F1: Nem ad több pénzt a Ferrari-vezér

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.11.11. 16.44

A Ferrari elnöke azt mondja, a Forma-1-es csapatnak nem többre, hanem okosabb gazdálkodásra van szüksége. A maranellói márka a Forma E-s részvételre is gondolt, de elvetették az ötletet.

F1: Nem ad több pénzt a Ferrari-vezér

A Ferrari élére 2014-ben érkezett Sergio Marchionne azt mondja, nem szeretne több pénzt adni a Forma-1-es csapatnak – amely valószínűleg így a mezőny legnagyobb költségvetéséből dolgozik –, inkább okosabb és hatékonyabb gazdálkodást és munkát vár a Scuderiától.

“Most hadd mondja valamit őszintén: minden pénz megadtam a csapatnak. És ez ment régen is. A pénz sosem volt akadálya az F1-es fejlesztésnek, azonban okosabban kellene gazdálkodnunk a keretből. A rossz gazdálkodás oka a szervezeti struktúra volt, de ezen mára változtattunk. Most várnunk kell, az elvárásokat vissza kell fognunk, és amikor 2017 márciusában elindul a versenyen az új autó, meglátjuk, milyen eredménye lett az átszervezéseknek” – magyarázta a Ferrari harmadik negyedéves részvényesi telekonferenciáján.

Bár nagyon úgy fest, hogy a Ferrari három éven belül második nyeretlen évét, egyben kilencedik bajnoki cím nélküli idényét zárja, Marchionne a 2017-es idényre sem mer feltámadást ígérni:

“Nem szeretnék jóslatokba bocsátkozni a 2017-es teljesítményünket illetően. Ebből már megjöttem, amikor a házon belüli jóslatainkra hagyatkoztam 2015-tel és 2016-tal kapcsolatban, nem fogom újra elkövetni ezt a hibát. Majd a pályán kiderül, mit tud a 2017-es autó.”

ferrari_monza

Mivel egyre több autógyártó (Renault, Citroën, Jaguar, Audi, BMW), köztük a Forma-1-et az elmúlt három évben uraló Mercedes is ilyen-olyan mértékben és minőségben a Forma E felé fordul, a Ferrari is mérlegelte a lehetőséget, árulta el Marchionne.

“Igen, felmerült a téma, a Ferrarinál elég sokáig vergődtünk ezzel a kérdéssel. Két problémát mondok. A Forma E-ben a versenyzőknek futam közben autót kell cserélniük, mert kifogy az akkumulátor, ez pedig nem vonzó a Ferrari számára. A másik az elektromos autókkal járó szabványosítás, ami szembemegy a Ferrari értékeivel, ugyanis megakadályozza, hogy műszakilag olyan megoldást válasszunk, amilyet csak szeretnénk” – utalt burkoltan arra, hogy 2017-től például az egységes beszállító, a McLaren bizonyos alkatrészeivel megy majd minden csapat a szériában.

“Néhány év múlva esetleg lehet róla szó, ha a Ferrari képes lesz saját, ferraris elektromos versenyautót gyártani, ha megfelelő ehhez a környezet, de jelenleg nem tartunk ott.”

Kommentek

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhez vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

F1: Hamilton nem akar nyílt lapokkal játszani

Lewis Hamilton azt kérte a Mercedestől, hogy hagyjanak fel a pilóták vezetési adatainak megosztásával, szeretné, ha megtarthatná a titkait.

Komoly baj van a magyar jogosítványok megújításánál

Nem minden háziorvos végzi el az alvászavar szűrővizsgálatát a jogosítványok megújításakor, holott erről 2015 óta jogszabály rendelkezik.

Folyik a benzin a BMW villanyautójából

Átfogó visszahívást kezdeményezett a BMW az USA-ban, vélhetően globális folytatása is lesz az ügynek. Az i3-as városi villanyautók hatótávolság-növelőjével van gond.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Ezek a világ leginkább tiszteletre méltó autógyártói

A Fortune magazin évről évre felállítja az ötven leginkább nagyra becsült nagyvállalat globális rangsorát. Az autógyártók nem képviseltetik magukat nagy számban.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.