Button szerint rosszul nézzük a Forma-1-et

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.10.28. 14.48

De ez nem a mi hibánk, a rossz kamerabeállítások miatt nem olyan borzongató a szupergyors verseny. Jenson Button reméli, hogy az új tulajdonosok jobban értenek a tévézéshez.

Button szerint rosszul nézzük a Forma-1-et

A Forma-1-ben állandó téma, hogyan lehetne izgalmasabbá tenni a versenyeket, hogyan lehetne még látványosabb, még szórakoztatóbb a show. A 2009-es világbajnok, Jenson Button szerint a televíziós közvetítésnél kellene kezdeni, a Formula One Management ugyanis fantáziátlanul, túl statikusan jeleníti meg a “száguldó cirkuszt”.

“A kamerabeállításokon múlik az egész. A sebességre kellene koncentrálniuk, nem csak a reklámokra. Ha az egész egyenest veszik szemből, akkor egyáltalán nem látszik a tempó, hiába megyünk akár 320-szal” – kezdte a veterán.

A hétvégén következő mexikói pályán tavaly 360 feletti sebességgel repesztettek, idén talán még gyorsabbak lesznek az autók.

“Az eszement gyors, őrület. Remélhetőleg az új tulajdonosok jobban látják majd, mi kell a nézőknek, ahelyett, hogy 10 másodperces vágásokat váltogatnának! Például a kanyarcsúcsponton a kerékvetőbe épített kamerákkal lehetne követni a csatázó autókat. Az lenyűgöző lenne.”

barc_f1_28

A versenyzői (szak)szervezet, a GPDA egyik igazgatójaként is tevékenykedő Button Bernie Ecclestone kanyarokat körbefalazós ötletére is kitért:

“Értem én, hogy egy kicsit talán túl sok aszfaltozott bukóterünk van, és mi pilóták is szeretjük tudni, hol a határ, minden egyes versenyzői értekezleten téma is, meddig mehetünk el a pályákon, hol szabad a vonalon kívül is autózni, de nem véletlenül első a biztonság.”

“Nekünk is tetszene, ha hátránnyal járna a pályaelhagyás, de ezt meg lehetne oldani egy sávnyi kavicsággyal, hogy csak azután jöjjön az aszfalt, az lelassítaná az autókat. A baj az, hogy a pályák jó részét a MotoGP is használja, szóval a Forma-1 nem dönthet csak úgy.”

button_monza

“És vannak is versenyeink falakkal szegélyezett pályákon, Szingapúr, Monaco, de nem lennének előzések, ha minden pálya ilyen lenne. Meg kell találnunk a jó egyensúlyt a pályaelhagyásért járó hátrány és aközött, hogy egyáltalán nincs előzés. Persze ha három csapat küzdene egymással az élen, a kutya sem foglalkozna ezzel a bukóteres problémával…”

Kommentek

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.