Vettel: Nagyon sajnálom, amit mondtam!

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.11.10. 18.30

A Brazil Nagydíj csütörtöki sajtótájékoztatóján a Forma-1-es versenyigazgató részvételével tárgyalták ki a mexikói futam vitatott eseteit.

Vettel: Nagyon sajnálom, amit mondtam!

A két héttel ezelőtti Mexikói Nagydíj jó néhány vitatott incidenst hozott. Az interlagosi versenyzői sajtótájékoztatón az érintett pilóták mellett megjelent a Forma-1-es versenyigazgató Charlie Whiting is, hogy tisztázzák a dolgokat.

Mexikóban a rajtnál Lewis Hamilton elfékezte magát az első kanyarban, levágta a következő kombinációt, de nem kapott büntetést a húzásért. A dolgot sokan vitatták, többek között a Red Bull, ugyanis a verseny vége felé Max Verstappen egy hasonló manőver miatt 5 másodperces büntetést kapott, amivel le is maradt a dobogóról.

Whiting elmagyarázta, hogy Hamilton esetében a telemetriai adatokból látszott, hogy a “3-4. kanyarban 80%-ra visszavette a gázt, hogy semlegesítse a szerzett előnyt”, a futam végén Sebastian Vettellel csatázó Verstappen viszont nem tett ilyet.

“Ha Max is hasonlóan cselekedett volna a 3-4. kanyarban, egyértelműen odalett volna a pozíciója, ezért a versenybírók szerint megérdemelte a büntetést, mert tartós előnyt szerzett. Ez a különbség (a két eset között)” – mondta.

braz_f1_csut_05

A Whiting mögött ülő Red Bull-os holland így reagált: “Természetesen nem értek egyet a döntéssel. Ha büntetést osztogatnak, akkor kapja meg mindenki, vagy egyáltalán ne kapjon senki.”

Miután Verstappen “kiszúrt vele” a versenyen, Vettel egyrészt tajtékzott, dühöngött a rádión, majd a másik Red Bull-os, Daniel Ricciardo támadását szabálytalanul, a féktávon való irányváltással védte ki. Az utóbbiért – a frissen bevezetett “Verstappen-szabály” alapján – 10 másodperces büntetéssel is sújtották.

braz_f1_csut_03

Whiting a videós elemzéssel mutatta meg, miért is büntették Vettelt a stewardok, de a németet ez sem győzte meg:

“Nem értek egyet a döntéssel. Elég helyet hagytam belül, a féktáv túlnyomó részén irányban tartottam az autót, és véleményem szerint Daniel azért fékezte el magát annyira, mert a belső íven nem volt tapadás. Szerintem kívülről sokkal csúnyábban festett a dolog, mint valójában volt.”

Ami Vettel kifakadását illeti – Verstappent lerohadékozta, Whitingot elküldte az anyjába -, a német többször is bocsánatot kért a versenyigazgatótól, sőt levélben az FIA-elnö Jean Todttól is, Interlagosban pedig újra megtette ezt:

“Nem szégyellek újra bocsánatot kérni. Sajnálom, amit mondtam. Bánom, amiket mondtam, nem gondoltam komolyan, örülök, hogy Charlie elfogadta a bocsánatkérésemet.”

braz_f1_csut_04

Whiting így reagált: “Nem először hangzottak el trágárságok, az pedig sajnálatos, hogy ezúttal én voltam a címzett. Több tényező dühítette fel Sebastiant, de az, hogy megkeresett és személyesen kért bocsánatot, számomra elég. Hajlandó vagyok elfelejteni a dolgot és továbblépni.”

Kommentek

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

Cristiano Ronaldo meghajtotta az új Bugattit

A Bugatti személyesen kínálta meg Christiano Ronaldot egy tesztvezetéssel, hogy megtapasztalja, milyen is az új Chiron.

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

Hajszárítóval riogatják a gyorshajtókat egy skóciai faluban

Kreatív csellel imitálnak sebességmérő rendőröket egy kis falu lakói Skóciában. Elegük lett a száguldozó autósokból.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.