F1: Áldás vagy átok a Verstappen-szabály?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.10.23. 17.00

A tapasztalt Forma-1-es versenyzők mind örülnek, hogy betiltották a féktávon való védekezést, de a csapatfőnökök szerint ezzel csak tovább bonyolították a versenyzést.

F1: Áldás vagy átok a Verstappen-szabály?

Ahogy a Vezess is megírta, a pénteki versenyzői értekezlet után, amelyen a Max Verstappen által idén többször is alkalmazott féktávon való irányváltásos védekezésről tárgyaltak, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) szabályt alkotott a “Verstappen-manőver” ellen.

A Verstappennel két hete Japánban csatázó, a féktávos manővernek áldozatul eső Lewis Hamilton így beszélt az új szabályról:

“A tízéves Forma-1-es pályafutásom alatt is megvolt ez az íratlan szabály, az összes versenyző ismerte. Csak az új versenyzők, az ifjoncok nem tartják magukat ahhoz, ami előtte közmegegyezés volt. Érdekes, ha az újak más véleményen vannak, más utat választanak, de fontos, hogy mindannyian tiszteljük a versenyzőtársakat. Komoly sebességgel megyünk, szóval szabad védekezni, de a féktávon már ne legyen mozgás. Jó, hogy Charlie (Whiting) hallgatott a versenyzők többségére. Egyértelmű, szigorú szabályok kellenek, mert ha belefér a féktávon mozgás, akkor mindannyian egyre veszélyesebben fogunk vezetni.”

verstappen-hamilton-suzuka

A maga 300 futamával a mezőny legtapasztaltabb versenyzője, Jenson Button is üdvözölte a szigorítást:

“Szerintem ez helyes döntés. Úgy gondolom, hogy mindig is volt egy íratlan szabály, hogy a féktávon nem mozgunk, ha valaki előzni próbál. Az előzési szituációban minden a határon van, a határokat feszegetjük. Ha valaki bemozdul eléd a kinézett ívre, baj lesz. Vagy ráfutsz az autóra, vagy elkerülöd és a falban végzed. A pályafutásom 15 évében ez volt a gyakorlat, csak az elmúlt egy-két évben lett ez gond. De most tisztázták a dolgot, örülök neki.”

A négyszeres világbajnok Sebastian Vettel így értékelte az újítást:

“Egyszerű ez: amikor én bekerültem a Forma-1-be (2007-ben), létezett ez az íratlan szabály. Az elmúlt időszakban viszont voltak helyzetek, amikor szankció nélkül megúszták (a mozgást), ez pedig azt az üzenetet közvetítette, hogy most már szabad a pálya mindenkinek, ami viszont nem helyes, mert így várható volt, hogy történik valami. Helyes lépés volt (a szabálymódosítás.)”

vettel_verstappen

Míg a pilóták örültek a szigorításnak, a csapatfőnökök kevésbé voltak oda:

“Lényeges, hogy tisztázták a kérdést” – kezdte Verstappen főnöke, Christian Horner. “De vigyáznunk kell, hogy ne szabályozzunk túl mindent. Mostanra négy különböző szabály foglalkozik az előzéssel, ami egyértelműen túl sok.”

A Mercedes-főnök Toto Wolff is hasonlóan beszélt: “Hozhatunk még 200 további szabályt, de ez azzal fenyeget, hogy még komplikáltabbá válik a versenyzés. Ha a versenybírók akkor lépnek, amikor valaki elkerülő manőverre kényszerül, ezentúl sok elkerülő manővert látunk majd.”

Kommentek

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Arab uralkodónak öltözött Felipe Massa

Royal Family Massah – írta a családjáról készült fotó alá a brazil Forma-1-es pilóta.

F1: Nagyon csúnyát mondtak Rosbergről

Úgy tűnik, Jacques Villeneuve nem tartja sokra Nico Rosberget amiatt, hogy a német a bajnoki címét követően visszavonult.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autó a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

Üzemanyagcellás kamiont tesztel a Toyota

A Los Angeles-i kikötő és környéke extrém teherforgalmát kívánja környezetbarátabb mederbe terelni a Toyota.

Dühös tulajdonosok perelik a Teslát

Csoportos keresetet adtak be a Tesla ellen a cég kaliforniai ügyfelei. Állításuk szerint életveszélyes kísérletbe kényszerítette  őket a cég az Autpilot szoftver idő előtti aktiválásával.

Nem tetszik a KRESZ-tábla? Beperelheted a kihelyezőjét

Jövőre jogi lehetőség nyílik az autósok, gyalogosok, vagy bárki számára, hogy levetethessék a nekik valamilyen okból nem tetsző KRESZ-táblákat.

Szégyen, ebből nagy baj lesz Vitézy szerint

Szégyen, lépkedünk vissza az időben – állítja Vitézy Dávid volt BKK-vezér egy óbudai buszsáv megszüntetéséről. Szerinte Budapest távolabbi pontjai is megérzik majd a rossz döntés következményeit egészen Kőbányáig.

Csodaszép buszt vásárolt a BKV

Internetes hirdetés útján vásárolt 35 millió forintért ritka Ikarus 630-ast a BKV – írja a Blikk.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.