F1: 21 futamnál már rezeg a léc

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.10.17. 12.30

Újabb Forma-1-es szereplő jelezte, hogy nem értene egyet a versenynaptár további bővítésével. A mennyiség helyett a minőségre kellene koncentrálni.

F1: 21 futamnál már rezeg a léc

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone hosszú ideje dolgozik azon, hogy a lehető legtöbb futamot gyömöszölje egy idénybe, hiszen a versenyrendezési díjak zsíros bevételt hoznak, és úgy tűnik, az F1 új tulajdonosa, az amerikai Liberty Media is hajlik arra, hogy 24-25 fordulóra bővítse a szezont.

Más kérdés, hogy az F1-et élesben működtető pilóták, csapatok nem igazán tapsolnak ehhez, emberileg, szervezetileg nem bírnák a dolgot, főleg, ha a bővítés nem hozna aránytalanul több pénzt. Legutóbb az amerikai Haas csapatfőnöke, Günther Steiner beszélt erről:

“Mennyivel nőnek a bevételek, ha további futamokkal bővítjük a naptárt? Miért tegyünk így, ha ezzel csak a munkánkat szaporítjuk? Okosabb lenne csökkenteni a terhelést és javítani a minőséget. Csökkentsük a mennyiséget és koncentráljunk a minőségre!”

“Nagyon vékony a határ, és nem is vagyok szakértője a versenyszervezésnek, szóval nem tudom pontosan, hol is van, de működési szempontból a hozzánk hasonló csapatok már a határon járnak” – ismételte a csapatoktól sokszor hallott érvet az olasz.

gunther_steiner_haas

“Az ázsiai versenyeken nagyon sokáig vagyunk távol. Az emberek azt hiszik, csak csütörtöktől vasárnapig vagyunk oda, de vannak olyan csapattagok, akik már (a megelőző) vasárnap vagy akár szombaton elutaznak, hogy előkészítsék a garázst, a felszerelést, és (verseny utáni) hétfő estig ott vannak, mire mindennel végeznek.”

“Szerintem indokolhatóan kellene növelni a bevételeket. Öncélúan csinálni, növelni a munkát úgy, hogy a bevétel nem változik, annak mi értelme?”

Kommentek

Családi mindenest, de milyet?

Használtautó-vásárlásban segít szakértőnk, aki egy levélváltással is irányt mutathat az igényeinknek megfelelő kivitel megtalálásához.

Ez a kézműves módszer új fejezetet nyit a hengerfej felújításban

Precíz megoldás helyett ösztönből tolja emberünk. Az eredmény kétséges, de legalább az eljárás látványos.

Magyar rekord a BMW-nél

Soha annyi új BMW nem kelt el Magyarországon, mint 2016-ban. A siker nem csak a hagyományos modelleké, Közép-Európában i-modellekből is nálunk fogy a legtöbb.

Súlyos kockázat a járműjavításhoz használt illegális eszköz

Súlyos közlekedésbiztonsági kockázatokat jelentenek az autókban használt szoftverek és egyéb műszaki elemek működését ellenőrző nem jogtiszta, vagy nem megfelelően frissített diagnosztikai eszközök – hívta fel a figyelmet a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT).

Top 10: a magyarok kedvenc használt autói

Úgy fest, hogy a közlekedési alapszükségletek kielégítésére szolgáló modellek mellett sok honfitársunk álmait valósítja meg használtautó-behozatallal. Közöljük a tíz legnagyobb darabszámban behozott használt autót.

1,3 milliárd liter benzint fogyasztottunk tavaly

Tavaly 5,5 százalékkal, csaknem 3 milliárd 358 millió literre nőtt az üzemanyag-fogyasztás a magyar piacon, ezen belül a gázolaj iránti kereslet 6,4 százalékkal, a benziné pedig 4,1 százalékkal bővült az egy évvel korábbihoz képest.

Fából faragott futóművel támasztották fel a sánta terepjárót

Aki terepjárásra adja a fejét, annak leleményesnek kell lennie. Az erdő mélyén, a vadonban nincs szerviz, csak a merész ötletek segíthetnek ha nagy a baj.

Iszonyatos luxus-pickup a Mercedestől

Miközben a Nissannal közösen fejlesztett X-osztály mezei munkaeszköznek ígérkezik, a cég más részlegei nem voltak ennyire józan gondolkodásúak.

Megvan az év első, szájtátós kamiontuningja!

Egy magyar csapat úgy alakította át egy Scania utasterét, hogy arra talán még külföldön is csorgatni fogják a nyálukat a kamionsofőrök.

Betegségnevű elektromos szupersportkocsi, de honnan?!

A Dendrobium nem valami alattomos gombás fertőzés, hanem egy futurisztikus külsejű sportkocsi, amely egyrészt elektromos, másrészt hamarosan gyártani fogják, harmadrész szingapúri.

Elsírta magát a szerelő, amikor ezt meglátta

Vajon mire gondolt emberünk, amikor fa fékbetéteket drótozott a féktárcsához? A többiről nem is beszélve.

Életükkel játszanak a marosvásárhelyi autósok

Életveszélyes játékot űzött több autós és motoros a Maros jegén.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.