F1: Áldás vagy átok a Verstappen-szabály?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.10.23. 17.00

A tapasztalt Forma-1-es versenyzők mind örülnek, hogy betiltották a féktávon való védekezést, de a csapatfőnökök szerint ezzel csak tovább bonyolították a versenyzést.

F1: Áldás vagy átok a Verstappen-szabály?

Ahogy a Vezess is megírta, a pénteki versenyzői értekezlet után, amelyen a Max Verstappen által idén többször is alkalmazott féktávon való irányváltásos védekezésről tárgyaltak, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) szabályt alkotott a “Verstappen-manőver” ellen.

A Verstappennel két hete Japánban csatázó, a féktávos manővernek áldozatul eső Lewis Hamilton így beszélt az új szabályról:

“A tízéves Forma-1-es pályafutásom alatt is megvolt ez az íratlan szabály, az összes versenyző ismerte. Csak az új versenyzők, az ifjoncok nem tartják magukat ahhoz, ami előtte közmegegyezés volt. Érdekes, ha az újak más véleményen vannak, más utat választanak, de fontos, hogy mindannyian tiszteljük a versenyzőtársakat. Komoly sebességgel megyünk, szóval szabad védekezni, de a féktávon már ne legyen mozgás. Jó, hogy Charlie (Whiting) hallgatott a versenyzők többségére. Egyértelmű, szigorú szabályok kellenek, mert ha belefér a féktávon mozgás, akkor mindannyian egyre veszélyesebben fogunk vezetni.”

verstappen-hamilton-suzuka

A maga 300 futamával a mezőny legtapasztaltabb versenyzője, Jenson Button is üdvözölte a szigorítást:

“Szerintem ez helyes döntés. Úgy gondolom, hogy mindig is volt egy íratlan szabály, hogy a féktávon nem mozgunk, ha valaki előzni próbál. Az előzési szituációban minden a határon van, a határokat feszegetjük. Ha valaki bemozdul eléd a kinézett ívre, baj lesz. Vagy ráfutsz az autóra, vagy elkerülöd és a falban végzed. A pályafutásom 15 évében ez volt a gyakorlat, csak az elmúlt egy-két évben lett ez gond. De most tisztázták a dolgot, örülök neki.”

A négyszeres világbajnok Sebastian Vettel így értékelte az újítást:

“Egyszerű ez: amikor én bekerültem a Forma-1-be (2007-ben), létezett ez az íratlan szabály. Az elmúlt időszakban viszont voltak helyzetek, amikor szankció nélkül megúszták (a mozgást), ez pedig azt az üzenetet közvetítette, hogy most már szabad a pálya mindenkinek, ami viszont nem helyes, mert így várható volt, hogy történik valami. Helyes lépés volt (a szabálymódosítás.)”

vettel_verstappen

Míg a pilóták örültek a szigorításnak, a csapatfőnökök kevésbé voltak oda:

“Lényeges, hogy tisztázták a kérdést” – kezdte Verstappen főnöke, Christian Horner. “De vigyáznunk kell, hogy ne szabályozzunk túl mindent. Mostanra négy különböző szabály foglalkozik az előzéssel, ami egyértelműen túl sok.”

A Mercedes-főnök Toto Wolff is hasonlóan beszélt: “Hozhatunk még 200 további szabályt, de ez azzal fenyeget, hogy még komplikáltabbá válik a versenyzés. Ha a versenybírók akkor lépnek, amikor valaki elkerülő manőverre kényszerül, ezentúl sok elkerülő manővert látunk majd.”

Kommentek

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

Hideg tél helyett forró hangulatú képek

Mi fittyet hányunk a hóra és kitartunk! Jöhet zúzmara, marhatja arcunkat metsző szél, itt a Rúzs és Gépzsír rovatban akkor is bikinis lányok, vastag habbal autót mosó gyönyörű szüzek fogják forróvá varázsolni a levegőt!

Megint jó buli volt a Mikulás Rallye

A Ranga – Szőke kettős sikerét hozta a 20. Taxi 4 Mikulás Rallye. A škodás páros mögött az Ollé – Tóth páros végzett a második, míg a Kovács – Istovics duó a harmadik pozícióban a fagyos, de napsütéses időben megrendezett Veszprém környéki futamon.

Hétezerért viheted az év karácsonyi ajándékát

Mostantól nincs gyorshajtás a gyerekszobában, a rend őrei lecsapnak a szabályszegő matchboxokra.

Nagy újítás jön, így még nem vehettél e-matricát

Az idén először új kényelmi szolgáltatásként már az érvényességi idő kezdete előtt, december 8-tól megvásárolhatók a következő évre szóló országos és megyei e-matricák.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Fotókon a vadonatúj Opel Insignia

Jobbkormányos testvérmárkája beelőzte az Opelt: a Vauxhall emblémájával kerültek napvilágra a következő generációs, márciusban debütáló Insignia első fotói.

Már osztják az új rendszámokat az autósoknak

Megkezdték a meglepetésbetűs új azonosítók kiosztását az okmányirodák.

Átnevezték az összes budapesti metrómegállót

Az anagrammavonatról nincs leszállás.

A Ferrari nem ad el több Forma-1-es autót

A Ferrari a 2014-es modellévtől már nem adja el régi Forma-1-es autóit a veteránprogramjában.

Használt Audi, kegyetlenül őszintén eladó

“Vidd el mert hányingerem van tőle ha meglátom!”

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.