F1: Nem lesz 5 másodperces gyorsulás?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.11.19. 14.00

A Williams technikai főnöke úgy véli, a kitűzött körönkénti 5 másodperces gyorsulást nem fogják hozni a 2017-es Forma-1-es autók. Sok múlik majd a gumikon is.

F1: Nem lesz 5 másodperces gyorsulás?

2017-ben új szabályok szerint épült, sokkal hatékonyabb aerodinamikájú, szélesebb gumikon futó Forma-1-es autók lépnek majd pályára. A változtatás eredeti célja az volt, hogy körönként 5 másodperccel gyorsabbá tegyék az F1-eseket, de a Williams technikai főnöke, Pat Symonds kétli, hogy el is érik ezt.

“A teljesítmény közelít majd a 2000-es évek közepihez, de azért nem éri el. Emlékezhetünk, hogy a cél a körönkénti öt másodperces javulás volt, de én nem hiszem, hogy azt el fogjuk érni” – mondta a szakember.

“Persze nagy kérdés, milyenek lesznek a gumik, arról egyelőre nincs elképzelésünk, de ésszerű feltételezések mellett szerintem inkább csak négy másodpercet fogunk látni. Barcelonában, ahol az aerodinamikailag erős autók jól mennek, esetleg több is lehet, de mondjuk Monzában, ahol jócskán vissza kell venni a leszorítóerőből, mert a szélesebb gumik amúgy is nagyobb légellenállást jelentenek, szerintem nem lesz komoly köridő-különbség, vagy legalábbis messze nem öt másodperc.”

monza_f1_edz_25

A kérdésre, hogy a pilóták vajon jobban küszködhetnek-e majd a fizikailag megterhelőbb autókkal, Symonds így felelt:

“Vezettek már ilyen autókat 2004-5 környékén. Egy tipikus, jelenleg 200 km/órás kanyarban például 30-35 km/órával lesznek gyorsabbak, ami egy g-t ad majd a terheléshez. Szóval igen, egy kicsit megterhelőbb lesz, de nem észvesztően.”

BestCars_620x310

Kommentek

Használt Audi, kegyetlenül őszintén eladó

“Vidd el mert hányingerem van tőle ha meglátom!”

Elektromos buszokkal járhatnak iskolába a gyerekek

Egy kanadai cégnek köszönhetően immáron a gyereknek sem kell füstokádó buszokon utazni.

Kisiklott egy vonat, 120 BMW ment a levesbe

Az összes autó totálkárosra tört, markolóval szedték őket össze.

Mazda3: nem csak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

Ingyen tankolás bevásárlás mellé: itt teheted meg

Két fővárosi áruházánál épített ki elektromosautó-töltőállomást a Lidl.

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

F1: A Mercedes leigazolja a kis Schumachert?

Német sajtóértesülés szerint a hétszeres világbajnok Michael Shumacher fia, Mick hamarosan bekerül a Mercedes Forma-1-es istállójába.

F1: Mindkét pilótáját elveszítheti a Ferrari

A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne nem zárja ki, hogy 2018-ban már Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen sem lesz a csapatnál.

Vérlázító pofátlanság az útdíjszolgáltatónál

Egy kiszivárgott levelezés szerint a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. csak azért engedett el egy büntetést, mert a szabálytalankodó testvére a cégnél dolgozik.

Rákaptak a magyarok a villanyautókra

Az állami támogatás nyomán megnőtt az érdeklődés az elektromos autók iránt, de idén várhatóan már nem sok, támogatással vásárolt autót helyeznek üzembe.

F1: Jules Bianchinak ajánlják az új Francia Nagydíjat

Mostantól hivatalos: 2018-tól újra lesz Francia Nagydíj a Forma-1-ben, a Paul Ricard-i versenyt a tavaly elhunyt Jules Bianchi emlékének ajánlják.

Nem épített még ilyen autót a Ferrari

A Ferrari saját márkakupájának következő, jubileumi évadára építette meg a 488 Challenge modellt. A mostani az elmúlt huszonöt év legerősebb autója, egyben az első, amely feltöltött motort kapott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.