F1: Mit kezd a Red Bull a felesleges pilótával?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.10.23. 13.06

Teljes fordulaton pörög a pilótapiac, mindenki helyezkedik, tárgyal, keresi a helyét 2017-re.

F1: Mit kezd a Red Bull a felesleges pilótával?

Miután a Red Bull szombaton Austinban bejelentette, hogy Carlos Sainz mellett 2017-re is megtartja Danyiil Kvjatot a Toro Rossónál, megszűnt egy-két kombinációs lehetőség a Forma-1-es pilótapiacon, de nyílott néhány új.

Kvjatot a napokban a Force Indiával és a Williamsszel is hírbe hozták, nyilván ezek után nem megy hozzájuk, viszont a döntéssel bajba került a Red Bull első számú ifjonca, a GP2-ben vitézkedő Pierre Gasly, hiszen ha megnyeri a szériát idén, a szabályok szerint ott már nem versenyezhet tovább, házon belül viszont nem tud tovább lépni az F1-be.

Gasly esetleg más Forma-1-es csapatnál kereshet helyet, francia lévén talán a Renault-t érdekelhetné – bár ott is van nála jobb jelölt –, ha így alakul, a Red Bull nem fogja akadályozni.

“Az az igazság, hogy helyesebbnek éreztük Danyiilnak adni az ülést, mint Pierre-nak, akit egyébként szintén nagyra tartunk. Fontos tagja a csapatnak, fontos teszteket, fejlesztési munkát végez, azonban csak adott számú versenyzői helyünk van. Ha akad valami jó lehetősége, akkor megfontoljuk az elengedését, esetleg azt, hogy az itteni munkával párhuzamosan csináljon valamit” – magyarázta a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner.

Gaslynak csak igen halvány reménye lehet, mások viszont igen komolyan küzdenek még például a Nico Hülkenberg melletti Renault-ülésért vagy épp az általa elhagyott Force India-helyért.

kanada_f1_72

Az előbbire favoritként emlegették a williamses Valtteri Bottast, azonban az austini paddockban úgy hírlik, végül nem mozdul a finn. Bár a Williams idén visszaesett, nem olyan versenyképes, Bottas állítólag még egy évet adott a csapatnak.

Bottas “kidőlése” egy kis reményt adhat a Renault jelenlegi versenyzőinek, egyikük esetleg még lehetőséget kaphat 2017-re is. Kevin Magnussen így nyilatkozott a hétvégén:

“Szeretnék a Renault-nál maradni, de a hosszabbítási opcióm már lejárt, és nem is hosszabbítunk újra a határidőn. Most várom a Renault döntését. Van pár Forma-1-es és F1-en kívüli lehetőségem is. Egyelőre vannak opciók, de valamikor lépnem kell, nem maradhatok munka nélkül, valahol versenyeznem kell.”

magnussen

Magnussen F1-en belüli lehetőségeiről nem tudni pontosabbat, de csapattársát, Jolyon Palmert a a Force Indiábval és sereghajtó Manorral hozták hírbe a napokban. Utóbbi egyáltalán nem olyan vad elképzelés, hiszen a kiscsapat jelenlegi ifjoncai messze nincsenek bebetonozva. Esteban Ocon mehet a Renault-hoz és a Force Indiához is, és a Mercedes Pascal Wehrleinnak is igyekszik a lehető legversenyképesebb ülést találni 2017-re.

“Még alakulnak a dolgok” – mondta a Mercedes-főnök Toto Wolff. “Nagyon izgalmas csata folyik a Manornál a két ifjoncunk között, egyelőre mérlegeljük a jövőt, tárgyalunk pár csapattal, dolgozunk a jövő éven, de még messze van a döntés.”

ocon

Wehrleint korábban a Force Indiával kapcsolatban emlegették, de állítólag a silverstone-i csapat őt nem szeretné annyira, és Ocon, valamint Palmer mellett a sauberes Felipe Nasr is versenyben van Hülkenberg megüresedő helyéért.

Kommentek

Így néz ki egy 1 milliót futott Porsche

Ezek a sportautók nem arról híresek, hogy több százezer kilométert beleraknak tulajdonosaik, de néha azért előfordul.

Hat Suzuki Ignis, amitől könnybe lábad a szemed

Ebben az esetben nem ítélkezünk, ha valakinek ebben a formában tetszik az Suzuki Ignis, akkor nincs mit tenni, a lényeg, hogy a tulaj boldog legyen.

Őszinte használt autók több mint 500 000 kilométerrel

Ebben a kategóriában sokkal több eladó darabot találnánk, ha nem volna nemzetközi sport a kilométerórák visszatekerése. De mivel valamilyen csoda folytán a legtöbb eladó 15-20 éves autó alig futott 150-250 ezer kilométert, így a kilométert bevalló sokat futott autók ritkák, akár a fehér holló.

Minden autóba nyomkövetőt kell szerelni Kínában

Minden gépjárműbe műholdas nyomkövetőt kell szerelni az északnyugat-kínai Hszincsiang-Ujgur autonóm körzet egyik prefektúrájában a terrorizmus elleni küzdelem keretében.

Hivatalosan is megvan Magyarország legtorzabb BMW-je

Ha valaki netán van olyan elvetemült és pénzt ad érte, egy dologra kérjük: bontsa szét és alkatrészenként adjon túl rajta, mert ez ebben a formában a márka meggyalázása.

SsangYong XAVL: új szabadidőjármű Koreából

Genfben mutatja be új SUV-tanulmányát a SsangYong. Az egykori Korando szellemi utódja meglehetősen távol esett a fájától.

Női szupergonosz a Nissan elektromos nagykövete

Az Öngyilkos osztag című képregény-feldolgozás egyik főgonoszát játszó Margot Robbie ausztrál színésznőt választotta a Nissan elektromos mobilitási nagykövetéül.

Élőben barátságosabb a törtszemű Skoda Octavia

Menetrend szerint érkezett a harmadik generációs Skoda Octavia időközi ráncfelvarrása, ami leginkább két, alig pár centi hosszú lemezdarab miatt igazán érdekes a szokásos új színek, digitális funkciók, vezetéssegédek mellett.

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.