Mercedes: Mindent lenulláz a 2017-es szezon

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.10.17. 10.30

Az immár háromszoros konstruktőri bajnok Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff arról beszélt, hogy a szabályváltozások után megint egyenlőtlen verseny jöhet, de nem biztos, hogy ők lesznek az élen.

Mercedes: Mindent lenulláz a 2017-es szezon

A Forma-1-ben 2017-re alaposan átalakul az autók aerodinamikája, jelentősen nő a leszorítóerő, szélesebbek lesznek a gumik, nő a kanyarsebesség, csökken majd a köridő.

Nagy kérdés persze, hogy mely csapatok csípik el a módosításokat jól, és kik lesznek azok, akik rossz irányba indulnak a fejlesztésekkel. Bár az erős pénzügyi háttér, a jó csapatinfrastruktúra komoly előny, az immár háromszoros konstruktőri bajnok Mercedes főnöke, Toto Wolff nagyon óvatosan tekint 2017-re, számol azzal, hogy véget ér a dominanciájuk, egy másik alakulat juthat nagy előnyhöz.

“A teljesítményünk már idén sem olyan domináns, mint tavaly, a stabil szabályok következménye az egyre kisebb fejlődés. Mindig is azt mondtuk, hogy ne nyúljunk a szabályokhoz, és akkor csökkenni fog a csapatok közti különbség, eljutunk majd a szoros versenyig. De valaki úgy döntött, hogy újítani kell a jövő évre, szóval most minden indul az elejéről” – magyarázta az osztrák szakember.

Emlékezetes, hogy a 2009-es radikális aerodinamikai szabályváltozások nagy nyertese a Brawn GP, valamint az addig csak középcsapat Red Bull volt, a turbós hibrid erőforrásokra való 2014-es áttérés pedig a Mercedesnek hozott szinte példátlan sikerkorszakot.

Kommentek

Ime az új Citroën C3, ami nem csak feltűnő

Az utóbbi években nem volt ennél fontosabb típus a francia márkánál, az egyedi stílussal hódító C3-nak a városi kisautók népes mezőnyében kell helyt állnia.

Jön az elektromos Master

Nem lesz átlagon felüli a hatótávja, de azért megpróbálkozik vele a Renault az európai piacon.

Házon belül kap konkurenst a Kia Soul

Városicrossover-tanulmányt készít elő a Kia. A Provo koncepcióautó szellemi utódja ősszel léphet színre.

F1: Hivatalos, hogy Wehrlein a Saubernél folytatja

A Sauber hivatalosan is bejelentette 2017-es felállását. Ahogyan arra hetek óta számítani lehetett, Pascal Wehrlein lesz Marcus Ericsson csapattársa.

F1: A szezon közepétől nyerhet a Red Bull

A Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz csak a 2017-es idény közepétől vár futamgyőzelmeket csapatától. A Renault-n múlik, mennyire lesz sikeres az alakulat.

Ismét csökken az üzemanyagár

A Mol szerdán is csökkenti az üzemanyag árát.

Versenyműszerfal a Fordtól

Minimalista, motorsport ihletésű műszeregység tájékoztatja a Ford GT szerencsés tulajdonosait a pillanatnyi állapotokról.

F1: A McLaren idén sem célozza a bajnoki címet

Fernando Alonso ugyan már nagyon szeretne a győzelmekért, a bajnoki címért versenyezni, de a McLarennél idén az első négybe jutás a cél.

F1: “Azt hittem, Nico még mindig részeg”

A Forma-1-es legenda Gerhard Berger még most sem igazán fogta fel, hogy Nico Rosberg világbajnokként a visszavonulást választotta.

Trump megfenyegette a német autógyártókat

A nagy német autógyárak részvényei egy-másfél százalékkal gyengültek a hétfői tőzsdei kereskedés kezdetén, miután a rövidesen hivatalba lépő, megválasztott amerikai elnök 35 százalékos importvám kivetéséről tett említést egy hétvégi lapinterjúban.

Ezek az év legjobb új autói

A brit autós sajtó egyik meghatározó oszlopa, a What Car? minden évben megválasztja a legjobb újdonságokat. Így tettek idén is.

Bosszút állt, de ő szívta meg és a jogsija is ugrott

Picit ideges lett a MINI-s, mert a kamion besorolt elé. Húzott egy merészet, aztán nem ő nevetett a végén.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.