F1: Ecclestone megmagyarázta a falas ötletét

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.11.06. 13.30

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone kifejtette, mire is gondolt, amikor azt ondta, a kanyarokba 40 centis falakat kellene telepíteni.

F1: Ecclestone megmagyarázta a falas ötletét

A 86 éves angol üzletember a múlt héten dobta be, hogy a pályaelhagyások ellen szerinte úgy lehetne legjobban védekezni, ha a kanyarokba 40 centis falakat építenének, az ezzel járó balesetveszély pedig a verseny izgalmát is növelné.

A kanyarlevágások kiiktatásának szándékával a Forma-1-es szereplő túlnyomó többsége maradéktalanul egyetért – a Mexikói Nagydíj újra aláhúzta, mekkora szükség lenne valamilyen megoldásra -, azonban a falakat ugyanilyen egyöntetűen utasították el.

Az angol kisember a Forma-1 hivatalos oldalának adott interjújában próbálta tisztázni, mit is akart a falakkal:

“Igazából arról beszéltem, hogy ezek a falak visszatartanák a pilótákat a pálya elhagyásától. Ma ugyanis ezt csinálják, és ilyenkor valaki másnak kell megítélnie, hogy előnyt akart-e szerezni a versenyző, vagy csak hibázott. Így viszont valaki véleményére kell támaszkodni. Három versenybíró esetén ez általában három különböző vélemény. Az egyik mondjuk kizárást javasolhat, a másik időbüntetést, a harmadik pedig akár úgy is gondolhatja, hogy semmi probléma nem volt a manőverrel.”

“A legegyszerűbb az lenne ha néhány kanyarban – és tényleg csak az olyanokra gondolok, ahol nem veszélyes, de a levágás előnyt jelenthet – falat építenénk, hogy emlékeztessük a versenyzőket, hogy ott a záróvonal. Egyszerűen 40 centivel kiemelnénk a vonalat.”

barc_f1_28

Ecclestone visszautasította, hogy a látvány, az izgalom kedvéért rontana a biztonságon, növelné a balesetveszélyt, és amúgy is, jó néhány más pályán is vannak falak.

“Az évtizedek alatt mindenki másnál többet tettem a Forma-1-biztonságáért, többek között például ambulanciákat építtettem a pályákon, szóval ez nem vita tárgya. Monacót sem tettem veszélyessé soha, pedig évtizedek óta a naptárban van. Bakuban sem volt gond, Szingapúrban sem. És ha megkérdezzük bármelyik pilótát, hogy melyik versenyt szeretné leginkább megnyerni, a válasz mindig Monaco lesz. Tessék, soha egyetlen pilóta sem panaszkodott Monacóra.”

Kommentek

Beültünk az új Ford Fiestába

Nagyobb külső, modernebb belső, fejlettebb technológia, de ezzel párhuzamosan várhatóan magasabb ár jellemzi majd a 2017 nyarán, Magyarországon is bemutatkozó új Ford Fiestát. Üléspróbát vettünk a B szegmens európai kedvencében.

F1: Ecclestone gyáva változtatni a versenyeken

Bernie Ecclestone az, aki ellenzi a radikális változásokat a Forma-1-ben, a hétvégék átalakítása sem az ő ötlete volt.

F1: Ki ülhet Rosberg helyére a Mercedesnél?

A Mercedes hétfőn nekilát, hogy megtalálja a visszavonulását meglepetésszerűen bejelentő világbajnok, Nico Rosberg utódját. Elcsábítják Alonsót vagy Vettelt? Pascal Wehrleinból csinálnak másodhegedűst?

F1: A Red Bull esélyes mindkét vb-címre

Helmut Marko, a Red Bull sportigazgatója úgy érzi, hogy a csapata mindkét vb-címre esélyes jövőre.

F1: Kiszáll a világbajnok, Nico Rosberg visszavonul!

Óriási meglepetés: a friss Forma-1-es világbajnok Nico Rosberg bejelentette, hogy kiszáll a száguldó cirkuszból. Elért a csúcsra, ennyi elég volt.

Filmbe illő balesetet okozott a féktelen kamion

Elromlott fék miatt tarolt mindent, ami az útjába került ennek a kamionnak.

70 év után leltek rá ezekre az autókra

Kőbánya mélyén rejtették el ezeket az autókat a németek elől, egy belga tesitanár fedezte fel újra az elfeledett múltat.

Két hét múlva kész az első 2017-es Forma-1-es

A Sauber-csapat nem lazsál, elvileg már két hét múlva összerakják a 2017-re szánt versenyautójukat.

Csodalámpával villant a Mercedes

Nem vakítja a szembejövőket, járdát és navigációs utasítást is az útra vetít a Mercedes-Benz legújabb fényszórója.

F1: Rosberg kamu kupát kapott – videó

Nico Rosberg csütörtökön megérkezett a Mercedes-csapat központjába, ahol kézbe vehette a világbajnoki kupát is. Na jó, nem egészen azt.

Eldőlt: ennyit fogsz fizetni a német sztrádáért

Jóváhagyta a német autópályákra vonatkozó “tisztességes és megkülönböztetéstől mentes” útdíj bevezetését az Európai Bizottság.

Olyan KRESZ-tábla lesz az M7-esen, mint még soha

Kihelyezik az első táblát az elektromos autók töltőpontjáról az M7-esen.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.