F1: “Még a pápának is ajánlatot tettek”

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.11.11. 10.30

A 2017-re az amerikai Haashoz tartó Kevin Magnussen elmondta, miért nem maradt a Renault-nál. Bizalomhiány, döntésképtelenség zavarta a dánt Enstone-ban.

F1: “Még a pápának is ajánlatot tettek”

A Renault-csapat szerda késő délután bejelentette, hogy a korábban szerződtetett Nico Hülkenberg mellett az idén is alkalmazott Jolyon Palmert versenyezteti majd 2017-től, azaz a dán Kevin Magnussen távozik.

Magnussent a héten a Haasszal hozták hírbe, a találgatásokat pedig megerősítette, hogy az amerikai alakulat idei versenyzője, Esteban Gutierrez pénteken Interlagosban bejelentette, jövőre nem marad velük.

kin_f1_23

“Kedves barátaim, szeretném megosztani veletek, hogy a jövő szezonban már nem leszek a Haasnál. Szeretnék köszönetet mondani a csapatnak, különösen Geen Haasnak a lehetőégért! A legjobbakat kívánom nekik! Két futam maradt, azokat igyekszem kiélvezni, és ahogy mindig, mindent beleadok majd. Külön köszönet a szurkolóimnak, különleges helyetek van a szívemben! Remélem, hogy hamarosan a jövőmet illető tervekről is beszámolhatok!” – írta a közösségi médiában a mexikói.

Jó kérdés egyébként, hogy miért nem a tapasztaltabb, idén jobban szereplő Magnussen maradt a Renault-nál Hülkenberg mellett – az újságírók természetesen meg is tudakolták tőle Interlagosban.

“Nos, az én döntésem volt a távozás. Volt ajánlatom, de nem volt elég jó, nem fogadhattam el. Ha hajlandóak lettek volna hosszabb távú szerződéssel elkötelezni magukat, akkor komolyabban foglalkoztam volna a lehetőséggel. De úgy éreztem, nem akarják igazán elkötelezni magukat, mindenkinek ajánlgatták az ülést, szerintem egy ponton már a pápa is képben volt. Szóval zavaros volt, jobbnak láttam lelépni” – nyilatkozta.

“Szerettem volna, ha éreztetik velem, hogy szükség van rám. Elsősorban a vezetőséggel kapcsolatos érzésem döntött. Ha nagyobb elkötelezettséget, határozottságot érzek, akkor más lett volna a helyzet, de nem bánom, hogy így alakult.”

magnussen

“Nekem még azt sem mondták el, kikkel tárgyalnak. Jó lett volna, ha nyitottabbak. De ez van, élveztem az idei évet, és nagyszerű ez a csapat. Szeretem a dolgozókat, mindenki nagyon barátságos amellett, hogy jó szakemberek, és meggyőződésem, hogy a megfelelő erőforrások és szervezettség esetén sikeresek lesznek. Szomorúan távozom, mert sokan hiányozni fognak, de szerencsére jövőre is egy paddockban leszünk! Egyszerűen az a gond, hogy néha nem lehetett tudni, ki a főnök, ki dönt. De most már nem is számít, ez már a múlt.”

Magnussen még nem nevesítette a Haast, de így beszélt leendő csapatáról:

“Versenyképesség szempontjából? Szerintem jobb lehet (mint a Renault), én nyilván azt remélem, hogy az lesz. Így is érzem. Hivatalos bejelentés nincs még, semmi sem hivatalos a jövő évemet illetően, szóval nem igazán válaszolhatok arra, miért szerződtem oda, ahova. De bízom benne, hogy a hétvége folyamán elmondhatjuk.”

barc_f1_32

Kommentek

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Börtönbüntetés járhat a dízelbotrány miatt Dél-Koreában

Rekordösszegű bírságot készül kiróni a Volkswagenre Dél-Korea. A cég képviselete örülhet, ha ennyivel megússza a dolgot.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.