F1: Hamilton behúzta, szívott Verstappen és Räikkönen

2016 Forma-1 Amerikai Nagydíj

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.10.23. 22.52

Lewis Hamilton sima rajt-cél győzelmet aratott az Amerikai Nagydíjon, a bajnoki éllovas Nico Rosberg a 2., a Red Bull-os Daniel Ricciardo a 3. Max Verstappen és Kimi Räikkönen bokszutcai baki után esett ki.

F1: Hamilton behúzta, szívott Verstappen és Räikkönen

Rajt-cél győzelmet aratott a Forma-1-es Amerikai Nagydíjon Lewis Hamilton megszerezve idei 7. győzelmét. Nico Rosberg végzett a második, Daniel Ricciardo a harmadik helyen.

A háromszoros világbajnok brit szinte unalmas magabiztossággal autózott pályafutása 50. győzelméig. Hamilton hét pontot faragott a hátrányából az egyéni bajnokságban, így 26 pontra van Rosbergtől. Sorozatban harmadik alkalommal nyert Austinban, összességében negyedszer. Idén ez a Mercedes ötödik kettős győzelme.

usa_f1_fut_19

Volt rá esély, hogy a Red Bull ausztrálja versenyre kel a német csapat versenyzőivel, de Max Verstappen kiesése megpecsételte a sorsát. A holland Red Bullja ugyanis meghibásodott a és pálya mellőli mentés miatt virtuális biztonsági autó volt érvényben, amikor is a két Mercedes kereket cserélt, míg ő korábban járt kint. Banális hiba miatt esett ki Kimi Räikkönen, akinek rajta maradt a kerékkulcs a kocsiján, amikor kihajtott a bokszból, így meg kellett állnia. Csapattársa, Sebastian Vettel egyedi gumitaktikával próbálkozott, amivel a negyedik helyig jutott.

usa_fut_poz

Kettős pontszerzésnek örülhet a McLaren-Honda, Fernando Alonso fantasztikus versenyzéssel a 12. helyről az ötödikre jött fel, míg Jenson Button kilencedik lett. A top 10-be Felipe Massa (7.) Sergio Perez (8.) fértek még be, illetve a Haas-csapat hazai versenyén utolsó pontszerzőként Romain Grosjean is örülhetett.

usa_bajn

Így zajlott a futam

Napos, száraz, meleg – 27 fokos levegő-, 36 fokos aszfalthőmérséklet – időben sorakoztak fel az autók az austini Circuit of the Americas pálya rajtrácsára a 2016-os Forma-1-es Amerikai Nagydíjon.

A pole-ból – Austinban első ízben – a címvédő Lewis Hamilton, mellőle bajnoki éllovas csapattársa, Nico Rosberg indult. Mögöttük a Red Bull párosa Ricciardo, Verstappen sorrendben, a harmadik sorba a két ferraris, Kimi Räikkönen és Sebastian Vettel, a negyedikbe a Force Indiá-s Nico Hülkenberg és a williamses Valtteri Bottas, az ötödikbe Felipe Massa és a Toro Rossó-s Carlos Sainz állt.

usa_f1_fut_10

A top10-en épp csak kívül Sergio Perez és a mclarenes Fernando Alonso kezdett.

Az élmezőnyből a két Mercedes-pilóta, valamint Verstappen a lágy keverékkel startolt, a többiek a szuperlággyal készültek az első etapra. Hátrébb a többség a lágyakat választotta, szuperlágy csak Romain Grosjea és Jenson Button, közepes pedig az utolsó két helyről kezdő Esteban Ocon és Felipe Nasr autójára került.

A lámpák kialvásakor Hamilton jól lépett el, az első kanyarban a jobban tapadó gumikkal Ricciardo megelőzte Rosberget. Kimi Räikkönen a 4. helyre lépett előre, Verstappen elé, akivel Vettel vívott keményen.

Hülkenberg sérült autóval, Bottas defekttel kullogott be a bokszba, csak a finn ment vissza a pályára.

usa_f1_fut_09

A sorrend a 3. kör elején Hamilton, Ricciardo, Rosberg, Räikkönen, Verstappen, Vettel, Massa, Sainz, Alonso és Button volt a top10-ben. Legalábbis egy pillanatig, mert a haasos Gutierrez visszaelőzte a rajt óta 8 helyet javító veteránt, aki viszont nem adta fel, így a 4. kört újra a 10. pozícióban kezdte.

