F1: Ecclestone megmagyarázta a falas ötletét

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.11.06. 13.30

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone kifejtette, mire is gondolt, amikor azt ondta, a kanyarokba 40 centis falakat kellene telepíteni.

F1: Ecclestone megmagyarázta a falas ötletét

A 86 éves angol üzletember a múlt héten dobta be, hogy a pályaelhagyások ellen szerinte úgy lehetne legjobban védekezni, ha a kanyarokba 40 centis falakat építenének, az ezzel járó balesetveszély pedig a verseny izgalmát is növelné.

A kanyarlevágások kiiktatásának szándékával a Forma-1-es szereplő túlnyomó többsége maradéktalanul egyetért – a Mexikói Nagydíj újra aláhúzta, mekkora szükség lenne valamilyen megoldásra -, azonban a falakat ugyanilyen egyöntetűen utasították el.

Az angol kisember a Forma-1 hivatalos oldalának adott interjújában próbálta tisztázni, mit is akart a falakkal:

“Igazából arról beszéltem, hogy ezek a falak visszatartanák a pilótákat a pálya elhagyásától. Ma ugyanis ezt csinálják, és ilyenkor valaki másnak kell megítélnie, hogy előnyt akart-e szerezni a versenyző, vagy csak hibázott. Így viszont valaki véleményére kell támaszkodni. Három versenybíró esetén ez általában három különböző vélemény. Az egyik mondjuk kizárást javasolhat, a másik időbüntetést, a harmadik pedig akár úgy is gondolhatja, hogy semmi probléma nem volt a manőverrel.”

“A legegyszerűbb az lenne ha néhány kanyarban – és tényleg csak az olyanokra gondolok, ahol nem veszélyes, de a levágás előnyt jelenthet – falat építenénk, hogy emlékeztessük a versenyzőket, hogy ott a záróvonal. Egyszerűen 40 centivel kiemelnénk a vonalat.”

barc_f1_28

Ecclestone visszautasította, hogy a látvány, az izgalom kedvéért rontana a biztonságon, növelné a balesetveszélyt, és amúgy is, jó néhány más pályán is vannak falak.

“Az évtizedek alatt mindenki másnál többet tettem a Forma-1-biztonságáért, többek között például ambulanciákat építtettem a pályákon, szóval ez nem vita tárgya. Monacót sem tettem veszélyessé soha, pedig évtizedek óta a naptárban van. Bakuban sem volt gond, Szingapúrban sem. És ha megkérdezzük bármelyik pilótát, hogy melyik versenyt szeretné leginkább megnyerni, a válasz mindig Monaco lesz. Tessék, soha egyetlen pilóta sem panaszkodott Monacóra.”

Kommentek

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.