F1: Massa szerint Alonsónak protekciója van

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.10.26. 11.46

Felipe Massa úgy véli, Fernando Alonso azért úszta meg büntetés nélkül az austini kilökős előzését, mert jó viszonyban van a versenybírókkal.

F1: Massa szerint Alonsónak protekciója van

Fernando Alonso a múlt hétvégi Amerikai Nagydíjon nagy, talán a kelleténél nagyobb kedvvel is versenyzett, a verseny utolsó körein kétszer is előzött, hogy végül az 5. helyen érjen be.

Az előzések viszont cseppet sem voltak tiszták, a McLaren spanyolja mindkét alkalommal kiszaladt a pályáról, az első, Felipe Massa elleni manővernél pedig nemes egyszerűséggel nekiment volt csapattársának, kitolta, rajta fordult el. A versenybírók nem büntették a spanyolt, pedig ennél kisebb incidensekért is kaptak már mások.

Az év végén visszavonuló Massa is nehezen emészti meg, hogy Alonso megúszta a történteket.

“Már beszéltem vele” – mondta a Motorsport.comnak kedden.

“Ha a légi felvételt nézzük, az előzése lenyűgözőnek látszik, de igazából nagyon messziről érkezett, nem is fékezett, miközben én épp kanyarodtam. Ha nem vagyok ott, nem is tud elfordulni, simán elment volna egyenesen. Még úgy sem sikerült pályán tartania az autót, hogy nekem ütközött. Én nem is védtem az ívet, mert olyan messze volt. Szerintem egyértelműen jóban van a versenybírókkal. Sainz előzésénél is későn fékezett, simán lement a pályáról. Az utolsó három körben két ilyen esete volt. Egyszerűen nem értem, hogyan nem kapott büntetést” – magyarázta a williamses veterán.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) az austini hétvégére tiltotta be a Max Verstappen által előszeretettel alkalmazott, a féktávon való blokkolásos védekezési technikát. Massa szerint Alonso “trükkje” is megérne egy megbeszélést.

“Naná, hogy ilyesmikről van szó minden megbeszélésen. Tisztában kell lennünk a szabályokkal. A versenyzők többsége tudta, hogy a féktávon való mozgás nem nem fér bele. De aztán egy valaki csinálja, nem lesz belőle ügy, úgyhogy mindenki kérdezi, hogy akkor ők is csinálhatják-e ezután. Minden versenyző elmondta a véleményét (Austinban), eléggé egybehangzóan amúgy, és változtattak is a szabályon. Remélem, hogy most ennek is lesz következménye.”

“Két különböző dologról van szó, Fernando nem a féktávon mozgott, ő egyszerűen nagyon másképp akart előzni. Az utolsó körökben mindennel próbálkozott, ezért nem is hibáztatom, de az tény, hogy egyszerűen beesett a kanyarba és nekem ütközött. Nem azt mondom, hogy nem próbálhat előzni, de most túl messziről jött. Ha nem vagyok ott, be sem vette volna a kanyart. Ez a manőver túl sok volt.”

Kommentek

F1: Milliárdos veszteséget hoz a szabálymódosítás

A Force Indiánál a legkevésbé sem örülnek a versenyzői nevek és rajtszámok megjelenítéséről szóló szigorításnak, dollármilliókban mérhető veszteséget jelenthet az újítás.

F1: Háromtizeden belül a Mercedes, a Ferrari és a Renault

A Nemzetközi Automobil Szövetség számításai szerint három gyártó erőforrása egyenlő szintre ért, csak a Honda van lemaradásban.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

Autógyári munkásnak állt a Facebook-vezér

Mark Zuckerberg a Ford dearbroni gyárában járt, ahol még a munkából is kivette a részét a Ford F-150-eseket előállító üzemben.

Így lopnak el pár perc alatt egy X5-ös BMW-t

Pár perc alatt lopnak nagy értékű autókat Angliában, a módszer végtelenül egyszerű.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.