A Forma-1-es csapatok megosztottak a 2017-es idény előtti tesztek helyszínét illetően, ugyanis míg a Red Bull és a kisebb csapatok többsége Barcelonában tartaná mindkét négynapos gyakorlást, a Mercedes és a gumigyártó Pirelli szerint a Közel-Keletre kellene menni, hogy reprezentatívabb, meleg és száraz körülmények között ismerkedhessenek az új gumikkal.

“Mi kategorikusan ellenezzük, hogy a Közel-Keleten tartsuk az idény előtti tesztelést” – nyilatkozta a hétvégén a Williams technikai főnöke, Pat Symonds.

“Ha a Pirelli azt szeretné, hogy Bahreinbe menjünk, akkor legalább részben állniuk kellene a költségeket. A logisztikától függően 300-700 ezer font pluszkiadásról van szó, nem fair, hogy ezt a csapatokra hárítsák” – magyarázta a Red Bull-főnök Christian Horner, aki kompromisszumot is ajánl.

“Az első négy futam valószínűleg amúgy is hűvösebb lesz, szerintem logikusabb lenne, ha a verseny után maradnánk (tesztelni) Bahreinben.”

symonds

A williamses Symonds is támogatná ezt:

“Nem csak ő vetette fel ezt. Ésszerű ötlet, bár szerintem Bahrein nem is igazán ideális teszthelyszín. Úgy gondolom, az első négy futamra a Pirelli konzervatívan válogat gumikat, szóval nem is lenne gond. 400 ezer fontos pluszkiadás a tesztelésre, na, az viszont gond. Talán nem probléma a Mercedesnek és a Ferrarinak, de nekünk az igen jelentős összeg.”

A Mercedes főnöke, Toto Wolff szerint egyezkedés helyett a Pirellire és a Nemzetközi Automobil Szövetségre (FIA) kellene bízni a dolgot:

“Tudjuk, hogy a Pirelli olyan helyen akar tesztelni, ahol reprezentatív adatokhoz juthat, a bahreiniek pedig felajánlották a pályát. Persze megértem a pénzügyi érveket, de szerintem a labda most már a Pirelli és az FIA térfelén van. Dönteni kell, aztán megvizsgálni, hogyan tehető gazdaságossá a kisebb csapatok számára.”

“Én úgy gondolom, be kellene fejezni a vitát, ugyanis ott a gumiszállító, ők tudják, hogyan lehet biztosítani a verseny biztonságát és izgalmát” – tette hozzá.