Alonso: A Forma-1-ből nem kiöregszünk, belefáradunk

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.11.08. 11.47

Fernando Alonso szerint a Forma-1-es kiszállás oka nem elsősorban a kor, hanem a sportágban eltöltött idő.

Alonso: A Forma-1-ből nem kiöregszünk, belefáradunk

Fernando Alonso jelenlegi mclarenes szerződése 2017 végéig él, és a 35 éves spanyol egyre inkább azt a benyomást kelti, hogy hosszabbítani már nem fog. A francia F1i.comnak adott interjújában például azt fejtegette a kétszeres világbajnok, mennyire bele lehet fáradni a Forma-1-be:

“Nem hiszem, hogy más sportokhoz hasonló jelentősége lenne a fizikai állapotnak. A Forma-1 a gépről, az autóról szól, nem hiszem, hogy van csúcsforma, aztán hanyatlás. Itt folyamatosan fejlődik az ember. Ha egy nap úgy dönt valaki, hogy nem csinálja tovább, az nem azért van, mert lelassult, hanem mert belefáradt.”

“Belefáradt az utazgatásba, a sajtóba, abba, hogy 20 éven keresztül reflektorfényben él, 20 éven keresztül az újságokban, a tévében szerepel, és arra gondol, hogy a való élet ezen kívül van. Emiatt hagyja abba az ember, nem azért, mert három, négy öt tizeddel lassabb, mint 20 évvel korábban.”

“Láthattuk Michael (Schumacher) esetében, aki 37 éves volt az első visszavonulásakor, hogy az utolsó évében is futamokat nyert, a szezonzáróig küzdött velem a világbajnoki címért 2006-ban, mégis kiszállt.”

Fernando Alonso Michael Schumacher ellenében lett világbajnok tíz éve

“Azért van ez, mert ha valaki 19-20 évesen bekerül az F1-be, akkor 37 évesen azt látja, hogy 17 évet a sportágra áldozott az életéből. Nincs olyan nap, amikor reggelinél ne figyelne arra, hogy mit ehet, nincs olyan nap, amikor ne gondolna arra, hogy ezt vagy azt nem szabad csinálni, mert sérüléssel járhat, a hétvégén meg jön a következő futam. Az egész élet a sportág körül forog” – magyarázta ugyanazokat a dolgokat Alonso, amikkel csapattársa, Jenson Button indokolta a 2017-es “szabadságát”.

Alonso számtalanszor elmondta már, hogy a mai, “Playstation-F1”-et nem nagyon szereti, ő a pályafutása elején megismert, kemény, nehéz sportágba szeretett bele, ugyanakkor nem hiszi, hogy a mai ifjoncok rosszabbak lennének, mint a korábbi idők hősei:

“Hiszem, hogy továbbra is a legjobb versenyzők kerülnek a Forma-1-be, de nekik már nem kell annyi idő, hogy beletanuljanak. Nem kell hozzá idő, hogy 100 százalékot tudjanak kihozni az autóból, nem kell hozz két-három év, hogy fizikailag olyan szintre érjenek, hogy minden versenyt 100 százalékos formában fejezzenek be. Nem kell, hogy megerősödjön a nyakuk, meg ilyesmi, már a második versenyen 100 százalékosak.”

verstappen_hockenheim

“Szóval szerintem kevesebb felkészülést igényel, de ettől még mindig a legjobbak jutnak a Forma-1-ig, az alsóbb kategóriás győzelmeik bizonyítják ezt. És amikor az F1-be kerülnek, hozzák is az eredményeket, hiszen ha az F1-ben valaki nem teljesít, akkor két-három futam után le fogják cserélni. A Forma-1-ben hozni kell a csapat által elvártakat, máskülönben nem lesz hosszú pályafutásod.”

Kommentek

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.