F1: Hamilton győzött, de Verstappen az esőkirály

2016 Forma-1 Brazil Nagydíj

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.11.13. 17.55

Lewis Hamilton rajt-cél győzelmet aratott az esős, kaotikus, többször megszakított és újraindított Brazil Nagydíjat, pályafutása során először. Rosberg a második, Verstappen teljesítményére nincsenek szavak, kiemelkedő futamot teljesített.

F1: Hamilton győzött, de Verstappen az esőkirály

Lewis Hamilton magabiztos győzelmet aratott az esős, kétszer megszakított, öt biztonsági autós szakaszt hozó Brazil Nagydíjat. A Mercedes angol pilótája pályafutása során első ízben nyert Interlagosban, pályafutása 52. sikere ez, amivel Alain Prostot megelőzve a Forma-1 történetének második legeredményesebb versenyzőjévé vált.

A 2. helyen csapattársa, Nico Rosberg ért be, akinek előnye ezzel 12. pontra csökkent, de így is bajnoki éllovasként mehet a szezonzáróra.

braz_f1_fut_23

A nap sztárja, ezúttal teljesen megérdemelten, a Red Bull-os Max Verstappen volt, aki az eltérő gumitaktikát vállalva, majd amiatt visszaesve sem adta fel, a futam elejétől végéig előzött, az utolsó szakaszban hat-hét kör alatt ért fel a 13. helyről a 3.-ra. A holland tini szinte más kategóriában versenyzett.

A további pontszerző helyeken Sergio Perez, Sebastian Vettel, Carlos Sainz, Nico Hülkenberg, Daniel Ricciardo, Felipe Nasr és Fernando Alonso ért be. A Sauber 2016-ban első pontjait szerezte.

Az utolsó hazai futamán indult Felipe Massa versenye könnyek között ért véget, a brazil veterán kicsúszott, kiesett.

braz_bajn

Így zajlott a futam

Szürke, hűvös (18 fok) időben, esőben, vizes pályán sorakoztak fel az autók a 2016-os Forma-1-es Brazil Nagydíj rajtjához.

A pole-ba a címvédő, az Interlagosban még sosem győző Lewis Hamilton, mellé a 19 pontos előnnyel bajnoki éllovas Nico Rosberg állhatott fel, úgy, hogy esélye volt a bajnokság lezárására.

A második és harmadik sorba a Ferrari és a Red Bull pilótái kerültek Kimi Räikkönen – 250 indulásával -, Max Verstappen, Sebastian Vettel, Daniel Ricciardo sorrendben.

braz_f1_fut_03

A hetedik rajtkockába a meglepetésember Romain Grosjean állhatott volna, de a francia útban a rajtrácsra megcsúszott a vízen és a gumifalnak vágta a Haast. A nyolcadik-kilencedik helyről a két Force Indiá-s Nico Hülkenberg és Sergio Perez, a tizedikről Fernando Alonso kezdhetett a McLaren 800. nagydíján.

Az eső miatt a rajtot 10 perccel halasztották, majd biztonsági autós start mellett döntöttek. A teljes mezőny a kék, extrém esőgumikkal vágott neki a 71 körös versenynek a safety car mögött.

braz_f1_fut_04

Az AMG Merci a 8. körre engedte el a mezőnyt, Hamilton alaposan lelassított, majd tempósan lépett el Rosberg elöl. Mögöttük Verstappen elképesztő határozottsággal előzte meg Räikkönent az első kanyarban.

A renault-s Kevin Magnussen nagyon kockáztatott, azonnal kiment átmeneti esőgumikért, egy körrel később a mclarenes Jenson Button is így tett, majd érkezett Alonso, a két Williams, aztán sokan mások.

A 11. körben Vettel csúnyán megpördült a célegyenesre vezető emelkedőn, Ricciardo alig tudta kikerülni, de megúszták a balesetet. A ferraris német ki is ment intermediate abroncsokért, de a csere lassú volt.

A 14. kör szerencsétlen balesetet hozott, a sauberes Marcus Ericcson falnak ment, majd a törött autóval épp a bokszutca bejáratánál állt meg. Beküldték a biztonsági autót, a bokszutcát pedig lezárták.

braz_f1_fut_06

A Red Bullok a lezárás idején mentek ki kereket cserélni, Verstappen még épp becsúszott, de Ricciardo már későn érkezett, vizsgálat alá is vonták.

A safety car a 20. körre engedte el újra a mezőnyt, az újrarajtolásnál azonban Räikkönen megpördült a célegyenesben mindkét falnak nekicsapódott, kész csoda volt, hogy senki nem találta el a keresztben forgó vörös autót. A futamot piros zászlóval megszakították.

