Állandó versenybírót a Forma-1-be?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.11.17. 14.37

A Forma-1 versenyigazgatója, Charlie Whiting szerint lehetetlen lenne a sportág szabályait leegyszerűsíteni, ő más megoldást javasol a büntetések ügyében.

Állandó versenybírót a Forma-1-be?

Bernie Ecclestone és a Forma-1 élcsapatai együtt kampányolnak azért, hogy a sportág egyre bonyolultabb, a versenyzők által is kritizált szabályait egyszerűsítsék, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) biztonsági és műszaki megbízottja, egyben az F1 állandó versenyigazgatója szerint viszont lehetetlen lenne a 70-80-as évekhez visszatérni ezen a téren.

“Úgy gondolom, sajnos az egész Forma-1 bonyolultabbá vált azóta. Persze annyiban is össze lehet foglalni a versenyzésre vonatkozó előírásokat, hogy a versenyzőknek kötelező biztonságosan vezetniük, de egy ilyen egyszerű szabály esetén állandóan felvetődne a kérdést, hogy ez mit is jelent pontosan. Ez belefér, az belefér?” – idézte a német Auto Bild.

“Szóval ami engem illet, nem látok rá esélyt, hogy egyszerűsödjenek a szabályok, ugyanis az egész sportág komplex, ez a valóság, így fejlődött az elmúlt két évtizedben.”

FIA_zaszlo

A lap szerint Whiting az állandó versenybíró(k) alkalmazásával javítana a büntetések kiszámíthatatlanságán, következetlenségén, állítólag arra biztatja a csapatokat, hogy közös levélben kérjék ezt az FIA-elnök Jean Todttól.

Whiting az Auto, Motor und Sportnak a múlt vasárnapi Brazil Nagydíj többszöri megszakításáról és biztonsági autós szakaszairól beszélt. Szerinte nem voltak jogosak a kritikák, ugyanis “az eső intenzitása folyamatosan változott; az élen haladók menni akartak persze, hiszen ők láttak a legjobban, de a pilóták többsége szerint semmit nem javult a helyzet”.

A versenyigazgató azt mondta, a Red Bull-os Daniel Ricciardótól és a Toro Rossó-s Danyiil Kvjattól kapta a legértékesebb és legpártatlanabb visszajelzéseket a pályaviszonyokról.

BestCars_620x310

Kommentek

Kabaréba illő jelenet egy nyíregyházi parkolóban

Az egy dolog, hogy szabálytalanul parkolt két autós is, de a kiállni készülő kolléga sem volt a helyzet magaslatán.

Ez az autózás jövője. Kipróbáltuk!

Az új Smart, abból is főleg az elektromos változat autóbuzi szemmel egy érdektelen kis izé. Ugyanakkor ez a kocsika az európai nagyvárosi közlekedés közeljövőjének meghatározó eleme, az utcákat elárasztó igazi slágertermék lehet.

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.