F1: Nem ad több pénzt a Ferrari-vezér

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.11.11. 16.44

A Ferrari elnöke azt mondja, a Forma-1-es csapatnak nem többre, hanem okosabb gazdálkodásra van szüksége. A maranellói márka a Forma E-s részvételre is gondolt, de elvetették az ötletet.

F1: Nem ad több pénzt a Ferrari-vezér

A Ferrari élére 2014-ben érkezett Sergio Marchionne azt mondja, nem szeretne több pénzt adni a Forma-1-es csapatnak – amely valószínűleg így a mezőny legnagyobb költségvetéséből dolgozik –, inkább okosabb és hatékonyabb gazdálkodást és munkát vár a Scuderiától.

“Most hadd mondja valamit őszintén: minden pénz megadtam a csapatnak. És ez ment régen is. A pénz sosem volt akadálya az F1-es fejlesztésnek, azonban okosabban kellene gazdálkodnunk a keretből. A rossz gazdálkodás oka a szervezeti struktúra volt, de ezen mára változtattunk. Most várnunk kell, az elvárásokat vissza kell fognunk, és amikor 2017 márciusában elindul a versenyen az új autó, meglátjuk, milyen eredménye lett az átszervezéseknek” – magyarázta a Ferrari harmadik negyedéves részvényesi telekonferenciáján.

Bár nagyon úgy fest, hogy a Ferrari három éven belül második nyeretlen évét, egyben kilencedik bajnoki cím nélküli idényét zárja, Marchionne a 2017-es idényre sem mer feltámadást ígérni:

“Nem szeretnék jóslatokba bocsátkozni a 2017-es teljesítményünket illetően. Ebből már megjöttem, amikor a házon belüli jóslatainkra hagyatkoztam 2015-tel és 2016-tal kapcsolatban, nem fogom újra elkövetni ezt a hibát. Majd a pályán kiderül, mit tud a 2017-es autó.”

ferrari_monza

Mivel egyre több autógyártó (Renault, Citroën, Jaguar, Audi, BMW), köztük a Forma-1-et az elmúlt három évben uraló Mercedes is ilyen-olyan mértékben és minőségben a Forma E felé fordul, a Ferrari is mérlegelte a lehetőséget, árulta el Marchionne.

“Igen, felmerült a téma, a Ferrarinál elég sokáig vergődtünk ezzel a kérdéssel. Két problémát mondok. A Forma E-ben a versenyzőknek futam közben autót kell cserélniük, mert kifogy az akkumulátor, ez pedig nem vonzó a Ferrari számára. A másik az elektromos autókkal járó szabványosítás, ami szembemegy a Ferrari értékeivel, ugyanis megakadályozza, hogy műszakilag olyan megoldást válasszunk, amilyet csak szeretnénk” – utalt burkoltan arra, hogy 2017-től például az egységes beszállító, a McLaren bizonyos alkatrészeivel megy majd minden csapat a szériában.

“Néhány év múlva esetleg lehet róla szó, ha a Ferrari képes lesz saját, ferraris elektromos versenyautót gyártani, ha megfelelő ehhez a környezet, de jelenleg nem tartunk ott.”

Kommentek

F1: Hamilton ezen a hétvégén csak statisztált

Lewis Hamilton a tavalyi bakui szerepléséhez hasonlította idei szocsi teljesítményét, a Mercedes angolja a 4. helynek is örülhetett az Orosz Nagydíj végén.

F1: Alonso szeretne legalább a rajtig jutni

Továbbra is vergődik a McLaren-Honda, az Orosz Nagydíjon a Fernando Alonso alatt már a futam előtt megállt az autó.

F1: A kocsmából gratuláltak Bottasnak

A kétszeres világbajnok Mika Häkkinen egy kocsmából küldött üzenetet immár futamgyőztes honfitársának, Valtteri Bottasnak.

F1: Vettel a középső ujjával üzent Massának – videó

Sebastian Vettelnek a legkevésbé sem tetszett, hogy az utolsó körön Felipe Massa feltartása miatt nem volt lehetősége, hogy megpróbálkozzon a végül az első helyen beérő Valtteri Bottas megelőzésével.

Fényképezz lyukkal!

Lehet-e fóliába szúrt lyukkal és egy dobozzal fényképezni? Kipróbáltuk

F1: A Ferrari-főnök nem volt csalódott, csak pisilnie kellett

Vicces közjáték zajlott a brit Sky Sports riportere és a Ferrari csapatfőnöke között az Orosz Nagydíj leintése után.

Bottas: Elképesztő érzés az első Forma-1-es győzelem!

Valtteri Bottas lett a nap versenyzője, miután megszerezte élete első F1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. Mögötte Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen állhatott a dobogóra. Futam utáni interjúk Szocsiból.

F1: Szocsiban Bottas a nagyok közé került

A mercedeses Valtteri Bottas óriási rajt után magabiztos vezetéssel szerezte meg első Forma-1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. A Ferrarinak be kellett érnie a 2-3. hellyel Szocsiban.

Megépítette, amit a BMW nem mert

A tökéletes családi autót építette meg magának, amihez fogott egy BMW 540i Touringot és mindent belepréselt az M5-ösből. Megszületett a 400 lóerős kombi, aminek apa örülhet a legjobban.

Spéci pótkocsikat vásárol a Waberer’s

100 darab spéci pótkocsival bővíti flottáját az egyik legnagyobb magyar fuvarozótársaság, a Waberer’s.

Első helytől lökték el Micheliszt

A harmadik körben már az első helyért küzdött Michelisz Norbert a WTCC monzai futamán, Bennani azonban ráhúzta az autót, így mindketten feladták a versenyt.

F1: Bottas nyerte az Orosz Nagydíjat

Behúzza Sebastian Vettel az idei harmadik futamgyőzelmét? Nyerhet Kimi Räikkönen? Mire lesz képes Lewis Hamilton a 4. helyről rajtolva? Élő szöveges közvetítés a Forma-1-es Orosz Nagydíjról.

F1: Mégsem lesz éjszakai futam Szocsiban

Az Orosz Nagydíj szervezői meggondolták magukat, Szocsiban nem szeretnének villanyfényes Forma-1-es versenyt.

Meglépett az autóval a kisfiú, kecskét is vitt magával

Ennek a fiúnak az apja szerint a vezetést nem lehet elég korán elkezdeni. A csomagtartóban utazó kecske ennek tükrében már nem is olyan meglepő.

F1: A Red Bullnál röhögnek az FIA-n

A Red Bullnál komolytalannak tartják a Nemzetközi Automobil Szövetség állítását, miszerint a Mercedes-, a Ferrari- és a Renault-motor háromtized másodpercen belülre került idén.

Ezt a BMW reklámot betiltották Angliában

Az angolok szerint veszélyes közúti huligánkodásra buzdít a BMW plakátja, ezért gyorsan be is tiltották.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.