F1: Hamilton hajszállal verte Rosberget az időmérőn

Forma-1 Brazil Nagydíj, időmérő edzés

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.11.12. 18.11

A Mercedes pilótáinak kiélezett csatája végén Lewis Hamilton volt a jobb a Forma-1-es Brazil Nagydíj időmérőjén. Nico Rosberg a 2., Kimi Räikkönen a 3.

F1: Hamilton hajszállal verte Rosberget az időmérőn

A Brazil Nagydíj időmérőjén kiélezett versenyben, de végig vezetve győzött Lewis Hamilton, egy tizeddel verte csapattársát, a bajnoki éllovas Nico Rosberget. Az angol pilóta másodszor csípte meg a rajkockát Interlagosban, ez idei 11., pályafutása 60. pole-ja.

braz_f1_ido_02

A Mercedesek mögött a ferraris Kimi Räikkönen végzett, a 4. a Red Bull-os Max Verstappen lett. A harmadik rajtsorba csapattársaik, Sebastian Vettel és Daniel Ricciardo állhatnak majd.

Kisebb csodát tett a haasos Romain Grosjean, a Force India pilótáit és Fernando Alonsót megelőzve szerezte meg a 7. rajthelyet.

Hogy mit jelent az első rajtkocka Hamilton számára? Nem túl sokat, az eddig 33 interlagosi F1-es futamból 13-at nyertek a pole-ból, viszont pontosan ugyanannyit a második pozícióból.

Így zajlott az időmérő

A péntekinél jóval hűvösebb (19 fok), szürke, szeles, nyirkos, de az esőgumikhoz még túl száraz időben kezdődött a 2016-os Forma-1-es Brazil Nagydíj időmérő edzése.

A Q1 kezdetén Lewis Hamilton és Nico Rosberg ment ki elsőként, bár senki sem akart sokáig várni, hiszen bármikor rákezdhetett az eső. A ferraris Sebastian Vettel azonban a garázsban vesztegelt, hidraulikai hibát javítgattak a bakon álló autón.

A négyszeres világbajnok hét perc után lépett a pályára, gyorsan fel is ugrott az élmezőnybe.

Az első szakasz utolsó harmadára itt-ott napfény is látszott, jó néhányan ki is mentek. A búcsúzók között csak a mclarenes Jenson Button neve volt meglepetés, siralmas tapadásra panaszkodott. Kiesett még a renault-s Kevin Magnussen, a két Manor és a két Sauber.

braz_f1_ido_04

A Q2-t is a két mercis nyitotta, és ahogy az első menetben, másodszorra is Hamilton volt a gyorsabb. A Red Bull-osok és a ferrarisok is gyorsan továbbjutó időt futottak, az igazi küzdelem a 7-10. helyért zajlott, Alonso és a két Force India-pilóta próbálta megvédeni a pozícióját a többiektől.

A hazai hős, Felipe Massa az utolsó nekifutására fellépett az első 10-be, de az utána érkező Esteban Gutierrez kilökte őt, majd a mexikóit is búcsúztatta a javító honfitársa. Szintén kiesett Valtteri Bottas a másik williamsszel. Rajtuk kívül búcsúzott a két Toro Rosso-versenyző és a renault-s Jolyon Palmer.

A Q3-ra a szokásos koreográfia szerint a Mercedes versenyzői mentek ki elsőként, előbb Hamilton, mögötte Rosberg. Az angol 1:10,8-as körrel nyitott, a német csak 1:11,022-t tudott. Mögöttük a Red Bullok és a Ferrarik Verstappen, Vettel, Ricciardo, Räikkönen sorrendben, utánuk Fernando Alonso és a két Force India.

A haasos Romain Grosjean a többiek után, üres pályán futott neki. Szép kört is futott, a 7. helyre ugrott fel, miközben a mercisek nekivágtak az utolsó csatának.

Hamilton volt előrébb, ő 1:10,736-ra javított, Rosberg mögötte kiváló részidőket hozott, faragott csapattársa idején is, de az utolsó szektorban hajszállal gyengébben ment, egy tizeddel lemaradt a címvédő mögött.

A 3. időt Kimi Räikkönen futotta, mellé Verstappen állhat majd a második sorba, utánuk Vettel és Ricciardo, a Haas számára szenzációs 7. helyet hozó Grosjean, a két Force India Hülkenberg, Perez sorrendben, végül Alonso.

Hamilton idei 11., pályafutása 60. pole-ját szerezte, 2012 után a másodikat Interlagosban.

A Brazil Nagydíj vasárnap magyar idő szerint 17 órakor kezdődik.

braz_kval

Kommentek

Kabaréba illő jelenet egy nyíregyházi parkolóban

Az egy dolog, hogy szabálytalanul parkolt két autós is, de a kiállni készülő kolléga sem volt a helyzet magaslatán.

Ez az autózás jövője. Kipróbáltuk!

Az új Smart, abból is főleg az elektromos változat autóbuzi szemmel egy érdektelen kis izé. Ugyanakkor ez a kocsika az európai nagyvárosi közlekedés közeljövőjének meghatározó eleme, az utcákat elárasztó igazi slágertermék lehet.

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.