A Pirelli esőgumijait az elmúlt pár évben nem egyszer kritizálták már a Forma-1-es versenyzők, így volt ez a vasárnapi Brazil Nagydíj után is.

A futamon Romain Grosjean, Marcus Ericsson, Kimi Räikkönen és Felipe Massa is nagyjából ugyanott csúszott meg és csapódott a falnak, de Sergio Pereznek, Sebastian Vettelnek, Fernando Alonsónak, Max Verstappennek, Nico Rosbergnek is voltak húzós pillanatai, mintha a gumi nem bírta volna a vizet.

“Bocsánatot kérek a szurkolóktól, bocsánatot kérek a Haastól, mindenkitől. A csúcsról a gödörbe 24 órán belül. Mit is mondhatnék? Még csak nem is nyomtam, alig voltam gyorsabb a csapattársamnál, az autó egyszerűen megpördült. A bukás mutatja, hogy milyen pocsékak az extrém esőgumik, az átmeneti gumik is gyorsabbak, még ha kockázatos is azokat használni” – mondta Romain Grosjean, aki a kiváló 7. rajtkockába indult, de nem ért oda, mert a start előtt a falban kötött ki.

braz_f1_fut_07

 

A szintén nagyot bukó Räikkönen is a gumikat hibáztatta:

“Nem esett nagyon, de sok helyen állt a víz. A legnagyobb gondot az aquaplaning jelentette, váratlan helyen úszott meg az autóm, az egyenesben pördültem meg. Az esőgumik nagyon védtelenek, könnyen felúsznak. Nyilván a pályán és egyéb körülményeken is múlik, de pár évvel ezelőtt azért az esőgumik még bírták az ilyen vizet, nem volt aquaplaning.”

A bajnoki éllovas Nico Rosberg szintén a Pirellire mutogatott:

“A gumikon múlik, nem bírják az aquaplaninget. Tudjuk, hogy a jövő évre dolgoznak ezen, remélhetőleg lesz előrelépés. Azért jó lenne, ha nem táncolnánk pengeélen azonnal, amint egy kis víz áll a pályán.”

verstappen_brazil_gumi_kere

A verseny végén friss extrém esőgumikon hihetetlen hajrát produkáló Max Verstappen rámutatott, hogy az F1-es autók 2017-re jelentősen növekvő leszorítóereje megoldhatja a problémát:

“Szerintem most belejátszik a több lóerő, a nagyobb nyomaték, az autók jobban gyorsulnak kisebb leszorítóerő mellett. Úgy gondolom, jövőre megoldódik a dolog, sokkal könnyebb lesz az esőben vezetni, mert jóval nagyobb lesz a leszorítóerő. Persze a gumikon is lehet javítani, folyik a munka ezen is, de a több leszorítóerő biztosan segíteni fog.”

BestCars-Cikk-620x310