F1: Verstappen bedurcázott, nem akar rádiózni

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.10.28. 10.52

Max Verstappen nagyon lelkére vette az austini rádiós beszólása miatt kapott kritikákat, ezután inkább hallgat.

F1: Verstappen bedurcázott, nem akar rádiózni

A Red Bull-os Max Verstappen a múlt hétvégi Amerikai Nagydíjon az elszúrt bokszkiállása és a kiesése előtt azzal keltett feltűnést, hogy amikor a csapat a rádión a gumik óvására figyelmeztette, éles hangon azzal vágott vissza, hogy nem azért versenyez, hogy a 4. legyen.

A visszaszólás a külső kritikusok mellett a Red Bull fejeseinek haragját is kivívta, a motorsportfőnök Helmut Marko egy interjúban nyíltan beszélt a nemtetszéséről.

A holland tini a botrány után úgy érzi, a közvetítésbe kiadott rádióüzenetei hamis színben tüntetik fel, ezért fontolgatja, hogy ezután nem mond semmit:

“Amikor csak megnyomom a rádió gombját, már megy is a közvetítésbe, amit mondok, és néha önteltnek tűnök, mint például a negyedik helyes üzenetnél. Pedig egyszerűen csak mondom, ami eszembe jut. Nem azért vagyok itt, hogy negyedik legyek, versenyző vagyok, győzni jöttem. A rádión keresztül ez arrogánsan jön le, úgy tűnik, mintha nem hallgatnék a csapatra, pedig nem ezt akartam ezzel üzenni. De úgy tűnik, jobb lesz, ha most már csak azt mondom, igen/nem, rendben. Némelyik néző szereti az ilyesmit, mások nem, szóval okosabb, ha inkább nem mondok semmit, így nem lesz belőle téma” – magyarázta csütörtökön Mexikóban.

mexiko_f1_16

Verstappen azért leszögezte, hogy összességében továbbra sem lát problémát a hozzáállásával, nem akar változtatni.

“Elég jól mentek a dolgaim eddig. Persze mindig lehet fejlődni, mindig is ez a célom, de elég egyenletes a teljesítményem, főképp idén. Az embert időnként érik kritikák a pályafutása során, apukámtól is sokszor kaptam kritikákat. De (Austinban) egyszerűen előrébb akartam jutni. Kimivel pontosan ezt csináltam: utolértem és megelőztem. Nicóval szemben viszont nem ment.”

A Red Bull hollandjának azért a rádiós visszaszólásra még sikerült rátennie egy lapáttal, amikor meglepetésszerűen futott be a bokszutcába második kerékcseréjére. Most azt mondja, egyszerűen rutinból cselekedett.

“Egyórányi vezetés után az ember már felveszi a saját ritmusát, amolyan robotpilótára vált. Láttam, hogy Daniel a megelőző körben volt kint, szóval úgy gondoltam, hogy a következő körben én megyek ki az utolsó szettemért. Ez volt a hiba, egy kicsit túlgondoltam a dolgokat. Megtörtént, de nem fog megismétlődni.”

(Verstappen a képeken a halottak napja mexikói tradícióinak megfelelő arcfestést visel)

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.