F1: Massa szerint Alonsónak protekciója van

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.10.26. 11.46

Felipe Massa úgy véli, Fernando Alonso azért úszta meg büntetés nélkül az austini kilökős előzését, mert jó viszonyban van a versenybírókkal.

F1: Massa szerint Alonsónak protekciója van

Fernando Alonso a múlt hétvégi Amerikai Nagydíjon nagy, talán a kelleténél nagyobb kedvvel is versenyzett, a verseny utolsó körein kétszer is előzött, hogy végül az 5. helyen érjen be.

Az előzések viszont cseppet sem voltak tiszták, a McLaren spanyolja mindkét alkalommal kiszaladt a pályáról, az első, Felipe Massa elleni manővernél pedig nemes egyszerűséggel nekiment volt csapattársának, kitolta, rajta fordult el. A versenybírók nem büntették a spanyolt, pedig ennél kisebb incidensekért is kaptak már mások.

Az év végén visszavonuló Massa is nehezen emészti meg, hogy Alonso megúszta a történteket.

“Már beszéltem vele” – mondta a Motorsport.comnak kedden.

“Ha a légi felvételt nézzük, az előzése lenyűgözőnek látszik, de igazából nagyon messziről érkezett, nem is fékezett, miközben én épp kanyarodtam. Ha nem vagyok ott, nem is tud elfordulni, simán elment volna egyenesen. Még úgy sem sikerült pályán tartania az autót, hogy nekem ütközött. Én nem is védtem az ívet, mert olyan messze volt. Szerintem egyértelműen jóban van a versenybírókkal. Sainz előzésénél is későn fékezett, simán lement a pályáról. Az utolsó három körben két ilyen esete volt. Egyszerűen nem értem, hogyan nem kapott büntetést” – magyarázta a williamses veterán.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) az austini hétvégére tiltotta be a Max Verstappen által előszeretettel alkalmazott, a féktávon való blokkolásos védekezési technikát. Massa szerint Alonso “trükkje” is megérne egy megbeszélést.

“Naná, hogy ilyesmikről van szó minden megbeszélésen. Tisztában kell lennünk a szabályokkal. A versenyzők többsége tudta, hogy a féktávon való mozgás nem nem fér bele. De aztán egy valaki csinálja, nem lesz belőle ügy, úgyhogy mindenki kérdezi, hogy akkor ők is csinálhatják-e ezután. Minden versenyző elmondta a véleményét (Austinban), eléggé egybehangzóan amúgy, és változtattak is a szabályon. Remélem, hogy most ennek is lesz következménye.”

“Két különböző dologról van szó, Fernando nem a féktávon mozgott, ő egyszerűen nagyon másképp akart előzni. Az utolsó körökben mindennel próbálkozott, ezért nem is hibáztatom, de az tény, hogy egyszerűen beesett a kanyarba és nekem ütközött. Nem azt mondom, hogy nem próbálhat előzni, de most túl messziről jött. Ha nem vagyok ott, be sem vette volna a kanyart. Ez a manőver túl sok volt.”

Kommentek

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.