F1: Nem lesz 5 másodperces gyorsulás?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.11.19. 14.00

A Williams technikai főnöke úgy véli, a kitűzött körönkénti 5 másodperces gyorsulást nem fogják hozni a 2017-es Forma-1-es autók. Sok múlik majd a gumikon is.

F1: Nem lesz 5 másodperces gyorsulás?

2017-ben új szabályok szerint épült, sokkal hatékonyabb aerodinamikájú, szélesebb gumikon futó Forma-1-es autók lépnek majd pályára. A változtatás eredeti célja az volt, hogy körönként 5 másodperccel gyorsabbá tegyék az F1-eseket, de a Williams technikai főnöke, Pat Symonds kétli, hogy el is érik ezt.

“A teljesítmény közelít majd a 2000-es évek közepihez, de azért nem éri el. Emlékezhetünk, hogy a cél a körönkénti öt másodperces javulás volt, de én nem hiszem, hogy azt el fogjuk érni” – mondta a szakember.

“Persze nagy kérdés, milyenek lesznek a gumik, arról egyelőre nincs elképzelésünk, de ésszerű feltételezések mellett szerintem inkább csak négy másodpercet fogunk látni. Barcelonában, ahol az aerodinamikailag erős autók jól mennek, esetleg több is lehet, de mondjuk Monzában, ahol jócskán vissza kell venni a leszorítóerőből, mert a szélesebb gumik amúgy is nagyobb légellenállást jelentenek, szerintem nem lesz komoly köridő-különbség, vagy legalábbis messze nem öt másodperc.”

monza_f1_edz_25

A kérdésre, hogy a pilóták vajon jobban küszködhetnek-e majd a fizikailag megterhelőbb autókkal, Symonds így felelt:

“Vezettek már ilyen autókat 2004-5 környékén. Egy tipikus, jelenleg 200 km/órás kanyarban például 30-35 km/órával lesznek gyorsabbak, ami egy g-t ad majd a terheléshez. Szóval igen, egy kicsit megterhelőbb lesz, de nem észvesztően.”

BestCars_620x310

Kommentek

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.