F1: Hogy is volt az a Verstappen-telefon?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.11.13. 11.30

A Red Bull főnöke szerint Toto Wolff “eltévesztette a házszámot”, amikor Max Verstappen édesapjának adott tanácsokat a fia vezetését illetően. A Mercedes-főnök magyarázza a bizonyítványt.

F1: Hogy is volt az a Verstappen-telefon?

Szombaton a német Auto Motor und Sport dobta be, hogy a Mexikói Nagydíj után – amelynek rajtjánál a Red Bull-os Max Verstappen koccant a bajnoki éllovas Nico Rosberggel – a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff telefonon kérte Verstappen papát, hogy szóljon fiának, ne zavarjon bele a bajnoki küzdelembe valami buta húzással.

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner így reagált, amikor a telefonról kérdezték:

“Nagyon helytelen volt. Foglalkozzanak a maguk dolgával! De beleszólni más csapatok dolgába… Lehet, hogy a Ferrarinál megy ez neki, de nem kellene ezt csinálnia. Nem helyes, hogy ő mondja meg Maxnak, hogyan vezessen, hogyan viselkedjen. Max nagyon szépen szerepel a Forma-1-ben, mi alkalmazzuk őt azért, hogy a számunkra lehető legjobb eredményeket hozza, és nem azért, hogy elengedje a Mercedeseket.”

“Úgy gondolom, Toto önteltségről és naivitásról tett tanúbizonyságot, amikor az egyik rivális pilóta apjának felhívása mellett döntött…”

horner_verstappen

Horner hozzátette, hogy szerintem Wolff hívása semmiben nem fogja befolyásolni a versenyzőjét:

“Max a maga ura. Egy monacói balfogástól eltekintve egyszer sem hibázott, amióta nálunk versenyez, én inkább arra buzdítom, hogy csak így tovább, ne változtasson a hozzáállásán. Éppen amiatt ő az F1 legizgalmasabb versenyzője jelenleg, ezért övezi akkora érdeklődés.”

Maga Verstappen nem szeretett volna részletekbe menően beszélni a “magánbeszélgetésnek” nevezett hívásról, amelyet szerinte “felfújtak”, de azt elismerte, hogy meglepte a dolog: “Igen, egy kicsit meglepő volt. De Toto rendes fickó, csak elmondta a véleményét.”

braz_f1_csut_05

Interlagosban Wolff az ügy kirobbanása után magyarázkodni kényszerült:

“Szerintem ez egy non-sztori. Volt egy jó beszélgetésem Josszal, mint már annyi más alkalommal korábban, amikor a vezetésről, a fiatal pilótákról, a lányától kezdve a gokartozásig mindenről beszéltünk, volt már nálam vacsorázni is.”

“Max nagyszerű versenyző, nagy tehetség és üdítő karakter. Spontán és intelligens. A Red Bull-csapaton kívül én is nagy rajongója vagyok, és szerintem pont ilyesmire volt szüksége a Forma-1-nek. Nagyon sok pozitív sajtómegjelenést garantált, az utolsó, amit szeretnék, hogy megváltozzon a megközelítése.”

“Amikor Josszal beszéltem, nem azt mondtam, hogy Max álljon félre vagy egészen másképp versenyezzen, csak két dolgot: az egyik, hogy úgy éreztem, a sajtóban már így is negatívan írnak a versenyzési stílusáról, de indokolatlanul, amit valahogy pozitív irányba kellene fordítani. Csakis a Max és Jos iránti szimpátiám vezetett, semmi más. Nem a Mercedes nevében telefonáltam, csak a magánbeszélgetés volt, ami rendszeresen zajlik közöttünk.”

wolff

“Még két futam van hátra, és ha valami baleset történne, az nagyon negatív megvilágításba kerülhetne a sajtóban. Csak annyit akartam mondani, hogy Maxnak nem olyan lényeges most az eredmény, mint a mi két pilótánknak, a csapatnál mi abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy mindenképp egy Mercedes-versenyző lesz a bajnok, szóval a Max iránti szimpátiám vezetett.”

“Szerintem Lewis és Nico sem várja, hogy Max másképp versenyezzen, ők sem változtatnak a hozzáállásukon. Nem is Maxnak adtam tanácsot, csak két autósport-rajongó magánbeszélgetése volt, amit aztán a nyilvánosság elé rángattak.”

Kommentek

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.