Verstappen: Vettel húzzon vissza a suliba!

Szerző: Vezess levél küldés 
Dátum: 2016.10.30. 23.04

Max Verstappen újabb nehezen magyarázható pofátlanságot engedett meg magának egy nála sokkal tapasztaltabb versenyzővel szemben. Daniel Ricciardo is kiosztotta Sebastian Vettelt.

Verstappen: Vettel húzzon vissza a suliba!

Tiszta szerencse, hogy a Mexikói Nagydíj utolsó köreiben egymásra talált Max Verstappen, Sebastian Vettel és Daniel Ricciardo, mert így legalább izgalmasak lettek az utolsó körök.

A pályán Verstappen futott be harmadikként, csakhogy a díjátadás előtt a holland kapott egy öt másodperces büntetést, amiért az utolsó előtti körben úgy védte meg a pozícióját Vettellel szemben, hogy négy kerékkel elhagyta a pályát, és átvágott a bukótéren.

A Red Bull ugyan a rádión mondta neki, hogy adja át a helyét a németnek, nem tette meg, a felügyelők pedig a helyzetre tekintettel úgy ítélték meg, hogy ez jogosulatlan előnyszerzés volt.

Mivel Verstappen nem engedelmeskedett a mérnökének, a csapattársa, Daniel Ricciardo is megtámadhatta Vettelt. Ezt az esetet még vizsgálják a felügyelők, mert a rettentő ideges, a rádióban válogatott káromkodásokat üvöltő, Charlie Whiting versenyigazgatóval kapcsolatban is csúnya szavakat használó Vettel a féktávon bemozdulva verte vissza az ausztrál támadását.

Fontos megjegyezni ugyanakkor, hogy ez az incidens meg sem történt volna, ha Verstappen nem tartja fel szándékosan Vettelt. A leintés után a holland és az ausztrál is keményen nekiesett a négyszeres bajnoknak.

“Vettel most mosolyog, pedig nem érdemelte meg, hogy ott legyen a dobogón” – mondta a Verstappen büntetése miatt negyedik Ricciardo. “Úgy gondolom, nekem minden jogom meglett volna, hogy ott legyek, mert a féktávon csukta rám az ajtót. Ez eléggé kiakasztott.”

A védekezés szabályait éppen nemrég pontosították Verstappen idei kemény akciói miatt, az összes pilóta támogatásával megtiltották a féktávon való irányváltást.

“Pont azt csinálta, amiért mindenki panaszkodik, a féktávon váltott irányt. Sehova sem tudtam menni. A rajt után történteket sem értem: hogyan lehet büntetlenül lefutni a pályáról? Mi a különbség Max és Lewis manővere között?”

“Lewis hibázott, és az ilyesmiért meg kell fizetni. Nagyon bosszantóak ezek a dolgok.”

Ricciardo után Verstappenből is kibújt a kisördög. “Szerintem ez az egész nagyon hasonló volt ahhoz, amit Lewis csinált a rajt után” – nyilatkozta a holland. “Lefutott a pályáról, nagy előnyt szerzett ezzel. Nico is elhagyta a pályát, miután összeértünk. Én nem szereztem előnyt, ugyanakkora előnyöm volt, mint korábban, szóval teljesen nevetséges a büntetés.”

“A csapat úgy gondolta, át kell adnom a helyet, de nem jött megerősítés ezzel kapcsolatban. Nem tartottam fel, próbáltam úgy vezetni, ahogyan tőlem telik. Ha Nico nem kapott büntetést, nekem sem járt a verseny végén.”

“Láttam a felvételeket. Nevetséges volt, amit Sebastian művelt, ahogyan elkezdett üvöltözni a rádióban. Nem is tudom, hány csúnya szót mondott.”

Vettel komplett rádióforgalma

Vettel: Állj félre, a pokolba, állj már félre! Ez egy …

Vettel: Én vagyok az egyetlen, vagy nem látjátok, amit én látok? Ricciardo karjaiba lökött vissza.

Vettel: Most komolyan. Valakit megverek.

Vettel: Vissza kell adnia a pozíciót.

Mérnök: Charlie azt mondta…

Vettel: Itt egy üzenet Charlie-nak: baszd meg, baszd meg!

Arrivabene: Sebastian, nyugodj meg. Ki fogják vizsgálni. Tudom, hogy nem volt fair, de nyugi. Koncentrálj, majd később megbeszéljük.

Vettel: Oké, értettem, Maurizio.

“Szerintem vissza kellene ülnie az iskolapadba, beszélni fogok vele. Mindig frusztrált, egy iszonyúan frusztrált figura.”

A hivatalos sajtótájékoztatón Vettel is szót kapott. “Minden okom megvolt arra, hogy ideges legyek” – vélekedett Vettel. “Maxnak nincs mit mondanom.”

“Szerintem teljesen világos a helyzet, elragadtak az érzelmek a hozzáállása miatt. Amikor az autóban ülünk, tele vagyunk adrenalinnal, főleg egy ilyen manőver után. Nem volt helyes, amit csinált, és képzelhetik, hogy ez mennyire kiakasztott.”

“Charlie-val már a verseny után beszéltem. Az nem tartozik a nyilvánosságra, hogy mit mondott.”

Kommentek

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.