A 86 éves angol üzletember a múlt héten dobta be, hogy a pályaelhagyások ellen szerinte úgy lehetne legjobban védekezni, ha a kanyarokba 40 centis falakat építenének, az ezzel járó balesetveszély pedig a verseny izgalmát is növelné.

A kanyarlevágások kiiktatásának szándékával a Forma-1-es szereplő túlnyomó többsége maradéktalanul egyetért – a Mexikói Nagydíj újra aláhúzta, mekkora szükség lenne valamilyen megoldásra -, azonban a falakat ugyanilyen egyöntetűen utasították el.

Az angol kisember a Forma-1 hivatalos oldalának adott interjújában próbálta tisztázni, mit is akart a falakkal:

“Igazából arról beszéltem, hogy ezek a falak visszatartanák a pilótákat a pálya elhagyásától. Ma ugyanis ezt csinálják, és ilyenkor valaki másnak kell megítélnie, hogy előnyt akart-e szerezni a versenyző, vagy csak hibázott. Így viszont valaki véleményére kell támaszkodni. Három versenybíró esetén ez általában három különböző vélemény. Az egyik mondjuk kizárást javasolhat, a másik időbüntetést, a harmadik pedig akár úgy is gondolhatja, hogy semmi probléma nem volt a manőverrel.”

“A legegyszerűbb az lenne ha néhány kanyarban – és tényleg csak az olyanokra gondolok, ahol nem veszélyes, de a levágás előnyt jelenthet – falat építenénk, hogy emlékeztessük a versenyzőket, hogy ott a záróvonal. Egyszerűen 40 centivel kiemelnénk a vonalat.”

barc_f1_28

Ecclestone visszautasította, hogy a látvány, az izgalom kedvéért rontana a biztonságon, növelné a balesetveszélyt, és amúgy is, jó néhány más pályán is vannak falak.

“Az évtizedek alatt mindenki másnál többet tettem a Forma-1-biztonságáért, többek között például ambulanciákat építtettem a pályákon, szóval ez nem vita tárgya. Monacót sem tettem veszélyessé soha, pedig évtizedek óta a naptárban van. Bakuban sem volt gond, Szingapúrban sem. És ha megkérdezzük bármelyik pilótát, hogy melyik versenyt szeretné leginkább megnyerni, a válasz mindig Monaco lesz. Tessék, soha egyetlen pilóta sem panaszkodott Monacóra.”