Az első szuperlágyas kerékcserék a 8. kör végén jöttek, Ricciardo és Räikkönen ment ki lágyakért. A lágyon futó Verstappennel sem vártak sokkal tovább, a következő körben ő is kint járt, lágyat kapott a második etapra is.

Hamiltont és Rosberget is kihívták, de az angol még kint maradt egy körig, a német a 11. körre közepes keveréken hajtott ki a bokszutcából. A címvédő a 12. körre cserélt, csapattársával ellentétben ő lágyakat vett fel.

usa_f1_fut_14

Vettellel nagyon sokáig kivártak, a német szuperlágyakon vezetett a 11. körtől, a 15. körre kapott lágyakat.

A ferraris német cseréje után újra Hamilton vezetett, mögötte Ricciardo, Rosberg, Verstappen, Räikkönen, Vettel, Massa, Sainz, Kvjat és Alonso a top10-ben.

A 17. körben a haasos Esteban Gutierrez fékhibával kiállt, feladta a versenyt.

Verstappen a 16. körtől üldözte Rosberget, de előzni nem tudott, a holland mérnöke kérte is, hogy inkább kímélje a gumikat.

usa_f1_fut_21

Räikkönen a 25. körben ment ki újabb cserére, szuperlágyakat vett fel, az ötödikről csak a 6. helyre esett vissza. A Red Bullnál Ricciardo ment ki a következő körben, ő közepes keveréket kapott, hosszú, talán a végéig tartó etapra készült.

Verstappen a 27. körben ment ki a bokszba, azonban a Red Bullnál nem várták, félreértették egymást a rádión, a szerelők csak akkor kezdtek kapkodni. Közepeseket tettek fel neki, a bakival a 7. helyre esett vissza. Három körrel később aztán még tovább, motorhibával lépésben ment pár száz métert, majd végül feladta, a pálya szélén kihúzódott.

usa_f1_fut_16

Vettel a 30. körben járt kint a harmadik szettjéért, közepeseket kapott. A vezető Hamilton és Rosberg is a 32. körben, a Verstappen miatt elrendelt virtuális biztonsági autós szakasz alatt ment ki.

A VSC-t a 33. körben vonták vissza, a sorrend ekkor Hamilton, Rosberg, Ricciardo, Räikkönen, Vettel, Sainz, Massa, Alonso, Perez és Button a pontszerző helyeken.

Räikkönen szuperlágyas etapja a 38. körig tartott, a kerékcsere pedig katasztrofálisan alakult: nem megfelelően rögzített kerékkel engedték ki, a rádión szóltak, hogy álljon meg. A finn a bokszutca kijáratánál leállt, majd kihasználva a mögötte lévő lejtőt, hátramenetben vissza is gurult a bokszutcába, ott szállt ki.

Tíz körrel a vége előtt Hamilton 10 másodperccel vezetett Rosberg előtt, Ricciardo reménytelenül üldözte a németet, mögöttük Vettel, Sainz, Massa, Alonso, Perez, Button és Grosjean haladt az első tízben.

Alonso a 47. körre utolérte Massát, de a brazil veterán az előtte haladó Sainznak köszönhetően DRS-sel újra és újra el tudott lépni. A McLaren spanyolja végül az 52. körben tudott támadni, agresszíven szúrt be a Sainz elfékezésétől talán megzavart volt csapattárs mellé. Össze is értek, a pályán kívül fordultak, de a spanyolnak meglett az 6. hely.

Vettel az 54. körre még felvett egy szett szuperlágyat, bár így is, úgy is a 4. hely volt az ővé. Massát bal első defekttel hívták ki az 54. körben, a gumi valószínűleg az alonsós esetben sérült meg a gumi.

Alonso eközben Sainznak is nekitámadt, küszködősen, több szélesen vett kanyarral, de le is gyűrte fiatal honfitársát.

Hamilton néhány másodperccel mögöttük befutott a célba, megszerezte idei 7., negyedik austini futamgyőzelmét, amivel hét pontot hozott a 2. helyen záró Robergen a bajnokságban. A dobogóra még Daniel Ricciardo állhatott fel.

A további pontokon Vettel, Alonso, Sainz, Massa, Perez, Button és a Haasnak hazai top10-es eredményt hozó Romain Grosjean osztozott.

A világbajnokság a jövő hétvégén a Mexikói Nagydíjjal folytatódik.

usa_f1_fut

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.