F1: A pilóták nem kérnek Ecclestone falaiból

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.10.28. 12.33

A Forma-1-es pilóták körében nem aratott nagy tetszést Bernie Eccestone ötlete, miszerint a kanyarokba telepített falakkal kellene feldobni a versenyeket.

F1: A pilóták nem kérnek Ecclestone falaiból

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone a héten újabb nagy ötlettel állt elő, arról beszélt, hogy a balesetek dramatizálásával és az ütközés- és balesetveszély növelésével tenné izgalmasabbá a versenyeket, ennek keretében például 40 centis falakkal övezné a kanyarokat.

Csütörtökön Mexikóban a versenyzőket is megkérdezték az elképzelésről – ahogy számítani lehetett rá, nem ájultak el tőle.

“Hát, szerintem van legalább tíz másik terület, amivel foglalkozhatnánk, ha jobbá akarjuk tenni a sportágat, mielőtt nekilátunk visszaforgatni az idő kerekét a biztonság tekintetében” – mondta a bajnoki éllovas Nico Rosberg.

Sergio Perez és Carlos Sainz osztotta a mercedeses német véleményét, ugyanakkor a kihívás nehezítését üdvözölnék:

“Szerintem valóban lehetne egy kicsit nehezíteni a pályákon, nem feltétlenül falakkal, de úgy, hogy a hibáknak meglegyen az ára, mondjuk kavicságyakkal, vagy más módon, amivel időt veszít a versenyző. Ez jó lenne, mert így a hiba elkerülésére ösztönözné a pilótákat” – magyarázta Perez.

“A biztonság az első, de a versenyzőkre váró kihívás is fontos. Ha ott a nagy betonozott bukótér, akkor ki lehet menni, mint Austinban. Ez a biztonság szempontjából jó, de meggyőződésem, hogy bizonyos eszközökkel azért nehezíthetnénk egy kicsit. Legalább legyen valami ára a pályaelhagyásnak, ne nyerjen rajta, aki kiszalad. Jelenleg simán elvéthetjük a fékezési pontot, semmi sincs, megyünk tovább, még a gumit sem fékezzük el, szóval teljesen egyetértek Checóval (Perez)” – tette hozzá a Toro Rosso spanyolja.

Kommentek

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

Őrült hod rod lett a pusztulásra ítélt Porsche 911-esből

Alaposan átszabták amerikai mintára ezt a Porsche 911-est, a laposabb és hiányosabb kasztniba Chevrolet V8-as motor került.

Legendás francia filmet forgatott újra a Ford

40 éves filmet forgatott újra a Ford modern formában és egy piros Mustanggal a főszerepben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.