F1: Massa miatt sírt a Williams-főnök

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.11.09. 12.44

Felipe Massa szeretne szép eredménnyel búcsúzni utolsó hazai futamán, azonban tudja, hogy a Williamsszel nem lesz könnyű a dobogóra feljutni. Ezért is vonul vissza.

F1: Massa miatt sírt a Williams-főnök

A williamses Felipe Massa a hétvégén 12., egyben utolsó Brazil Nagydíjára készül. Az F1-ben 2002-ben bemutatkozott veterán nagy elődjeivel, Rubens Barrichellóval (2011) és Ayrton Sennával ellentétben tudja, hogy ez most a búcsú lesz, így is fut neki a hétvégének.

“Interlagos az otthon, ott nőttem fel” – mondta a Sao Pauló-i születésű, a gyerekkorát a pálya szomszédságában eltöltő pilóta. “Nagyon megható lesz az utolsó alkalommal versenyezni azon a fantasztikus pályán. Nagyon várom, igyekszem majd minden egyes kört kiélvezni, és remélhetőleg jó eredménnyel tudom befejezni a versenyt!”

“Az évek során kétszer győztem Interlagosban és sokszor a dobogóra álltam, remélem, hogy lehet még egy jó futamom. Nem lesz könnyű, de mindent megteszek majd a népemért, a hazámért az utolsó hazai futamomon.”

massa_2008_brazil

Massa 2006-ban és 2008-ban nyert otthon, az utóbbi esetben a néhány pillanatig világbajnoknak is érezhette magát, mielőtt Lewis Hamilton az utolsó kanyarban fellépett volna az ő végső győzelmét jelentő 5. helyre.

Az egykori Sauber- és Ferrari-pilóta a napokban a hazai médiának is beszélt a visszavonulásról:

“Abu-Dzabi után pihenőre megyek, igyekszem elfelejteni minden kötelezettséget egy pár hónapra. Elégedett vagyok a döntésemmel, meggyőződésem, hogy ez volt a helyes döntés. Egy folyamat volt a döntést meghozni, de a Német Nagydíj végén, amikor kiszálltam az autóból, Claire-hez fordultam és mondtam, hogy visszavonulok. Elsírta magát” – mesélte.

Szuzuka, 2016. október 8. Felipe Massa, a Williams brazil versenyzõje a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság Japán Nagydíjának idõmérõ edzésén a szuzukai pályán 2016. október 8-án.   (MTI/EPA/Diego Azubel)

A kis brazil elárulta, hogy ha az alkalmi dobogóesélyes Williamsnél jobb autóban ült volna, talán még tovább marad az F1-ben:

“Nem is kérdés, hogy versenyképesebb autóval maradtam volna. Mindig is a győzelemre gondolva versenyeztem, dobogó legfelső foka volt a cél. A Forma-1-ben ez most viszont nehéz ügy. Van három, négy, öt nagy csapat, az enyém, a Williams viszont középcsapat, ezért világos lett számomra, hogy a győztes autó, a győzelem eléggé elérhetetlen. Folytathattam volna, de nem úgy, ahogy én szeretném. Szóval eljött az idő. Az embernek tudnia kell, mikor kell távozni.”

 

Kommentek

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, a hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.