F1: A pilóták nem kérnek Ecclestone falaiból

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.10.28. 12.33

A Forma-1-es pilóták körében nem aratott nagy tetszést Bernie Eccestone ötlete, miszerint a kanyarokba telepített falakkal kellene feldobni a versenyeket.

F1: A pilóták nem kérnek Ecclestone falaiból

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone a héten újabb nagy ötlettel állt elő, arról beszélt, hogy a balesetek dramatizálásával és az ütközés- és balesetveszély növelésével tenné izgalmasabbá a versenyeket, ennek keretében például 40 centis falakkal övezné a kanyarokat.

Csütörtökön Mexikóban a versenyzőket is megkérdezték az elképzelésről – ahogy számítani lehetett rá, nem ájultak el tőle.

“Hát, szerintem van legalább tíz másik terület, amivel foglalkozhatnánk, ha jobbá akarjuk tenni a sportágat, mielőtt nekilátunk visszaforgatni az idő kerekét a biztonság tekintetében” – mondta a bajnoki éllovas Nico Rosberg.

Sergio Perez és Carlos Sainz osztotta a mercedeses német véleményét, ugyanakkor a kihívás nehezítését üdvözölnék:

“Szerintem valóban lehetne egy kicsit nehezíteni a pályákon, nem feltétlenül falakkal, de úgy, hogy a hibáknak meglegyen az ára, mondjuk kavicságyakkal, vagy más módon, amivel időt veszít a versenyző. Ez jó lenne, mert így a hiba elkerülésére ösztönözné a pilótákat” – magyarázta Perez.

“A biztonság az első, de a versenyzőkre váró kihívás is fontos. Ha ott a nagy betonozott bukótér, akkor ki lehet menni, mint Austinban. Ez a biztonság szempontjából jó, de meggyőződésem, hogy bizonyos eszközökkel azért nehezíthetnénk egy kicsit. Legalább legyen valami ára a pályaelhagyásnak, ne nyerjen rajta, aki kiszalad. Jelenleg simán elvéthetjük a fékezési pontot, semmi sincs, megyünk tovább, még a gumit sem fékezzük el, szóval teljesen egyetértek Checóval (Perez)” – tette hozzá a Toro Rosso spanyolja.

Kommentek

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.