F1: Hamiltoné a pole, Rosberg nagyot mentett

Szerző: Vezess levél küldés 
Dátum: 2016.10.29. 21.00

Lewis Hamilton simán megszerezte a pole pozíciót a Mexikói Nagydíjon, az egész edzésen elveszettnek tűnő Nico Rosberg lett a második. A vb-éllovas utolsó próbálkozásra rakta össze a legjobb körét, a negyedik helyről ugrotta át a Red Bullokat.

F1: Hamiltoné a pole, Rosberg nagyot mentett

A harmadik szabadedzésen még a péntekihez hasonló hűvös időben versenyzett a mezőny Mexikóban, az időmérőre azonban jócskán felmelegítette a pályát a nap. Az edzés elejére 49 fokra, a hétvégén eddig nem látott értékre melegedett a pálya, de ez végül nem oldotta meg a gumimelegítési gondokat.

Az időmérő rögtön egy kieséssel indult: Jolyon Palmer erősítette meg húsz perccel a kvalifikáció kezdése előtt, hogy nem tud részt venni az edzésen, mert a kasztniján repedést talált a Renault.

A kasztni az övek környékén repedt meg, miután a brit pilóta átment egy kerékvetőn a harmadik edzésen. Mivel a kasztni cseréje mindenképp bokszutcai rajtot jelent, a Renault neki sem állt a rendkívül időigényes cserének a harmadik edzés és az időmérő közötti két órában.

Rögtön kiderült, hogy a meleg aszfalt ellenére is két melegítő körre van szükség a szuperlágy gumikkal, az első igazán komoly időt Danyiil Kvjat jegyezte. Már az utolsó szabadedzésen látszott, hogy a forgalommal komoly gond lehet a rövid pályán, és ahogyan arra számítani lehetett, nagy is volt a tumultus a Q1-ben.

a_000_HM0YK_gettyimageshungary_EZA

A Q1 közepén előbb Hamilton, majd rögtön utána Vettel vette át a vezetést. Nem sokkal később érkezett Räikkönen, és három tizeddel megelőzte Vettelt, míg Rosberg megkapta az ezen a hétvégén szokásos négy tizedét Hamiltontól. Aztán a német javított, néhány ezredre csökkentette a különbséget.

Öt perccel a Q1 vége előtt Hamilton állt az élre, egy tizeddel volt gyorsabb Räikkönennél. A szokásos recepttel ellentétben ezúttal egyre jobb köröket is lehetett menni a szuperlágy gumikkal.

A Q1-ből az el sem induló Palmeren kívül a motorjára panaszkodó, és emiatt sokáig a bokszban veszteglő Kvjat, Gutierrez, Nasr, Ocon és Grosjean esett ki, a francia éppen csapattársa megforgása miatt veszítette el minden esélyét a javításra.

A Q2-t lágy gumikkal kezdte a pilóták nagy része, többen is így próbáltak továbbjutni, hogy ezzel a keverékkel rajtolhassanak a keveset bíró szuperlágy helyett. Ricciardo és Verstappen maradt a szuperlágynál.

a_000_HM0UM_gettyimageshungary_EZA

A Mercedes a Q2-re szokás szerint feltekerte a motort, Hamilton pedig lágy gumival is azonnal megfutotta azt az időt, amit Verstappen szuperlágyon futott a harmadik szabadedzésen, és meg is nyerte vele azt az edzést.

Vettel két és fél tizedet kapott Hamiltontól, a Hamiltonhoz hasonlóan forgalomba kerülő Rosberg hat tizedes hátránnyal állt a harmadik helyen. Verstappen a szuperlággyal 165 ezreddel autózott jobb időt Hamiltonnál, Ricciardo viszont csak egy negyedik helyet hozott.

Négy perccel a Q2 vége előtt Räikkönen szuperlágyakon ment ki a pályára, úgy tűnt, hogy a Ferrari szétszedte a két pilótája stratégiáját. Ugyanígy tett Rosberg is, de ő maradt a lágyakon.

a_063_619017202_gettyimageshungary_EZA

A Q2-t végül Verstappen nyerte Hamilton és Vettel előtt, kiesett Alonso, Perez, Button, Magnussen, Ericsson és Wehrlein. Hülkenberg alaposan elverte a hazai közönség előtt versenyző Perezt, de bejutott a Q3-ba Sainz is. A Mercedesek és a Ferrarik a versenyen lágy, míg a Red Bullok szuperlágy gumival indulnak (Räikkönen nem javított utolsó próbálkozására.)

A Q3-as tűzijátékot Hamilton kezdte az élen, Rosberg az első próbálkozásra fél másodpercet kapott csapattársától, és csak a negyedik helyen állt a két Red Bull mögött. Valami nagyon nem akart összeállni a németnek, még Hülkenberget is alig tudta megelőzni. Vettelnek sem jött össze az első köre, nagy hátrányt szedett össze ő is, hét tizedet kapott Räikkönentől.

hul

A véghajrában csak Rosberg tudott jelentősen javítani, az utolsó pillanatban, a semmiből előhúzta addigi legjobb körét, és megszerezte a második helyet – végül “csak” két és fél tizedet kapott Hamiltontól. Verstappen lett a harmadik, Ricciardo a negyedik, míg Hülkenberg meglepetésre elcsípte az ötödik helyet, megelőzve mindkét Ferrarit. Ezúttal Räikkönen volt a jobb, öt ezred döntött a Ferrari házi csatájában.

Cv9R_omWcAApTZU.jpg_large

Kommentek

Női szupergonosz a Nissan elektromos nagykövete

Az Öngyilkos osztag című képregény-feldolgozás egyik főgonoszát játszó Margot Robbie ausztrál színésznőt választotta a Nissan elektromos mobilitási nagykövetéül.

Élőben barátságosabb a törtszemű Skoda Octavia

Menetrend szerint érkezett a harmadik generációs Skoda Octavia időközi ráncfelvarrása, ami leginkább két, alig pár centi hosszú lemezdarab miatt igazán érdekes a szokásos új színek, digitális funkciók, vezetéssegédek mellett.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.