A sorrend 21 kör után: 1. Hamilton, 2. Rosberg, 3. Verstappen, 4. Hülkenberg, 5. Perez, 6. Sainz, 7. Nasr, 8. Ricciardo, 9. Ocon, 10. Wehrlein, 11. Alonso, 12. Bottas, 13. Magnussen, 14. Button, 15. Vettel, 16. Massa, 17. Gutierrez, 18. Kvjat, 19. Palmer. Kiesett Räikkönen és Ericcson. braz_f1_fut_10

A leállás alatt Felipe Massa és Daniel Ricciardo is 5-5 másodperces időbüntetést kapott, előbbi azért, mert a safety car-vonal előtt előzött az első repülőrajtnál, az utóbbi a lezárt bokszutcába való behajtásért.

Az újabb rajtot magyar idő szerint 18.21-re tűzték ki, a starthoz kötelezővé tették az extrém esőgumit. A mezőny természetesen a biztonsági autó felvezetésével hajtott ki a pályára.

braz_f1_fut_12

Nico Hülkenberg a 23. körben jobb hátsó defekt miatt kiment friss extrém esőgumiszettért, a 15. helyre ért vissza. Hátrébb baleset történt, a renault-s Palmer ráfutott Danyiil Kvjat Toro Rossójára a célegyenesben, ki kellett állnia. A körülmények nem igazán javultak, így a 28. körben újra megszakították a versenyt.

braz_f1_fut_11

A SC a 32. körre engedte el a mezőnyt, Verstappen pedig újra támadásba lendült, a 3-as kanyarban kívülről ment el Rosberg mellett, elvette a 2. helyet a némettől. Hátrébb Ricciardo a 6. helyre lépett előre Sainz megelőzésével.

Button a 36. körre átmeneti esőgumikat vett fel. Odakint Nico Hülkenberg előbb Kevin Magnussent és Pascal Wehrleint utasította maga mögé, közben Alonso és Vettel is lépegetett előre, már a top10-ben haladtak.

Verstappen a 38-39. körben megcsúszott a célegyenes elején, hajszál híján kerülte el a szalagkorlátot, Rosberg mellé is esett, de megelőzni nem tudta. Ricciardo a 41. körre kapott intermediate abroncsokat, ugyanakkor letöltötte az 5 másodperces büntetését is.

braz_f1_fut_14

Vettel a 42. körben támadta Alonsót, aki nem adta olcsón a bőrét, külső íven visszavágott, de a ferraris kiterelte a pályáról, átvette tőle a 7. helyet.

Miután Ricciardónál bevált az átmeneti gumi, a 44. körre Verstappennek is feltették. A holland az 5. helyre tért vissza. Az elsőként váltó Button ugyanakkor már az extrém esőgumikra való visszaváltást vitatta meg a csapattal, nem sokkal később meg is tette.

Vettel folytatta az előretörést, a 45. körben a sauberes Felipe Nasrt is megelőzte, a 6. lett.

A 48. körben a hazai búcsúfutamán részt vevő Massa is balesetet szenvedett, Ericssonhoz hasonlóan a bokszutca bejáratánál állt meg az összetört autó. A brazil veterán integetve hagyta el a helyszínt. Beküldték a biztonsági autót, miközben Massa sírva, a nézők és a csapatok tapsától kísérve sétált vissza garázsba.

braz_f1_fut_19

Az eső közben erősödött, Ricciardo újra extrém esőgumikra váltott, két körrel később Verstappen is így tett. A biztonság autó az 55. kör végén ment ki, éles lett a verseny.

Az élmezőnyben nem történt pozíciócsere, Alonso viszont megpördült, a 17. helyre esett vissza.

braz_f1_fut_21

15 körrel a vége előtt Hamilton, Rosberg, Perez, Sainz, Vettel, Nasr, Hülkenberg, Ocon, Kvjat és Ricciardo haladt a pontszerző helyeken. Verstappen csak a 12. volt. A kis holland nem sokáig várt, négy körön belül előbb Bottast, majd Ricciardót, Kvjatot, Ocont és Nasrt is megelőzte, a 7. helyig jutott.

braz_f1_fut_15

Nasr szépen lassan csúszott vissza, Ricciardo is elkapta, Ocon is ott volt a nyakán. A brazil a Sauber első 2016-os pontjáért küzdött.

Verstappen közben Hülkenberget és levadászta és Vettel üldözésébe kezdett, a 66. körben támadott, a második próbálkozásra ment el mellette, de közben ki is terelte a négyszeres bajnokot. A holland desszertnek a célegyenes végén még elfogyasztotta Carlos Sainzot is, a 4. helyre lépett fel. A Red Bull tinije a 69. körben a Perez Force Indiáján is átfűzte magát, felért a dobogóra.

Lewis Hamilton végül egészséges, 11 másodperces előnnyel futott be, pályafutása első brazíliai győzelmét aratta, amivel a világbajnoki címről szóló döntést is a szezonzáróra napolta. Rosberg a 2., előnye 12 pont, Verstappen szédületes versenyzés után a 3. A további pontokon Perez, Vettel, Sainz, Hülkenberg, Ricciardo, Nasr és Alonso osztozott.

A 2016-os szezonzáró, az Abu-Dzabi Nagydíj két hét múlva következik.

braz_f1_fut

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.