F1: Massa szerint Alonsónak protekciója van

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.10.26. 11.46

Felipe Massa úgy véli, Fernando Alonso azért úszta meg büntetés nélkül az austini kilökős előzését, mert jó viszonyban van a versenybírókkal.

F1: Massa szerint Alonsónak protekciója van

Fernando Alonso a múlt hétvégi Amerikai Nagydíjon nagy, talán a kelleténél nagyobb kedvvel is versenyzett, a verseny utolsó körein kétszer is előzött, hogy végül az 5. helyen érjen be.

Az előzések viszont cseppet sem voltak tiszták, a McLaren spanyolja mindkét alkalommal kiszaladt a pályáról, az első, Felipe Massa elleni manővernél pedig nemes egyszerűséggel nekiment volt csapattársának, kitolta, rajta fordult el. A versenybírók nem büntették a spanyolt, pedig ennél kisebb incidensekért is kaptak már mások.

Az év végén visszavonuló Massa is nehezen emészti meg, hogy Alonso megúszta a történteket.

“Már beszéltem vele” – mondta a Motorsport.comnak kedden.

“Ha a légi felvételt nézzük, az előzése lenyűgözőnek látszik, de igazából nagyon messziről érkezett, nem is fékezett, miközben én épp kanyarodtam. Ha nem vagyok ott, nem is tud elfordulni, simán elment volna egyenesen. Még úgy sem sikerült pályán tartania az autót, hogy nekem ütközött. Én nem is védtem az ívet, mert olyan messze volt. Szerintem egyértelműen jóban van a versenybírókkal. Sainz előzésénél is későn fékezett, simán lement a pályáról. Az utolsó három körben két ilyen esete volt. Egyszerűen nem értem, hogyan nem kapott büntetést” – magyarázta a williamses veterán.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) az austini hétvégére tiltotta be a Max Verstappen által előszeretettel alkalmazott, a féktávon való blokkolásos védekezési technikát. Massa szerint Alonso “trükkje” is megérne egy megbeszélést.

“Naná, hogy ilyesmikről van szó minden megbeszélésen. Tisztában kell lennünk a szabályokkal. A versenyzők többsége tudta, hogy a féktávon való mozgás nem nem fér bele. De aztán egy valaki csinálja, nem lesz belőle ügy, úgyhogy mindenki kérdezi, hogy akkor ők is csinálhatják-e ezután. Minden versenyző elmondta a véleményét (Austinban), eléggé egybehangzóan amúgy, és változtattak is a szabályon. Remélem, hogy most ennek is lesz következménye.”

“Két különböző dologról van szó, Fernando nem a féktávon mozgott, ő egyszerűen nagyon másképp akart előzni. Az utolsó körökben mindennel próbálkozott, ezért nem is hibáztatom, de az tény, hogy egyszerűen beesett a kanyarba és nekem ütközött. Nem azt mondom, hogy nem próbálhat előzni, de most túl messziről jött. Ha nem vagyok ott, be sem vette volna a kanyart. Ez a manőver túl sok volt.”

Kommentek

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.