F1: Verstappen égett, Hamilton az élen

Forma-1 Mexikói Nagydíj, 1. szabadedzés

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.10.28. 19.17

A Forma-1-es Mexikói Nagydíj első edzésén Lewis Hamilton nagy tempóval nyitott, mögötte a Ferrarik. Max Verstappen autója kigyulladt, a Sauber szárnya szétrobbant a pályán.

F1: Verstappen égett, Hamilton az élen

A Forma-1-es Mexikói Nagydíj első szabadedzésén a címvédő Lewis Hamilton volt a leggyorsabb.

A Mercedes angol pilótája néhány századdal előzte meg a ferraris Sebastian Vettelt, azonban míg a német és csapattársa, Kimi Räikkönen a lágy keveréken hozta legjobb idejét, Hamilton a legkeményebb, közepes abroncsokon futotta a délelőtti csúcsot.

A ferrarisok mögött a Force India párosa következett, de a közvetlen összevetés az ő esetükben sem lehetséges, mert a hazai hős Sergio Perez és Nico Hülkenberg végig csak szuperlágyakon körözött.

mexiko_f1_22

A 6. helyen a williamses Valtteri Bottas, míg a hetediken a bajnoki éllovas Nico Rosberg végzett, a Mercedes német pilótája nem boldogult a gumikkal az amúgy borzasztó poros, csúszós aszfaltcsíkon.

A top10 végében a Red Bull-os Daniel Ricciardo, a williamses Felipe Massa és a Toro Rossó-s Danyiil Kvjat zárt.

mexiko_f1_20

Max Verstappen csak a 14. lett, a holland ifjonc fékproblémákkal küszködött, a hátsó tárcsák ki is gyulladtak az autóján. Mindössze 10 kört ment.

Szintén nem volt sima délelőttje a sauberes Felipe Nasrnak, nála az első szárny jobb fele adta meg magát – talán a kerékvetőn repedt meg előtte –, a kerekek alá kerülő aerodinamikai elem szilánkokra törött, törmelékkel borította be a pályát, az igen alapos takarítás idejére a piros zászló is előkerült.

A McLaren-Hondának a várakozásoknak megfelelően nem igazán fekszik az igen magasan fekvő, és alapvetően a motorerőt jutalmazó Hermanos Rodriguez pálya, Alonso és Button a 16. és 18. fogta szendvicsbe Nasrt.

mexiko_edz_1

Kommentek

Ezek az autók most a vevők kedvencei

Német autómárkák kerültek az amerikai Consumer Reports magazin éves márkarangsorának az élére az idén, az amerikai márkák messze mögöttük kullognak. A listát a tulajdonosok elégedettsége alapján állították össze.

Badár Sándor üldözte be a Lada Vestát a magyar piacra

Az első alaposabb körbejárás, beülés után Škoda Rapidok, Dacia Loganok, akár akciós Ford Focusok lehetséges alternatívájának tűnik a Lada Vesta.

F1: Rosberg ijesztőt jósolt az idei szezonra

A tavaly visszavonult címvédő, Nico Rosberg szerint annyira nehéz lesz vezetni az idei autókat, hogy a pilóták akár futamgyőzelmeket is bukhatnak a fáradtság miatt.

Nagyon pörgött a magyar autópiac februárban

Februárban az egy évvel korábbinál 20,7 százalékkal több, 8000 új személygépjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon.

F1: A Mercedes megállíthatatlan a teszten

A Mercedes folytatja: a barcelonai teszt harmadik napjának délelőttjén is az ezüst nyíl futotta a legtöbbet, Valtteri Bottas ráadásul félelmetes köridőt is autózott. A McLaren ezúttal úgy-ahogy működik.

F1: Kanada is szerződést hosszabbított

Oroszország után Kanada is meghosszabbította Forma-1-es szerződését, 2029-ig biztos a montreali futam jövője.

Bajnokságon kívüli versenyen kísérleteznének az F1-gyel

A Forma-1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn felvetette, hogy a világbajnokságon kívüli futamon kísérletezhetnének a versenyhétvégék formátumával.

Így sikerült a Volkswagen és az Ikarus összeházasítása

Kész szenzáció volt, amikor a budai várban először megjelentek a kis kerekű midibuszok. Ennek ellenére nem húzták sokáig, a BKV 5 év után lecserélte őket.

Erről a sebességhatárról biztosan nem tudtál

Nemrég Lengyelországban jártunk, és olyan sebességhatárokkal találkoztunk, amiről eddig nem is tudtunk.

F1: Egy csapat már elhasalt a trükkös felfüggesztéssel

A Nemzetközi Automobil Szövetség lépése után az egyik Forma-1-es csapat már biztosan kénytelen lesz változtatni a “trükkös” felfüggesztésén.

Nyolcéves csúcson a magyar gumiabroncspiac

2016-ban 5,1 százalékkal nőtt a hazai személygépkocsiabroncs-piac a 2015-ös évhez képest.

Az EU-s országok nem akartak új fogyasztásmérést

Egyes uniós tagállamok hátráltatták a károsanyag-kibocsátási tesztek szigorítását, és nem fordítottak elegendő energiát az emissziós adatokat manipuláló autógyártók leleplezésére – írták az Európai Parlament dízelbotránnyal foglalkozó vizsgálóbizottságának (EMIS) friss jelentésében.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.