F1: A Williams újonca szerint nem a pénze döntött

Szerző: Vezess levél küldés 
Dátum: 2016.11.04. 15.30

Lance Stroll úgy érzi, hogy nem a mögötte álló tőke, hanem a tehetsége miatt igazolta le a Williams.

F1: A Williams újonca szerint nem a pénze döntött

A 18 éves kanadai pilóta az F1 történetének második legfiatalabbja lesz Max Verstappen után, aki bemutatkozhat a sorozatban. Stroll Valtteri Bottas csapattársa lesz, és nem titok, hogy édesapja, a divatmágnás Lawrence Stroll révén rengeteg pénzt visz az istállóhoz.

Stroll azonban úgy érzi, elsősorban nem a pénz, hanem az eddigi érdemei miatt igazolták le: megnyert egy rakás utánpótlás-sorozatot, és még az FIA-féle szuperlicencet is megszerezte.

“Mindenkinek megvan a maga véleménye, ezen nem tudok változtatni” – mondta Stroll. “A pénz sokat segített a karrierem során, ezt nem fogom tagadni. De úgy gondolom, azért kaptam F1-es esélyt, mert megnyertem minden együléses sorozatot, amelyben elindultam.”

“Az FIA okkal alakította át a szuperlicenc rendszerét, nem lehet csak úgy pénzzel bekerülni a Forma-1-be. Bizonyítani és nyerni kell az alacsonyabb kategóriákban.”

“Igyekszem a saját feladatomra koncentrálni. Örülök, hogy itt lehetek, alig várom a következő szezont.”

Claire Williams csapatfőnök is cáfolta, hogy a pénzről szólt volna a döntés. “Sokan emlegetik Lance hátterét, de szeretném világossá tenni, hogy a Williamsnél az anyagiak soha nem befolyásolhatnak egy pilótadöntést” – így Williams.

“A pénz nem hoz teljesítményt, vagy megvan valakiben a tehetség, vagy nincs. Lance már bizonyította a képességeit, jövőre is el fogja végezni a munkát, amit rábíztunk.”

Stroll 2014-ben, újoncként megnyerte az olasz Forma-4-es bajnokságot, majd a Toyota Racing Seriesben győzött. 2015-ben, első európai F3-as évében ötödik lett, az idén a 30 futamon szerzett 14 győzelemmel hódította el a bajnoki címet.

Kommentek

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

Őrült hod rod lett a pusztulásra ítélt Porsche 911-esből

Alaposan átszabták amerikai mintára ezt a Porsche 911-est, a laposabb és hiányosabb kasztniba Chevrolet V8-as motor került.

Legendás francia filmet forgatott újra a Ford

40 éves filmet forgatott újra a Ford modern formában és egy piros Mustanggal a főszerepben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.