F1: A Force India menti meg Kvjatot?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.10.21. 12.36

Paddockbeli pletykák szerint a Red Bulltól a Toro Rossóhoz visszaültetett, ott igen bizonytalan jövővel rendelkező Danyiil Kvjat 2017-ben esetleg a Force Indiánál kaphat újabb esélyt.

F1: A Force India menti meg Kvjatot?

Mivel Nico Hülkenberg aláírt szerződése ellenére úgy döntött, 2017-től a Renault-nál folytatja a Forma-1-es pályafutását, a silverstone-i középcsapatnak partnert kell találnia Sergio Perez mellé.

Korábban logikusnak látszott, hogy Hülkenberg ülését honfitársának, a motorszállító Mercedes által nevelt Pascal Wehrleinnak adják, de az austini paddockban egész más nevekről hallani.

A pletykák szerint a Toro Rossó-s Danyiil Kvjat, a manoros, szintn Mercedes-támogatású Esteban Ocon és a renault-s Jolyon Palmer van a jelöltek listáján.

Úgy tudni, a Force India a nagy szabályváltozások miatt jövőre semmiképp sem akar újoncot Perez mellé ültetni, a tavasszal a Red Bulltól a Toro Rossóhoz visszaküldött Kvjatot viszont nagyon is kívánatos jelöltnek látják, ugyanis tehetséges, ég benne a bizonyítási vágy és úgy látják, a személyisége is passzolna a mexikói csapattársáéhoz.

force_india

Kvjat újságírói kérdésre nem tagadta, hogy kapcsolatban áll a Force Indiával:

“Egyetlen célom van, az, hogy a Forma-1-ben maradjak. Mással nem akarok foglalkozni. Vannak pletykák, de zárt ajtók mögött intézzük a dolgokat. Nagyon tisztelem a Red Bullt, lojális vagyok, először velük tárgyalunk. A cél, hogy jövőre is az F1-ben versenyezhessek, azt pedig majd meglátjuk, melyik csapatnál. Én is szeretném tudni.”

Ocont és Palmert szakmailag is ismerik már, az angol versenyző még 2014-ben, a mexikói ifjonc tavaly két alkalommal is tesztelt a Force Indiával, mindketten jó benyomást tettek akkor a csapatra. Ocon mellett szól a Mercedes-kapcsolat, az ő alkalmazása árengedményt hozhatna a hajtásláncra, de Palmer is képes egy kisebb szponzori csomagot felmutatni – igaz, állítólag nem a pénz lesz a döntő szempont.

perez_asutin

Austinban Perez véleményét is megtudakolták a leendő csapattársat illetően.

“Biztos vagyok benne, hogy a csapat a legjobb döntést hozza majd meg. Én csak azt remélem, hogy megfelelő hozzáállása lesz az illetőnek, akárki is legyen. Szóval legyen gyors és legyen jó hozzáállása, tudjunk együtt dolgozni a csapattal. A tempó nagyon fontos, mert ha nem elég gyors, akkor a másik pilóta sem hozza ki a maximumot az autóból, mert tudja, hogy egy kevésbé jó körrel is verheti a partnert. Szóval számomra nagyon fontos, hogy a lehető leggyorsabb csapattársat kapjam.”

A mexikói versenyző csak dicsérni tudta távozó csapattársát, Hülkenberget, hozzátéve, hogy nem lepte meg az átigazolása:

“Három évig dolgoztam Nicóval, nagyon sokat tanultam tőle, és kíváncsian várom, hogy az újabb csapattárstól újabb dolgokat tanulhassak! Nicóval nagyon egy szinten teljesítettünk, ami igen hasznos volt a csapatnak. Szerintem egyértelműen Nico volt az eddigi legerősebb Forma-1-es csapattársam. Tudtam, hogy ha én nem megyek a Renault-hoz, akkor ő is a listájuk elején van, szóval számítottam a távozására.”

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.