F1: Nem ad több pénzt a Ferrari-vezér

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.11.11. 16.44

A Ferrari elnöke azt mondja, a Forma-1-es csapatnak nem többre, hanem okosabb gazdálkodásra van szüksége. A maranellói márka a Forma E-s részvételre is gondolt, de elvetették az ötletet.

F1: Nem ad több pénzt a Ferrari-vezér

A Ferrari élére 2014-ben érkezett Sergio Marchionne azt mondja, nem szeretne több pénzt adni a Forma-1-es csapatnak – amely valószínűleg így a mezőny legnagyobb költségvetéséből dolgozik –, inkább okosabb és hatékonyabb gazdálkodást és munkát vár a Scuderiától.

“Most hadd mondja valamit őszintén: minden pénz megadtam a csapatnak. És ez ment régen is. A pénz sosem volt akadálya az F1-es fejlesztésnek, azonban okosabban kellene gazdálkodnunk a keretből. A rossz gazdálkodás oka a szervezeti struktúra volt, de ezen mára változtattunk. Most várnunk kell, az elvárásokat vissza kell fognunk, és amikor 2017 márciusában elindul a versenyen az új autó, meglátjuk, milyen eredménye lett az átszervezéseknek” – magyarázta a Ferrari harmadik negyedéves részvényesi telekonferenciáján.

Bár nagyon úgy fest, hogy a Ferrari három éven belül második nyeretlen évét, egyben kilencedik bajnoki cím nélküli idényét zárja, Marchionne a 2017-es idényre sem mer feltámadást ígérni:

“Nem szeretnék jóslatokba bocsátkozni a 2017-es teljesítményünket illetően. Ebből már megjöttem, amikor a házon belüli jóslatainkra hagyatkoztam 2015-tel és 2016-tal kapcsolatban, nem fogom újra elkövetni ezt a hibát. Majd a pályán kiderül, mit tud a 2017-es autó.”

ferrari_monza

Mivel egyre több autógyártó (Renault, Citroën, Jaguar, Audi, BMW), köztük a Forma-1-et az elmúlt három évben uraló Mercedes is ilyen-olyan mértékben és minőségben a Forma E felé fordul, a Ferrari is mérlegelte a lehetőséget, árulta el Marchionne.

“Igen, felmerült a téma, a Ferrarinál elég sokáig vergődtünk ezzel a kérdéssel. Két problémát mondok. A Forma E-ben a versenyzőknek futam közben autót kell cserélniük, mert kifogy az akkumulátor, ez pedig nem vonzó a Ferrari számára. A másik az elektromos autókkal járó szabványosítás, ami szembemegy a Ferrari értékeivel, ugyanis megakadályozza, hogy műszakilag olyan megoldást válasszunk, amilyet csak szeretnénk” – utalt burkoltan arra, hogy 2017-től például az egységes beszállító, a McLaren bizonyos alkatrészeivel megy majd minden csapat a szériában.

“Néhány év múlva esetleg lehet róla szó, ha a Ferrari képes lesz saját, ferraris elektromos versenyautót gyártani, ha megfelelő ehhez a környezet, de jelenleg nem tartunk ott.”

Kommentek

34 évet vezetett jogosítvány nélkül a magyar férfi

Próbálkozott a vizsgával, végül nem jött össze, így 34 évig vezetett jogsi nélkül, most kapták el a rendőrök.

15 pusztítóan kontár módon tuningolt autó

Stílusérzéket és mértékletességet nyomokban sem tartalmazó autók Mekkmester-díjas tunerektől.

Önvezető autóban gondolkozik az Apple

Komolyan gondolkozik az önvezető autó fejlesztésén az Apple, de ehhez a hatóságok és a többi fejlesztő segítsége is szükséges lesz.

Hihetetlen látvány a porban csapató 6-os BMW

Rallyautó bármiből lehet, még egy olyan luxuskupéból is, mint a BMW 650i.

Elektromos buszt álmodott meg a Škodák tervezője

A Czechbus kiállításon megtekintettük a csehek legújabb büszkeségét, melyet az a férfi tervezett, aki korábban Škoda buszokat is megálmodott.

Csak egy darab készült ebből a Ferrariból

Dr. Rick Workman nem szeretett volna olyan Ferrarit, amilyen bárkinek lehet, inkább felkérte az olasz gyártót, hogy építsenek egyet csakis neki.

Jelentősen drágulhat az üzemanyagok ára

Akár 10 forinttal is drágulhat az üzemanyagok ára a jövő héten a piaci változások alapján.

Új 5-ös BMW – Káprázat és parasztvakítás

Ne higgyétek, hogy a gazdagok élete csupa játék és mese! A Harman Kardon vagy Bowers & Wilkins hifi csak az egyik kérdés, amit a G30 kódú új BMW 5 kapcsán el kell dönteni.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

F1: A fél mezőny bejelentkezett a Mercedesnél

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, óriási az érdeklődés Nico Rosberg megüresedett helye iránt, mégsem lesz könnyű betölteni a bajnoki ülést.

Kitiltják a dízeleket több nagyvárosból

Párizs, Madrid, Athén és Mexikóváros összefogott, majd közösen bejelentette: 2025-től kitiltják az útjaikról a dízelüzemű járműveket.

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.