem meg a bejelentést Monzában, pont tíz évvel később.”

Massa pályafutása alatt a Saubernél, a Ferrarinál és a Williamsnél vezetett, 11 futamot nyert, 2008-ban hajszál híján világbajnok lett.

BestCars_620x310

Kommentek

Folyik a benzin a BMW villanyautójából

Átfogó visszahívást kezdeményezett a BMW az USA-ban, vélhetően globális folytatása is lesz az ügynek. Az i3-as városi villanyautók hatótávolság-növelőjével van gond.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Ezek a világ leginkább tiszteletre méltó autógyártói

A Fortune magazin évről évre felállítja az ötven leginkább nagyra becsült nagyvállalat globális rangsorát. Az autógyártók nem képviseltetik magukat nagy számban.

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.