Vettel: Nagyon sajnálom, amit mondtam!

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.11.10. 18.30

A Brazil Nagydíj csütörtöki sajtótájékoztatóján a Forma-1-es versenyigazgató részvételével tárgyalták ki a mexikói futam vitatott eseteit.

Vettel: Nagyon sajnálom, amit mondtam!

A két héttel ezelőtti Mexikói Nagydíj jó néhány vitatott incidenst hozott. Az interlagosi versenyzői sajtótájékoztatón az érintett pilóták mellett megjelent a Forma-1-es versenyigazgató Charlie Whiting is, hogy tisztázzák a dolgokat.

Mexikóban a rajtnál Lewis Hamilton elfékezte magát az első kanyarban, levágta a következő kombinációt, de nem kapott büntetést a húzásért. A dolgot sokan vitatták, többek között a Red Bull, ugyanis a verseny vége felé Max Verstappen egy hasonló manőver miatt 5 másodperces büntetést kapott, amivel le is maradt a dobogóról.

Whiting elmagyarázta, hogy Hamilton esetében a telemetriai adatokból látszott, hogy a “3-4. kanyarban 80%-ra visszavette a gázt, hogy semlegesítse a szerzett előnyt”, a futam végén Sebastian Vettellel csatázó Verstappen viszont nem tett ilyet.

“Ha Max is hasonlóan cselekedett volna a 3-4. kanyarban, egyértelműen odalett volna a pozíciója, ezért a versenybírók szerint megérdemelte a büntetést, mert tartós előnyt szerzett. Ez a különbség (a két eset között)” – mondta.

braz_f1_csut_05

A Whiting mögött ülő Red Bull-os holland így reagált: “Természetesen nem értek egyet a döntéssel. Ha büntetést osztogatnak, akkor kapja meg mindenki, vagy egyáltalán ne kapjon senki.”

Miután Verstappen “kiszúrt vele” a versenyen, Vettel egyrészt tajtékzott, dühöngött a rádión, majd a másik Red Bull-os, Daniel Ricciardo támadását szabálytalanul, a féktávon való irányváltással védte ki. Az utóbbiért – a frissen bevezetett “Verstappen-szabály” alapján – 10 másodperces büntetéssel is sújtották.

braz_f1_csut_03

Whiting a videós elemzéssel mutatta meg, miért is büntették Vettelt a stewardok, de a németet ez sem győzte meg:

“Nem értek egyet a döntéssel. Elég helyet hagytam belül, a féktáv túlnyomó részén irányban tartottam az autót, és véleményem szerint Daniel azért fékezte el magát annyira, mert a belső íven nem volt tapadás. Szerintem kívülről sokkal csúnyábban festett a dolog, mint valójában volt.”

Ami Vettel kifakadását illeti – Verstappent lerohadékozta, Whitingot elküldte az anyjába -, a német többször is bocsánatot kért a versenyigazgatótól, sőt levélben az FIA-elnö Jean Todttól is, Interlagosban pedig újra megtette ezt:

“Nem szégyellek újra bocsánatot kérni. Sajnálom, amit mondtam. Bánom, amiket mondtam, nem gondoltam komolyan, örülök, hogy Charlie elfogadta a bocsánatkérésemet.”

braz_f1_csut_04

Whiting így reagált: “Nem először hangzottak el trágárságok, az pedig sajnálatos, hogy ezúttal én voltam a címzett. Több tényező dühítette fel Sebastiant, de az, hogy megkeresett és személyesen kért bocsánatot, számomra elég. Hajlandó vagyok elfelejteni a dolgot és továbblépni.”

Kommentek

Napelemmel ilyen magasra még nem repültek

Napelemes repülőgéppel akar feljutni a sztratoszféráig egy svájci kalandor, mindössze pár hónappal azután, hogy két honfitársa a világon elsőként megkerülte a Földet egy energiáját kizárólag napelemekből nyerő repülővel.

Ennyien vezetnek ittasan itthon

Több mint tízezren csatlakoztak a felelős járművezetés fontosságát hangsúlyozó, “Soha ne igyál, ha vezetsz!” elnevezésű kampányhoz, amelyet húsvétkor hirdetett meg az Országos Rendőr-főkapitányság balesetmegelőzési bizottsága és a Diageo Kft.

Lefokozás az útdíjszolgáltató botrányos ügyében

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. közleményben jelentette be, hogy lezárta azt a belső vizsgálatot, amit az Index kedden megjelent cikke után indított.

Rendőrkanyar vakon, avagy mire jó a tolatókamera

Furcsa mutatványt eszelt ki a Nissan a Juke tolatókamerájának népszerűsítésére. Kérünk szépen, ne próbáld ki otthon!

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

Hideg tél helyett forró hangulatú képek

Mi fittyet hányunk a hóra és kitartunk! Jöhet zúzmara, marhatja arcunkat metsző szél, itt a Rúzs és Gépzsír rovatban akkor is bikinis lányok, vastag habbal autót mosó gyönyörű szüzek fogják forróvá varázsolni a levegőt!

F1: A Mercin és a Ferrarin röhög a Red Bull-főnök

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szépen odaszúrt a nagy riválisoknak karácsonyi üdvözlőlapján.

F1: Érdekes számot választott a McLaren-újonc

A Nemzetközi Automobil Szövetség kiadta a 2017-es Forma-1-es idény ideiglenes nevezési listáját. Nico Rosberg helye még üres.

Megint jó buli volt a Mikulás Rallye

A Ranga – Szőke kettős sikerét hozta a 20. Taxi 4 Mikulás Rallye. A škodás páros mögött az Ollé – Tóth páros végzett a második, míg a Kovács – Istovics duó a harmadik pozícióban a fagyos, de napsütéses időben megrendezett Veszprém környéki futamon.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.