Az idei évben, különösen az elmúlt két futam után forró téma lett a pályaelhagyások, kanyarlevágások megakadályozása, több versenyző és a Red Bull-csapat is azt javasolta, hogy az elmúlt évtizedben sorra leaszfaltozott-lebetonozott bukóterek helyett hozzák vissza a kavicságyakat.

“Én a kavicságyak mellett vagyok, mert az valóban büntet. Ha nem is akad el az autó, a kavicsok rákerülnek a gumikra, bemennek az oldaldobozokba, biztosan nem lehet előnyt szerezni” – mondta például a Red Bull-os Daniel Ricciardo a napokban.

A német Auto Motor und Sport azonban úgy tudja, semmi esély a kavicságyak visszahozására, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elsősorban a Forma-1 gumiszállítója, a Pirelli miatt meg sem fontolja a lehetőséget.

“A Pirelli már így is panaszkodik, hogy túl sok kavics van a pályákon, amik megsérthetik a gumikat” – idézett a lap egy nem nevesített FIA-s bennfentest.