F1: Ecclestone megmagyarázta a falas ötletét

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.11.06. 13.30

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone kifejtette, mire is gondolt, amikor azt ondta, a kanyarokba 40 centis falakat kellene telepíteni.

F1: Ecclestone megmagyarázta a falas ötletét

A 86 éves angol üzletember a múlt héten dobta be, hogy a pályaelhagyások ellen szerinte úgy lehetne legjobban védekezni, ha a kanyarokba 40 centis falakat építenének, az ezzel járó balesetveszély pedig a verseny izgalmát is növelné.

A kanyarlevágások kiiktatásának szándékával a Forma-1-es szereplő túlnyomó többsége maradéktalanul egyetért – a Mexikói Nagydíj újra aláhúzta, mekkora szükség lenne valamilyen megoldásra -, azonban a falakat ugyanilyen egyöntetűen utasították el.

Az angol kisember a Forma-1 hivatalos oldalának adott interjújában próbálta tisztázni, mit is akart a falakkal:

“Igazából arról beszéltem, hogy ezek a falak visszatartanák a pilótákat a pálya elhagyásától. Ma ugyanis ezt csinálják, és ilyenkor valaki másnak kell megítélnie, hogy előnyt akart-e szerezni a versenyző, vagy csak hibázott. Így viszont valaki véleményére kell támaszkodni. Három versenybíró esetén ez általában három különböző vélemény. Az egyik mondjuk kizárást javasolhat, a másik időbüntetést, a harmadik pedig akár úgy is gondolhatja, hogy semmi probléma nem volt a manőverrel.”

“A legegyszerűbb az lenne ha néhány kanyarban – és tényleg csak az olyanokra gondolok, ahol nem veszélyes, de a levágás előnyt jelenthet – falat építenénk, hogy emlékeztessük a versenyzőket, hogy ott a záróvonal. Egyszerűen 40 centivel kiemelnénk a vonalat.”

barc_f1_28

Ecclestone visszautasította, hogy a látvány, az izgalom kedvéért rontana a biztonságon, növelné a balesetveszélyt, és amúgy is, jó néhány más pályán is vannak falak.

“Az évtizedek alatt mindenki másnál többet tettem a Forma-1-biztonságáért, többek között például ambulanciákat építtettem a pályákon, szóval ez nem vita tárgya. Monacót sem tettem veszélyessé soha, pedig évtizedek óta a naptárban van. Bakuban sem volt gond, Szingapúrban sem. És ha megkérdezzük bármelyik pilótát, hogy melyik versenyt szeretné leginkább megnyerni, a válasz mindig Monaco lesz. Tessék, soha egyetlen pilóta sem panaszkodott Monacóra.”

Kommentek

Elektromos teherautókat tesztelnek az osztrákok

Elektromos teherautók kísérleti üzemét kezdi meg városi forgalomban a MAN Truck & Bus haszonjármű-gyártó Ausztriában.

Fejek hullanak az Audinál

Négy mérnököt is kirúgtak a dízelfejlesztő részlegről. A dízelbotrány miatt vált nem kívánatossá a jelenlétük.

Aston Martin Vantage S Red Bull Racing Edition

Az Aston Martin és a Red Bull Racing közötti együttműködés örömére limitált szériát adtak ki a Vantage modellcsaládból.

Itt a vég, jönnek a vicceket mesélő autók

Szakértők szerint a jövőben járműveink akár az érzelmeinkből is olvasni fognak – még akkor is, ha egyetlen szót sem szólunk.

Olyat videózott az autós, hogy neked is fájni fog

Vajon melyik OKJ-s képzésen lőtte emberünk a birkapásztor oklevelet?

Árokba lökte a nagyi a lassú motorost

Egy ideig türelmesen követte autójával a robogóst, majd úgy előzte meg, hogy közben belökte az árokba.

F1: Itt van Verstappen és Vandoorne bukója – videó

A Red Bull-os Max Verstappen és a McLaren újonca, Stoffel Vandoorne is megmutatta ma 2017-es sisakfestését.

F1: Film készült a McLarenről

Pontosabban az alapítójáról, Bruce McLarenről. Az alkotás hamarosan látható lesz a mozikban.

Beleszólhatsz, hol legyen lezárás a 3-as metró miatt

A BKK társadalmi egyeztetésre bocsátja az M3-as metróvonal – a jelenlegi tervek szerint – 2017 nyarától induló rekonstrukciójához kapcsolódó, a Kőbánya-Kispest-Nagyvárad tér közötti szakasz lezárásának idejére tervezett forgalmi rendre vonatkozó javaslatait.

F1: Verstappen idén még nem lesz bajnok

A Red Bull ifjoncának édesapja, Jos Verstappen szerint idén még korai lenne világbajnoki szezont várni a tinitől. Majd jövőre.

Így néz ki egy 1 milliót futott Porsche

Ezek a sportautók nem arról híresek, hogy több százezer kilométert beleraknak tulajdonosaik, de néha azért előfordul.

F1: Esőnapot hirdetett Barcelona

A jövő hétfőn kezdődik a Forma-1-es tesztelés, amelyen a Pirelli kérésére a nyolcból egy napon vizes pályán mennek majd az autók. A barcelonai pálya bejelentette, mikor locsolnak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.