F1: Ecclestone falakat tenne a pályákra

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.10.27. 09.30

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone a balesetveszély, az ütközések esélyének növelésével tenné izgalmasabbá a sportágat. Falakat a kanyarokba, baleseteknél, mentőt, igazi show-t.

F1: Ecclestone falakat tenne a pályákra

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone pénteken már 86. születésnapját ünnepli, de még mindig vannak új ötletei arra, hogyan dobja fel a versenyeket. Az angol kisember szerint a veszély érzetének növelésével, az ütközések szaporításával lehetne növelni az izgalmat, az érdeklődést:

“Régen az emberek úgy jöttek a versenyre, hogy benne volt, hogy valaki otthagyja a fogát. Ma mindenki úgy jöhet, hogy tudja, nem hal meg senki, ami jó dolog. De azt szeretném, ha a kanyarokban mindenhol 40 centis falat építenénk. Mindig hallom, hogy a pilótáknak nem szabadna lemenni a pályáról. Úgy nem mennének.”

“Bakuban sem szélesítették ki a pályát, és Monacóban sem láttam még ilyet, Szingapúrban sem. És ezek a jó versenyek közé tartoznak. Ha a cirkuszban valaki 15 méter magasan kötéltáncol, azt meg akarják nézni az emberek. Ha egy méter magasan van a kötél, arra azt mondom, hogy ezt én is meg tudom csinálni.”

aus_gp_17

“Az olyan nagy baleseteknél, mint Fernandóé volt (Melbourne-ben) húzzuk csak fel a paravánokat, küldjük be a mentőt, hogy az vigye el a kórházba, aztán később jelentsük be, hogy hála az égnek, semmi baja. Csináljunk show-t! Az emberek szeretik az ilyesmit.”

És hogy mit, pontosabbak kit szeretnek még az emberek? Max Verstappent. Ecclestone tudja is, hogy miért: “Tudják, miért szeretik Maxot? Mert igazi versenyző, és amikor mások ellen versenyez, ilyen a hozzáállása” – mutatta középső ujját az F1 ura.

ecclestone_bemutat

Ecclestone is szereti ezt a gesztust – itt még 80. születésnapján mutogatja

Hogy a fentiek mennyire férnek össze azzal, hogy a Forma-1-ben még több évtizedes, eredményes biztonsági erőfeszítések után is alig két éve szenvedett végzetes következményekkel járó balesetet Jules Bianchi, döntse el mindenki maga…

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.