F1: Ki szívja meg a mexikói gumiválasztást?

Szerző: Vezess levél küldés 
Dátum: 2016.10.30. 14.00

A Mercedes és a Red Bull teljesen másképp gondolkodik arról, hogy ki taktikázott jobban a mexikói időmérőn. Kiderült az is, hogy miért szenvedett Nico Rosberg.

F1: Ki szívja meg a mexikói gumiválasztást?

A Mercedes lágy, míg a Red Bull a gyorsan elhasználódó szuperlágy gumikkal jutott tovább a mexikói időmérő második szakaszából, a versenynek így különböző taktikával vág neki az első és a második sorból induló csapat.

Daniel Ricciardónak egy hete Austinban bejött a szuperlágy gumi, le tudta rajtolni Nico Rosberget, ezúttal azonban merészebbnek tűnik ez a stratégia. A szabadedzéseken mindenkinek meggyűlt a baja a szuperlágyakkal, a lágy és a közepes tűnt az ideális versenyguminak.

“Nehéz dolga lesz a Mercedesnek ellenünk” – vélekedett Christian Horner Red Bull-főnök. “Ha ugyanolyan stratégiát választottunk volna, megágyaztunk volna egy unalmas versenynek.”

“Úgy gondoljuk, a lehető legjobban döntöttünk, de meglátjuk, mi történik az első kanyarig. A rajt dönő lesz, mert hosszú az út az első kanyarig, a tapadás fontos. Kockáztattunk a döntéssel, de úgy érezzük, ennek a stratégiának több az előnye, mint a hátránya.”

Niki Lauda nem így gondolja. “Majd meglátjuk, mit hoz a Red Bullnak, hogy a lágyabb gumira voksoltak” – nyilatkozta az osztrák. “Számunkra valószínűleg előnyösebb a keményebb.”

“De majd a versenyen elválik. Austinban hasonló volt a helyzet, de ott a Red Bull megosztotta a stratégiát a pilótái között. Úgy gondolom, hogy most mi választottunk jobban.” Rob Smedley, a Williams főmérnöke szerint a szuperlágy gumi akár 12 méter előnyt is jelenthet az első kanyarig.

Kiderült az is, hogy Nico Rosberg miért szenvedett annyira az időmérőn. “Nico nem talált rá a helyes egyensúlyra, küzdött a gumik tapadásával.”

“Lewis agresszívebben bánt a gumikkal, és gyorsabban fel tudta melegíteni őket. Nico nem talált bele az ideális működési tartományba, ez csak a kvalifikáció végén sikerült neki.”

Kommentek

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

Cristiano Ronaldo meghajtotta az új Bugattit

A Bugatti személyesen kínálta meg Christiano Ronaldot egy tesztvezetéssel, hogy megtapasztalja, milyen is az új Chiron.

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

Hajszárítóval riogatják a gyorshajtókat egy skóciai faluban

Kreatív csellel imitálnak sebességmérő rendőröket egy kis falu lakói Skóciában. Elegük lett a száguldozó autósokból.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.