F1: Használhatatlanok az esőgumik?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.11.14. 10.52

A Brazil Nagydíj után több versenyző is a Pirelli esőgumijaira panaszkodott, úgy tűnik, nem alkalmasak arra, hogy vizes pályán versenyezzenek velük.

F1: Használhatatlanok az esőgumik?

A Pirelli esőgumijait az elmúlt pár évben nem egyszer kritizálták már a Forma-1-es versenyzők, így volt ez a vasárnapi Brazil Nagydíj után is.

A futamon Romain Grosjean, Marcus Ericsson, Kimi Räikkönen és Felipe Massa is nagyjából ugyanott csúszott meg és csapódott a falnak, de Sergio Pereznek, Sebastian Vettelnek, Fernando Alonsónak, Max Verstappennek, Nico Rosbergnek is voltak húzós pillanatai, mintha a gumi nem bírta volna a vizet.

“Bocsánatot kérek a szurkolóktól, bocsánatot kérek a Haastól, mindenkitől. A csúcsról a gödörbe 24 órán belül. Mit is mondhatnék? Még csak nem is nyomtam, alig voltam gyorsabb a csapattársamnál, az autó egyszerűen megpördült. A bukás mutatja, hogy milyen pocsékak az extrém esőgumik, az átmeneti gumik is gyorsabbak, még ha kockázatos is azokat használni” – mondta Romain Grosjean, aki a kiváló 7. rajtkockába indult, de nem ért oda, mert a start előtt a falban kötött ki.

braz_f1_fut_07

 

A szintén nagyot bukó Räikkönen is a gumikat hibáztatta:

“Nem esett nagyon, de sok helyen állt a víz. A legnagyobb gondot az aquaplaning jelentette, váratlan helyen úszott meg az autóm, az egyenesben pördültem meg. Az esőgumik nagyon védtelenek, könnyen felúsznak. Nyilván a pályán és egyéb körülményeken is múlik, de pár évvel ezelőtt azért az esőgumik még bírták az ilyen vizet, nem volt aquaplaning.”

A bajnoki éllovas Nico Rosberg szintén a Pirellire mutogatott:

“A gumikon múlik, nem bírják az aquaplaninget. Tudjuk, hogy a jövő évre dolgoznak ezen, remélhetőleg lesz előrelépés. Azért jó lenne, ha nem táncolnánk pengeélen azonnal, amint egy kis víz áll a pályán.”

verstappen_brazil_gumi_kere

A verseny végén friss extrém esőgumikon hihetetlen hajrát produkáló Max Verstappen rámutatott, hogy az F1-es autók 2017-re jelentősen növekvő leszorítóereje megoldhatja a problémát:

“Szerintem most belejátszik a több lóerő, a nagyobb nyomaték, az autók jobban gyorsulnak kisebb leszorítóerő mellett. Úgy gondolom, jövőre megoldódik a dolog, sokkal könnyebb lesz az esőben vezetni, mert jóval nagyobb lesz a leszorítóerő. Persze a gumikon is lehet javítani, folyik a munka ezen is, de a több leszorítóerő biztosan segíteni fog.”

BestCars-Cikk-620x310

Kommentek

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.