A Ferrari élére 2014-ben érkezett Sergio Marchionne azt mondja, nem szeretne több pénzt adni a Forma-1-es csapatnak – amely valószínűleg így a mezőny legnagyobb költségvetéséből dolgozik –, inkább okosabb és hatékonyabb gazdálkodást és munkát vár a Scuderiától.

“Most hadd mondja valamit őszintén: minden pénz megadtam a csapatnak. És ez ment régen is. A pénz sosem volt akadálya az F1-es fejlesztésnek, azonban okosabban kellene gazdálkodnunk a keretből. A rossz gazdálkodás oka a szervezeti struktúra volt, de ezen mára változtattunk. Most várnunk kell, az elvárásokat vissza kell fognunk, és amikor 2017 márciusában elindul a versenyen az új autó, meglátjuk, milyen eredménye lett az átszervezéseknek” – magyarázta a Ferrari harmadik negyedéves részvényesi telekonferenciáján.

Bár nagyon úgy fest, hogy a Ferrari három éven belül második nyeretlen évét, egyben kilencedik bajnoki cím nélküli idényét zárja, Marchionne a 2017-es idényre sem mer feltámadást ígérni:

“Nem szeretnék jóslatokba bocsátkozni a 2017-es teljesítményünket illetően. Ebből már megjöttem, amikor a házon belüli jóslatainkra hagyatkoztam 2015-tel és 2016-tal kapcsolatban, nem fogom újra elkövetni ezt a hibát. Majd a pályán kiderül, mit tud a 2017-es autó.”

ferrari_monza

Mivel egyre több autógyártó (Renault, Citroën, Jaguar, Audi, BMW), köztük a Forma-1-et az elmúlt három évben uraló Mercedes is ilyen-olyan mértékben és minőségben a Forma E felé fordul, a Ferrari is mérlegelte a lehetőséget, árulta el Marchionne.

“Igen, felmerült a téma, a Ferrarinál elég sokáig vergődtünk ezzel a kérdéssel. Két problémát mondok. A Forma E-ben a versenyzőknek futam közben autót kell cserélniük, mert kifogy az akkumulátor, ez pedig nem vonzó a Ferrari számára. A másik az elektromos autókkal járó szabványosítás, ami szembemegy a Ferrari értékeivel, ugyanis megakadályozza, hogy műszakilag olyan megoldást válasszunk, amilyet csak szeretnénk” – utalt burkoltan arra, hogy 2017-től például az egységes beszállító, a McLaren bizonyos alkatrészeivel megy majd minden csapat a szériában.

“Néhány év múlva esetleg lehet róla szó, ha a Ferrari képes lesz saját, ferraris elektromos versenyautót gyártani, ha megfelelő ehhez a környezet, de jelenleg nem tartunk ott.”