F1: Ki szívja meg a mexikói gumiválasztást?

Szerző: Vezess levél küldés 
Dátum: 2016.10.30. 14.00

A Mercedes és a Red Bull teljesen másképp gondolkodik arról, hogy ki taktikázott jobban a mexikói időmérőn. Kiderült az is, hogy miért szenvedett Nico Rosberg.

F1: Ki szívja meg a mexikói gumiválasztást?

A Mercedes lágy, míg a Red Bull a gyorsan elhasználódó szuperlágy gumikkal jutott tovább a mexikói időmérő második szakaszából, a versenynek így különböző taktikával vág neki az első és a második sorból induló csapat.

Daniel Ricciardónak egy hete Austinban bejött a szuperlágy gumi, le tudta rajtolni Nico Rosberget, ezúttal azonban merészebbnek tűnik ez a stratégia. A szabadedzéseken mindenkinek meggyűlt a baja a szuperlágyakkal, a lágy és a közepes tűnt az ideális versenyguminak.

“Nehéz dolga lesz a Mercedesnek ellenünk” – vélekedett Christian Horner Red Bull-főnök. “Ha ugyanolyan stratégiát választottunk volna, megágyaztunk volna egy unalmas versenynek.”

“Úgy gondoljuk, a lehető legjobban döntöttünk, de meglátjuk, mi történik az első kanyarig. A rajt dönő lesz, mert hosszú az út az első kanyarig, a tapadás fontos. Kockáztattunk a döntéssel, de úgy érezzük, ennek a stratégiának több az előnye, mint a hátránya.”

Niki Lauda nem így gondolja. “Majd meglátjuk, mit hoz a Red Bullnak, hogy a lágyabb gumira voksoltak” – nyilatkozta az osztrák. “Számunkra valószínűleg előnyösebb a keményebb.”

“De majd a versenyen elválik. Austinban hasonló volt a helyzet, de ott a Red Bull megosztotta a stratégiát a pilótái között. Úgy gondolom, hogy most mi választottunk jobban.” Rob Smedley, a Williams főmérnöke szerint a szuperlágy gumi akár 12 méter előnyt is jelenthet az első kanyarig.

Kiderült az is, hogy Nico Rosberg miért szenvedett annyira az időmérőn. “Nico nem talált rá a helyes egyensúlyra, küzdött a gumik tapadásával.”

“Lewis agresszívebben bánt a gumikkal, és gyorsabban fel tudta melegíteni őket. Nico nem talált bele az ideális működési tartományba, ez csak a kvalifikáció végén sikerült neki.”

Kommentek

Napelemmel ilyen magasra még nem repültek

Napelemes repülőgéppel akar feljutni a sztratoszféráig egy svájci kalandor, mindössze pár hónappal azután, hogy két honfitársa a világon elsőként megkerülte a Földet egy energiáját kizárólag napelemekből nyerő repülővel.

Ennyien vezetnek ittasan itthon

Több mint tízezren csatlakoztak a felelős járművezetés fontosságát hangsúlyozó, “Soha ne igyál, ha vezetsz!” elnevezésű kampányhoz, amelyet húsvétkor hirdetett meg az Országos Rendőr-főkapitányság balesetmegelőzési bizottsága és a Diageo Kft.

Lefokozás az útdíjszolgáltató botrányos ügyében

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. közleményben jelentette be, hogy lezárta azt a belső vizsgálatot, amit az Index kedden megjelent cikke után indított.

Rendőrkanyar vakon, avagy mire jó a tolatókamera

Furcsa mutatványt eszelt ki a Nissan a Juke tolatókamerájának népszerűsítésére. Kérünk szépen, ne próbáld ki otthon!

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

Hideg tél helyett forró hangulatú képek

Mi fittyet hányunk a hóra és kitartunk! Jöhet zúzmara, marhatja arcunkat metsző szél, itt a Rúzs és Gépzsír rovatban akkor is bikinis lányok, vastag habbal autót mosó gyönyörű szüzek fogják forróvá varázsolni a levegőt!

F1: A Mercin és a Ferrarin röhög a Red Bull-főnök

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szépen odaszúrt a nagy riválisoknak karácsonyi üdvözlőlapján.

F1: Érdekes számot választott a McLaren-újonc

A Nemzetközi Automobil Szövetség kiadta a 2017-es Forma-1-es idény ideiglenes nevezési listáját. Nico Rosberg helye még üres.

Megint jó buli volt a Mikulás Rallye

A Ranga – Szőke kettős sikerét hozta a 20. Taxi 4 Mikulás Rallye. A škodás páros mögött az Ollé – Tóth páros végzett a második, míg a Kovács – Istovics duó a harmadik pozícióban a fagyos, de napsütéses időben megrendezett Veszprém környéki futamon.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.