Verstappen: Vettel húzzon vissza a suliba!

Szerző: Vezess levél küldés 
Dátum: 2016.10.30. 23.04

Max Verstappen újabb nehezen magyarázható pofátlanságot engedett meg magának egy nála sokkal tapasztaltabb versenyzővel szemben. Daniel Ricciardo is kiosztotta Sebastian Vettelt.

Verstappen: Vettel húzzon vissza a suliba!

Tiszta szerencse, hogy a Mexikói Nagydíj utolsó köreiben egymásra talált Max Verstappen, Sebastian Vettel és Daniel Ricciardo, mert így legalább izgalmasak lettek az utolsó körök.

A pályán Verstappen futott be harmadikként, csakhogy a díjátadás előtt a holland kapott egy öt másodperces büntetést, amiért az utolsó előtti körben úgy védte meg a pozícióját Vettellel szemben, hogy négy kerékkel elhagyta a pályát, és átvágott a bukótéren.

A Red Bull ugyan a rádión mondta neki, hogy adja át a helyét a németnek, nem tette meg, a felügyelők pedig a helyzetre tekintettel úgy ítélték meg, hogy ez jogosulatlan előnyszerzés volt.

Mivel Verstappen nem engedelmeskedett a mérnökének, a csapattársa, Daniel Ricciardo is megtámadhatta Vettelt. Ezt az esetet még vizsgálják a felügyelők, mert a rettentő ideges, a rádióban válogatott káromkodásokat üvöltő, Charlie Whiting versenyigazgatóval kapcsolatban is csúnya szavakat használó Vettel a féktávon bemozdulva verte vissza az ausztrál támadását.

Fontos megjegyezni ugyanakkor, hogy ez az incidens meg sem történt volna, ha Verstappen nem tartja fel szándékosan Vettelt. A leintés után a holland és az ausztrál is keményen nekiesett a négyszeres bajnoknak.

“Vettel most mosolyog, pedig nem érdemelte meg, hogy ott legyen a dobogón” – mondta a Verstappen büntetése miatt negyedik Ricciardo. “Úgy gondolom, nekem minden jogom meglett volna, hogy ott legyek, mert a féktávon csukta rám az ajtót. Ez eléggé kiakasztott.”

A védekezés szabályait éppen nemrég pontosították Verstappen idei kemény akciói miatt, az összes pilóta támogatásával megtiltották a féktávon való irányváltást.

“Pont azt csinálta, amiért mindenki panaszkodik, a féktávon váltott irányt. Sehova sem tudtam menni. A rajt után történteket sem értem: hogyan lehet büntetlenül lefutni a pályáról? Mi a különbség Max és Lewis manővere között?”

“Lewis hibázott, és az ilyesmiért meg kell fizetni. Nagyon bosszantóak ezek a dolgok.”

Ricciardo után Verstappenből is kibújt a kisördög. “Szerintem ez az egész nagyon hasonló volt ahhoz, amit Lewis csinált a rajt után” – nyilatkozta a holland. “Lefutott a pályáról, nagy előnyt szerzett ezzel. Nico is elhagyta a pályát, miután összeértünk. Én nem szereztem előnyt, ugyanakkora előnyöm volt, mint korábban, szóval teljesen nevetséges a büntetés.”

“A csapat úgy gondolta, át kell adnom a helyet, de nem jött megerősítés ezzel kapcsolatban. Nem tartottam fel, próbáltam úgy vezetni, ahogyan tőlem telik. Ha Nico nem kapott büntetést, nekem sem járt a verseny végén.”

“Láttam a felvételeket. Nevetséges volt, amit Sebastian művelt, ahogyan elkezdett üvöltözni a rádióban. Nem is tudom, hány csúnya szót mondott.”

Vettel komplett rádióforgalma

Vettel: Állj félre, a pokolba, állj már félre! Ez egy …

Vettel: Én vagyok az egyetlen, vagy nem látjátok, amit én látok? Ricciardo karjaiba lökött vissza.

Vettel: Most komolyan. Valakit megverek.

Vettel: Vissza kell adnia a pozíciót.

Mérnök: Charlie azt mondta…

Vettel: Itt egy üzenet Charlie-nak: baszd meg, baszd meg!

Arrivabene: Sebastian, nyugodj meg. Ki fogják vizsgálni. Tudom, hogy nem volt fair, de nyugi. Koncentrálj, majd később megbeszéljük.

Vettel: Oké, értettem, Maurizio.

“Szerintem vissza kellene ülnie az iskolapadba, beszélni fogok vele. Mindig frusztrált, egy iszonyúan frusztrált figura.”

A hivatalos sajtótájékoztatón Vettel is szót kapott. “Minden okom megvolt arra, hogy ideges legyek” – vélekedett Vettel. “Maxnak nincs mit mondanom.”

“Szerintem teljesen világos a helyzet, elragadtak az érzelmek a hozzáállása miatt. Amikor az autóban ülünk, tele vagyunk adrenalinnal, főleg egy ilyen manőver után. Nem volt helyes, amit csinált, és képzelhetik, hogy ez mennyire kiakasztott.”

“Charlie-val már a verseny után beszéltem. Az nem tartozik a nyilvánosságra, hogy mit mondott.”

Kommentek

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

F1: Milliárdos veszteséget hoz a szabálymódosítás

A Force Indiánál a legkevésbé sem örülnek a versenyzői nevek és rajtszámok megjelenítéséről szóló szigorításnak, dollármilliókban mérhető veszteséget jelenthet az újítás.

F1: Háromtizeden belül a Mercedes, a Ferrari és a Renault

A Nemzetközi Automobil Szövetség számításai szerint három gyártó erőforrása egyenlő szintre ért, csak a Honda van lemaradásban.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

Autógyári munkásnak állt a Facebook-vezér

Mark Zuckerberg a Ford dearbroni gyárában járt, ahol még a munkából is kivette a részét a Ford F-150-eseket előállító üzemben.

Így lopnak el pár perc alatt egy X5-ös BMW-t

Pár perc alatt lopnak nagy értékű autókat Angliában, a módszer végtelenül egyszerű.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.