F1: Használhatatlanok az esőgumik?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.11.14. 10.52

A Brazil Nagydíj után több versenyző is a Pirelli esőgumijaira panaszkodott, úgy tűnik, nem alkalmasak arra, hogy vizes pályán versenyezzenek velük.

F1: Használhatatlanok az esőgumik?

A Pirelli esőgumijait az elmúlt pár évben nem egyszer kritizálták már a Forma-1-es versenyzők, így volt ez a vasárnapi Brazil Nagydíj után is.

A futamon Romain Grosjean, Marcus Ericsson, Kimi Räikkönen és Felipe Massa is nagyjából ugyanott csúszott meg és csapódott a falnak, de Sergio Pereznek, Sebastian Vettelnek, Fernando Alonsónak, Max Verstappennek, Nico Rosbergnek is voltak húzós pillanatai, mintha a gumi nem bírta volna a vizet.

“Bocsánatot kérek a szurkolóktól, bocsánatot kérek a Haastól, mindenkitől. A csúcsról a gödörbe 24 órán belül. Mit is mondhatnék? Még csak nem is nyomtam, alig voltam gyorsabb a csapattársamnál, az autó egyszerűen megpördült. A bukás mutatja, hogy milyen pocsékak az extrém esőgumik, az átmeneti gumik is gyorsabbak, még ha kockázatos is azokat használni” – mondta Romain Grosjean, aki a kiváló 7. rajtkockába indult, de nem ért oda, mert a start előtt a falban kötött ki.

braz_f1_fut_07

 

A szintén nagyot bukó Räikkönen is a gumikat hibáztatta:

“Nem esett nagyon, de sok helyen állt a víz. A legnagyobb gondot az aquaplaning jelentette, váratlan helyen úszott meg az autóm, az egyenesben pördültem meg. Az esőgumik nagyon védtelenek, könnyen felúsznak. Nyilván a pályán és egyéb körülményeken is múlik, de pár évvel ezelőtt azért az esőgumik még bírták az ilyen vizet, nem volt aquaplaning.”

A bajnoki éllovas Nico Rosberg szintén a Pirellire mutogatott:

“A gumikon múlik, nem bírják az aquaplaninget. Tudjuk, hogy a jövő évre dolgoznak ezen, remélhetőleg lesz előrelépés. Azért jó lenne, ha nem táncolnánk pengeélen azonnal, amint egy kis víz áll a pályán.”

verstappen_brazil_gumi_kere

A verseny végén friss extrém esőgumikon hihetetlen hajrát produkáló Max Verstappen rámutatott, hogy az F1-es autók 2017-re jelentősen növekvő leszorítóereje megoldhatja a problémát:

“Szerintem most belejátszik a több lóerő, a nagyobb nyomaték, az autók jobban gyorsulnak kisebb leszorítóerő mellett. Úgy gondolom, jövőre megoldódik a dolog, sokkal könnyebb lesz az esőben vezetni, mert jóval nagyobb lesz a leszorítóerő. Persze a gumikon is lehet javítani, folyik a munka ezen is, de a több leszorítóerő biztosan segíteni fog.”

BestCars-Cikk-620x310

Kommentek

Kis elektromos terepjárót építene a Bentley

A Jaguar i-Pace mintájára kisebb, villanymotoros szabadidőjárművet állítana fő SUV-terméke mellé a Bentley.

Hároméves autók, amik nem hagynak cserben

A világ legnagyobb autós ügyfélelégedettségi felmérésekkel foglalkozó ügynöksége, a J.D. Power megnézte, a 2014-es eresztésből melyek ma a legmegbízhatóbb járművek.

Egyszerre áremelés és árcsökkentés a kutakon

A Mol szerdán emeli a benzin árát, a gázolajé ugyanakkor csökkenni fog.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: Máris elromlott a McLaren és a Red Bull

Alig kezdődött meg a Forma-1-es tesztelés, két nagycsapat máris komoly műszaki hibákba futott bele. A Red Bullt tréleren kellett a garázsba szállítani.

Már ezért is többet kell fizetniük az autósoknak

Az autósok 2016-ban átlagosan 78 000 forintért kötöttek teljes körű casco biztosítást, ami közel 9 százalékkal haladja meg az előző év hasonló időszakában mért szintet (71 600 Ft).

Magyar pilóta a ralikrossz-világbajnokságban

2017-ben állandó magyar versenyzővel startol a ralikrossz-világbajnokság.

Drága a magyar üzemanyag, ennyiért adják a szomszédok

Szétnéztünk, hogy a szomszédos országokban mennyibe kerül az üzemanyag, és a müzlibe vágtuk a kanalat.

Melyik a legszebb 2017-es Forma-1-es autó? Szavazz!

Új idény, radikálisan új Forma-1-es autók – de melyik csapat volt a legügyesebb, már ami az esztétikát illeti?

Jön az ingyenes magyar KRESZ-vizsga

A tervek szerint ingyenessé teszik a KRESZ-vizsgát a diákok számára.

F1: Ki vezeti először az új autókat?

Ma délelőtt Barcelonában megkezdődik a 2017-es Forma-1-es idény első hivatalos tesztje, 10 csapat küld pályára új autót. Itt a hét beosztása.

Chevy Camaro ZL1 1LE: csak véletlenül kap rendszámot

Egyedi komponensekkel és hangolással tette versenypálya-kompatibilissé a Camaro eleve legsportosabb kivitelét a Chevrolet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.