F1: Negyven éve nem tett ilyet a Williams

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.11.02. 10.37

A Williams-csapat 2017-ben négy évtizedes hagyományt szakít meg az autó elnevezésével. Okkal teszik.

F1: Negyven éve nem tett ilyet a Williams

A Forma-1-es mezőny harmadik legpatinásabb csapata, a Williams az 1977-es Spanyol Nagydíjon mutatkozott be a mai napig működő formájában, így a jövő szezon jubileumot jelent a számukra.

Az angol alakulat első ízben 1978-ban küldött pályára saját konstrukciót, ami azonban a korábbi kliensautós próbálkozások miatt az FW06-os modelljelzést kapta, a számozás azóta folyamatos, igaz, az első néhány évben több szezont is teljesített egy-egy kasztni, ezért jövőre az FW39-es következne. Nem az fog.

A 40 éves jubileum miatt a csapat ugrik egyet a számozással, az FW39-est kihagyva rögtön az FW40-essel folytatják, mondta el a Williams helyettes csapatfőnöke, Claire Williams.

williams_autók

“40 évvel ezelőtt Frank (Williams) és Patrick (Head) megteremtette a Forma-1 történetének egyik legikonikusabb csapatát. Végtelenül büszkék vagyunk arra, amit ezalatt a hosszú, sikeres időszak alatt elértünk. Kilencszer értünk a csúcsra konstruktőri bajnokként és hét világbajnok versenyzőt avattunk: Alan Jonest, Keke Rosberget, Nelson Piquet-t, Nigel Mansellt, Alain Prostot, Damon Hillt és Jacques Villeneuve-öt. Megtapasztaltuk a mélységeket is, a szívszaggató csalódásokat, az elúszott győzelmeket is” – magyarázta az alapító Sir Frank lánya.

“Nagyon sok minden változott a Forma-1-ben az elmúlt 40 évben, de egy dolog maradt: a versenyzés iránti szenvedélyünk. Ezt a szenvedélyt, az eredményeinket, a történetünket szeretnénk megünnepelni azokkal, akik mindezt lehetővé tették: a szurkolóinkkal, a partnereinkkel, a sajtós kollégáinkkal és a négy évtized alatt szerzett számos barátunkkal. 1977 óta a vérünkben van a versenyzés – nagyon büszkék vagyunk erre, és ez soha nem is fog változni” – folytatta.

A Williams az említett bajnoki sikerek mellett 114 futamgyőzelmet, 128 pole-t és 133 leggyorsabb kört gyűjtött be 1977 óta.

Kommentek

Ennyibe kerül az új Lada itthon, holnaptól lehet venni

Bemutatták Magyarországon is a Lada Vestát, és végre kiderült, hogy mennyibe fog kerülni. A forgalmazás március első napján, azaz szerdán kezdődik.

Kipróbáltuk a világ legcsúnyább autóját

A csúnyaautó-válogatások örök dobogósa, legendás autóipari kudarc, túl hamar jött zseniális koncepció, tákolt borzalom, a világ leghíresebb kémiatanár-droggyárosának ikonikus járműve: hölgyeim és uraim, íme, egy igazi, ráadásul Magyarországon futó Pontiac Aztek!

Ha Ferrariba ülsz, soha ne indulj el így

Van, akiknek úgy hozta a sors, hogy egy Ferrari vezetőülésében találta magát, és van, akinek ez a feladat meghaladja a vezetői képességeit. Ha ez a két körülmény adott, akkor születnek ilyen videók.

F1: Folytatódik a McLaren vergődése

A második barcelonai tesztnap délelőttje is a Mercedesé volt, miközben több csapat autója is a garázsban vesztegelt. A McLarennél megint motort kellett cserélni.

F1: A Ferrari megtanult hallgatni, máris támadják miatta

Olaszországban nem vették jó néven, hogy a Ferrari az idei előszezonban hallgatásba burkolózik.

Bűnös és fizet a gyilkos légzsákok gyártója

A Takata hivatalosan is bűnösnek vallotta magát az általa gyártott, világszerte legalább 15 emberéletet követelő hibás légzsákok miatt, és beleegyezett az egymilliárd dolláros büntetőbírság kifizetésébe – közölte az amerikai igazságügyi minisztérium.

F1: 2025-ig marad az Orosz Nagydíj

Az Orosz Nagydíj szervezői szerződést hosszabbítottak, 2025-ig biztosan marad Szocsiban a Forma-1. Éjszakai futam is lehet.

Magyar ötlettel alakulhat át az autós kárrendezés

A gépjármű-kárrendezési folyamatokat támogatja a KárWeb nevű hazai startup. A szolgáltatás próbaüzeméhez már csatlakozott az egyik vezető biztosító.

Nagy változás jön egy Budapestet érintő viszonylaton

Másfél év után végleg kivonul a Lux Express busztársaság a közép-európai térségből. Csak a Varsót a Baltikummal összekötő járatok maradnak meg. Megszűnik a Budapest-Krakkó-Varsó buszjárat is.

Kiderült, mikor és mitől kapnak defektet a magyarok

Tízből legalább négy magyar autósnak volt már defektje az elmúlt öt évben, ráadásul ezeknek több mint fele jellemzően délután és este, sötétedés után történt, minden másodikat pedig szög vagy kátyú okozott.

F1: A Red Bull-főnök beszólt a McLarennek

A Red Bull csapatfőnökének nagyon nem tetszenek az idén újra megjelent cápauszonyok, mindent megtesz majd, hogy a jövő évre eltűnjenek. Valami más is bántja Christian Horner szemét.

Kompakt terepkupé a Mitsubishitől

Kompakt szabadidőjárművel erősíti kínálatát a Mitsubishi. Az ASX mellé, nem helyette érkezik a divatcentrikus crossover.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.