F1: A Red Bull kegyelemből tartotta meg Kvjatot?

Szerző: Vezess levél küldés 
Dátum: 2016.10.25. 16.30

Jacques Villeneuve szerint Danyiil Kvjat idei eredményei alapján nem érdemelt volna új szerződést a Toro Rossónál. A Red Bull döntött a megtartásáról.

F1: A Red Bull kegyelemből tartotta meg Kvjatot?

Kvjatot a Spanyol Nagydíj előtt száműzték a Red Bulltól, és ültették át a Toro Rossóba, amit természetesen nehezen emésztett meg. Carlos Sainz mellett sem jöttek igazán az eredmények, de az orosz végül újabb szerződést kapott 2017-re.

“Ez meglepő, mert az eredményei nem jogosították fel arra, hogy maradjon az F1-ben” – mondta az 1997-es világbajnok Jacques Villeneuve. “Látniuk kell valamit abban, ahogy dolgozik, talán ez ígéretes a Red Bull számára.” A Toro Rossónál Kvjat négy pontot szerzett, harminccal kevesebbet, mint Sainz.

“Danyiil nem fejlődött, amióta a Toro Rossóhoz került. Sainz jobb nála, nincs az ő szintjén. Pedig a Toro Rosso nem olyan csapat, amelyik csak úgy megtart pilótákat, szóval biztosan van oka, amiért azt gondolják, jó a csapat számára.”

Franz Tost, a Toro Rosso csapatfőnöke szerint a Red Bull kollektív döntése volt Kvjat megtartása. “Ez a Red Bull döntése volt, ennyi az egész” – fogalmazott Tost.

“Danyiil megérdemli a lehetőséget, mert Szingapúrban nagyszerű teljesítményt nyújtott, és kifejezetten versenyképes volt Malajziában és Japánban. A Red Bull sosem döntene egy másodosztályú pilóta mellett csak a pénz miatt. A tehetség az elsődleges.”

Christian Horner Red Bull-csapatfőnök is Kvjat megtartása mellett szavazott. “Amikor megkérdeztek, azt javasoltam, hogy tartsák meg. Szerintem ez a helyes döntés” – így Horner.

“Danyiilnak kemény éve volt az idén. A magabiztossága érthetően megingott, de kemény munkával újra felépítette önmagát. 22 éves, szerintem túl korai lett volna eltemetni. Az volt a helyes, ha adunk neki még egy esélyt, úgy gondolom, élni is fog vele.”

Horner azért hozzátette, hogy Kvjat nem számíthat a Red Bull Racinghez való előléptetésre, a nagycsapatnál nem lesz üresedés, azaz 2017 után minden bizonnyal az energiaital-gyártó körén kívül kell munkát keresnie.

Kommentek

F1: Hülkenberg végre sisakot választott

Zöld vagy piros? Ma megkaptuk a választ. A Force India versenyzői is újítottak, de nincs benne sok köszönet.

F1: Hamilton thai boksszal készült a szezonra

A Mercedes-pilóta brutális kockahasat villantott a szezonnyitó előtt.

McLaren: A Honda felejtse el a céges kultúrát!

A McLaren versenyfőnöke szerint a motorgyártó Hondának el kellene fogadnia, hogy a Forma-1 más világ, mint az autógyártás, itt mindennél fontosabb a gyorsaság és a hatékonyság.

F1: Ricciardo kisiklatná a Verstappen-expresszt

Daniel Ricciardo hangsúlyozza, hogy egyelőre jó a viszonya Max Verstappennel, de az motiválja, hogy megverje a széles körben hájpolt holland tinit.

Tudod, hogyan kell helyesen parkolni? Lehet, hogy nem

Mi a különbség a parkolási pótdíj és a helyszíni bírság között? Most néhány kérdésre választ adunk.

Rózsaszín taxikkal védik a nőket

A nők biztonságos közlekedését szolgáló új taxiszolgáltatást indítanak csütörtökön Pakisztánban: a nők vezette rózsaszín taxikat telefonon vagy mobilalkalmazáson keresztül lehet megrendelni, de akár le is lehet inteni az utcán.

Tavaszi tennivalók az autó körül

Azzal, hogy kivesszük a csomagtartóból a hóláncot és elmegyünk a gumishoz, hogy cserélje le a téli gumit nyárira, még nem végeztünk a nyári átállással

Van okostelefonod? Akkor ezt most imádni fogod!

Persze csak akkor, ha Te is azok közé tartozol, akik sokszor elfelejtik, pontosan hová is parkoltak. Nagyvárosban azért ez előfordul, pláne ha nincs helyismereted.

Minden autó megbukott a spanyol emissziós vizsgálaton

Spanyolországban minden vizsgált, dízelmotoros autómodell a megengedettnél több káros anyagot bocsát ki közúton.

Milliós bírságok az osztrák utakon

Vége a türelmi időszaknak, milliós bírságokat kaphatnak az osztrák utakon közlekedők, ha nem tartják be a szabályokat.

Nem erőlteti tovább a kisautókat a BMW

Nem tervezi újabb modell fejlesztését a Mini fronthajtásos platformjára a BMW. Inkább nagyobb autóiból szeretne többet eladni.

Akár Budapesten is feltűnhet az új magyar busz

Úgy tűnik, a hazai elővárosi és távolsági szegmensben a magyar Credo veszi át az Ikarus korábbi vezető szerepét. A cégnél azért Budapestről sem tettek le teljesen.

Vadállat hibridet fejleszt a McLaren

2019-ben érkezik minden idők legáramvonalasabb McLarenje. A BP23 kódjelű jármű frappáns trükkel tiszteleg az egykori F1 előtt.

A Forma-1 befutott Melbourne-be, képeken a készülődés

Itt az első képcsomag a Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj helyszínéről. Készülődés, mókázás, szponzori rendezvények, pályabejárások Melbourne-ben.

F1: A Red Bullt sem kell félteni

A Red Bull-os Daniel Ricciardo szerint hátrányuk egészen kicsi a Mercedeshez és a Ferrarihoz képest, és a megbízhatóság miatt sem aggódik.

Kilencvenmilliót érhet a legrégibb Vespa

Elárverezik a Vespa robogó 1946-ban készült prototípusát. Magyarok is licitálhatnak rá.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.