A Ferrari csütörtökön bejelentette, hogy “új elemek” kerültek napvilágra, ezért kéri a Sebastian Vettelre a Mexikói Nagydíj után kiszabott időbüntetés felülvizsgálatát. Mint emlékezetes, Vettel a két héttel ezelőtti futam végén a féktávon való mozgással védekezett az előzni próbáló Daniel Ricciardo ellen a 4. kanyarban, az ezt tiltó “Verstappen-szabály” alapján 10 másodpercet osztottak ki neki, amivel a 3. helyről az 5.-re esett vissza.

A Ferrari most két “új elemet” hozott fel, elsőként azt, hogy Vettelnek ott sem kellett volna lennie, ugyanis a versenyigazgató Charlie Whitingnak utasítania kellett volna a nem sokkal korábban kanyarlevágással “védekező” Max Verstappent, hogy engedje el a Ferrari-versenyzőt, másrészt a GPS-adatokat.

Az FIA pénteken kiadott, elutasító közleményben úgy reagált, hogy a Ferrari által citált 24.7-es sportszabályzati rendelkezés mindössze a versenyigazgató belátására bízza, hogy megengedje az elengedést, de semmilyen kötelezettséget nem ír elő, és az, hogy élt-e ezzel vagy sem, nem is releváns a szankcionált esetet illetően.

A GPS-adatokról az FIA megjegyezte, hogy azok a verseny alatt is hozzáférhetők minden csapat számára, ahogy a versenybírók is felhasználhatják és fel is használták őket a döntés előtt. A felügyelőszervezet megjegyezte, hogy a Ferrari vezető versenymérnöke, Jock Clear a meghallgatáson elismerte, hogy a hivatkozott GPS-adatok nem cáfolják a telemetriai és egyéb bizonyítékokat, miszerint Vettel a féktávon változtatott irányt.

“A Sportszabályzat 14.2-es pontja a versenybírók megítélésére bízza, hogy mi tekinthető új bizonyítéknak. Az írásban és szóban előadottak alapos mérlegelése után a versenybírók úgy döntöttek, ezúttal nincs új bizonyíték” – állt az FIA közleményében.

Az elutasítás után a Ferrari jelezte, hivatalosan fellebbez.