F1: Hogy is volt az a Verstappen-telefon?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.11.13. 11.30

A Red Bull főnöke szerint Toto Wolff “eltévesztette a házszámot”, amikor Max Verstappen édesapjának adott tanácsokat a fia vezetését illetően. A Mercedes-főnök magyarázza a bizonyítványt.

F1: Hogy is volt az a Verstappen-telefon?

Szombaton a német Auto Motor und Sport dobta be, hogy a Mexikói Nagydíj után – amelynek rajtjánál a Red Bull-os Max Verstappen koccant a bajnoki éllovas Nico Rosberggel – a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff telefonon kérte Verstappen papát, hogy szóljon fiának, ne zavarjon bele a bajnoki küzdelembe valami buta húzással.

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner így reagált, amikor a telefonról kérdezték:

“Nagyon helytelen volt. Foglalkozzanak a maguk dolgával! De beleszólni más csapatok dolgába… Lehet, hogy a Ferrarinál megy ez neki, de nem kellene ezt csinálnia. Nem helyes, hogy ő mondja meg Maxnak, hogyan vezessen, hogyan viselkedjen. Max nagyon szépen szerepel a Forma-1-ben, mi alkalmazzuk őt azért, hogy a számunkra lehető legjobb eredményeket hozza, és nem azért, hogy elengedje a Mercedeseket.”

“Úgy gondolom, Toto önteltségről és naivitásról tett tanúbizonyságot, amikor az egyik rivális pilóta apjának felhívása mellett döntött…”

horner_verstappen

Horner hozzátette, hogy szerintem Wolff hívása semmiben nem fogja befolyásolni a versenyzőjét:

“Max a maga ura. Egy monacói balfogástól eltekintve egyszer sem hibázott, amióta nálunk versenyez, én inkább arra buzdítom, hogy csak így tovább, ne változtasson a hozzáállásán. Éppen amiatt ő az F1 legizgalmasabb versenyzője jelenleg, ezért övezi akkora érdeklődés.”

Maga Verstappen nem szeretett volna részletekbe menően beszélni a “magánbeszélgetésnek” nevezett hívásról, amelyet szerinte “felfújtak”, de azt elismerte, hogy meglepte a dolog: “Igen, egy kicsit meglepő volt. De Toto rendes fickó, csak elmondta a véleményét.”

braz_f1_csut_05

Interlagosban Wolff az ügy kirobbanása után magyarázkodni kényszerült:

“Szerintem ez egy non-sztori. Volt egy jó beszélgetésem Josszal, mint már annyi más alkalommal korábban, amikor a vezetésről, a fiatal pilótákról, a lányától kezdve a gokartozásig mindenről beszéltünk, volt már nálam vacsorázni is.”

“Max nagyszerű versenyző, nagy tehetség és üdítő karakter. Spontán és intelligens. A Red Bull-csapaton kívül én is nagy rajongója vagyok, és szerintem pont ilyesmire volt szüksége a Forma-1-nek. Nagyon sok pozitív sajtómegjelenést garantált, az utolsó, amit szeretnék, hogy megváltozzon a megközelítése.”

“Amikor Josszal beszéltem, nem azt mondtam, hogy Max álljon félre vagy egészen másképp versenyezzen, csak két dolgot: az egyik, hogy úgy éreztem, a sajtóban már így is negatívan írnak a versenyzési stílusáról, de indokolatlanul, amit valahogy pozitív irányba kellene fordítani. Csakis a Max és Jos iránti szimpátiám vezetett, semmi más. Nem a Mercedes nevében telefonáltam, csak a magánbeszélgetés volt, ami rendszeresen zajlik közöttünk.”

wolff

“Még két futam van hátra, és ha valami baleset történne, az nagyon negatív megvilágításba kerülhetne a sajtóban. Csak annyit akartam mondani, hogy Maxnak nem olyan lényeges most az eredmény, mint a mi két pilótánknak, a csapatnál mi abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy mindenképp egy Mercedes-versenyző lesz a bajnok, szóval a Max iránti szimpátiám vezetett.”

“Szerintem Lewis és Nico sem várja, hogy Max másképp versenyezzen, ők sem változtatnak a hozzáállásukon. Nem is Maxnak adtam tanácsot, csak két autósport-rajongó magánbeszélgetése volt, amit aztán a nyilvánosság elé rángattak.”

Kommentek

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.