F1: “Még a pápának is ajánlatot tettek”

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.11.11. 10.30

A 2017-re az amerikai Haashoz tartó Kevin Magnussen elmondta, miért nem maradt a Renault-nál. Bizalomhiány, döntésképtelenség zavarta a dánt Enstone-ban.

F1: “Még a pápának is ajánlatot tettek”

A Renault-csapat szerda késő délután bejelentette, hogy a korábban szerződtetett Nico Hülkenberg mellett az idén is alkalmazott Jolyon Palmert versenyezteti majd 2017-től, azaz a dán Kevin Magnussen távozik.

Magnussent a héten a Haasszal hozták hírbe, a találgatásokat pedig megerősítette, hogy az amerikai alakulat idei versenyzője, Esteban Gutierrez pénteken Interlagosban bejelentette, jövőre nem marad velük.

kin_f1_23

“Kedves barátaim, szeretném megosztani veletek, hogy a jövő szezonban már nem leszek a Haasnál. Szeretnék köszönetet mondani a csapatnak, különösen Geen Haasnak a lehetőégért! A legjobbakat kívánom nekik! Két futam maradt, azokat igyekszem kiélvezni, és ahogy mindig, mindent beleadok majd. Külön köszönet a szurkolóimnak, különleges helyetek van a szívemben! Remélem, hogy hamarosan a jövőmet illető tervekről is beszámolhatok!” – írta a közösségi médiában a mexikói.

Jó kérdés egyébként, hogy miért nem a tapasztaltabb, idén jobban szereplő Magnussen maradt a Renault-nál Hülkenberg mellett – az újságírók természetesen meg is tudakolták tőle Interlagosban.

“Nos, az én döntésem volt a távozás. Volt ajánlatom, de nem volt elég jó, nem fogadhattam el. Ha hajlandóak lettek volna hosszabb távú szerződéssel elkötelezni magukat, akkor komolyabban foglalkoztam volna a lehetőséggel. De úgy éreztem, nem akarják igazán elkötelezni magukat, mindenkinek ajánlgatták az ülést, szerintem egy ponton már a pápa is képben volt. Szóval zavaros volt, jobbnak láttam lelépni” – nyilatkozta.

“Szerettem volna, ha éreztetik velem, hogy szükség van rám. Elsősorban a vezetőséggel kapcsolatos érzésem döntött. Ha nagyobb elkötelezettséget, határozottságot érzek, akkor más lett volna a helyzet, de nem bánom, hogy így alakult.”

magnussen

“Nekem még azt sem mondták el, kikkel tárgyalnak. Jó lett volna, ha nyitottabbak. De ez van, élveztem az idei évet, és nagyszerű ez a csapat. Szeretem a dolgozókat, mindenki nagyon barátságos amellett, hogy jó szakemberek, és meggyőződésem, hogy a megfelelő erőforrások és szervezettség esetén sikeresek lesznek. Szomorúan távozom, mert sokan hiányozni fognak, de szerencsére jövőre is egy paddockban leszünk! Egyszerűen az a gond, hogy néha nem lehetett tudni, ki a főnök, ki dönt. De most már nem is számít, ez már a múlt.”

Magnussen még nem nevesítette a Haast, de így beszélt leendő csapatáról:

“Versenyképesség szempontjából? Szerintem jobb lehet (mint a Renault), én nyilván azt remélem, hogy az lesz. Így is érzem. Hivatalos bejelentés nincs még, semmi sem hivatalos a jövő évemet illetően, szóval nem igazán válaszolhatok arra, miért szerződtem oda, ahova. De bízom benne, hogy a hétvége folyamán elmondhatjuk.”

barc_f1_32

Kommentek

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.