F1: Külső döntőbírót kér a Mercedes

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.10.10. 13.41

Tovább folyik a vita a csapatok között a 2017-es téli tesztek helyszínéről, a Mercedes szerint az FIA-nak kellene kimondania a végső szót.

F1: Külső döntőbírót kér a Mercedes

A Forma-1-es csapatok megosztottak a 2017-es idény előtti tesztek helyszínét illetően, ugyanis míg a Red Bull és a kisebb csapatok többsége Barcelonában tartaná mindkét négynapos gyakorlást, a Mercedes és a gumigyártó Pirelli szerint a Közel-Keletre kellene menni, hogy reprezentatívabb, meleg és száraz körülmények között ismerkedhessenek az új gumikkal.

“Mi kategorikusan ellenezzük, hogy a Közel-Keleten tartsuk az idény előtti tesztelést” – nyilatkozta a hétvégén a Williams technikai főnöke, Pat Symonds.

“Ha a Pirelli azt szeretné, hogy Bahreinbe menjünk, akkor legalább részben állniuk kellene a költségeket. A logisztikától függően 300-700 ezer font pluszkiadásról van szó, nem fair, hogy ezt a csapatokra hárítsák” – magyarázta a Red Bull-főnök Christian Horner, aki kompromisszumot is ajánl.

“Az első négy futam valószínűleg amúgy is hűvösebb lesz, szerintem logikusabb lenne, ha a verseny után maradnánk (tesztelni) Bahreinben.”

symonds

A williamses Symonds is támogatná ezt:

“Nem csak ő vetette fel ezt. Ésszerű ötlet, bár szerintem Bahrein nem is igazán ideális teszthelyszín. Úgy gondolom, az első négy futamra a Pirelli konzervatívan válogat gumikat, szóval nem is lenne gond. 400 ezer fontos pluszkiadás a tesztelésre, na, az viszont gond. Talán nem probléma a Mercedesnek és a Ferrarinak, de nekünk az igen jelentős összeg.”

A Mercedes főnöke, Toto Wolff szerint egyezkedés helyett a Pirellire és a Nemzetközi Automobil Szövetségre (FIA) kellene bízni a dolgot:

“Tudjuk, hogy a Pirelli olyan helyen akar tesztelni, ahol reprezentatív adatokhoz juthat, a bahreiniek pedig felajánlották a pályát. Persze megértem a pénzügyi érveket, de szerintem a labda most már a Pirelli és az FIA térfelén van. Dönteni kell, aztán megvizsgálni, hogyan tehető gazdaságossá a kisebb csapatok számára.”

“Én úgy gondolom, be kellene fejezni a vitát, ugyanis ott a gumiszállító, ők tudják, hogyan lehet biztosítani a verseny biztonságát és izgalmát” – tette hozzá.

Kommentek

F1: A Mercedes orrára koppintottak

A nemzetközi sportsajtó Sebastian Vettel és a Ferrari sikerétől hangos a Forma-1-es idénynyitó, a melbourne-i Ausztrál Nagydíj másnapján.

F1: A McLaren kikéri magának a mercis pletykát

A McLaren szerint szó sincs arról, hogy a csapat fontolgatná a Honda kipöckölését a versenyképesebb Mercedes-motorért cserébe.

F1: Räikkönen nem bírja a tempót?

Kimi Räikkönen nem volt igazán versenyképes az Ausztrál Nagydíjon, a Ferrarinál többet várnak tőle, de vajon képes lesz-e hozni?

F1: Az újonc is beszólt a McLarennek

Fernando Alonso után újonc csapattársa, Stoffel Vandoorne is azt nyilatkozta, hogy a McLaren-Hondáé a leglassabb autó a mezőnyben.

Tanult hibájából a Mazda

A CX-5 második generációjára helyretette az elsőnél elkövetett tévedését a Mazda. És még persze sok mást is.

Tarlós István felébredt a kómából

A magyar közlekedési szankcionálás rendszere (magyarul: a büntetések) kilenc éve romlott el teljesen, amikor még Gyurcsány kormánya kitalálta az objektív felelősség nevű baromságot. Tarlós hol volt eddig, hogy ezt csak most vette észre?

Ismét csökken az üzemanyag ára

Szerdán folytatódik az üzemanyag árának csökkenése, ezúttal a gázolaj lesz olcsóbb.

Darth Vader egyszerűen kamionná vált

Egy dizájner olyan Kamazt gondolt ki, melyre legszívesebben már most felülnénk, mert ötvözi a versenykamionokat és az űrhajókat.

F1: Hamilton nagyon ráizgult az idei szezonra

Lewis Hamilton az idénynyitó Ausztrál Nagydíj után úgy fogalmazott, hogy az idei szezonban a legjobbak csapnak össze a vb-címért.

F1: Vizsgálják a melbourne-i pályainváziót

Bár egyesek ünnepelték, hogy a nézők az Ausztrál Nagydíj leintése után bemehettek a pályára, a Nemzetközi Automobil Szövetség kivizsgálja az egyértelműen veszélyes esetet.

Bicikli 11 millióért, nooormális?!

A jacht után most itt a Bugatti-kétkerekű: a PG bringája műszakilag is odateszi magát, de 39 ezer dolláros ára azért így is magas.

Hemzsegnek az 50 ezres kanyarok Budapesten

Mutatjuk, hol kaphatsz súlyos büntetést Budapesten, ha egy kicsit nem figyelsz, vagy nem követed a szabályokat.

Munkagéppel mennek a tüntetők ellen a rendőrök

A szomszédos Szlovákiában fejlesztik a jövő rendőrségi oszlatójárművét. A Božena Riot az építőipari és mezőgazdasági munkagépek ketrecharcos unokatestvére.

Ez minden idők legmagabiztosabb parkolóból történő kiállása

Hogy tudott innen így kiállni? Oda egy hajszál nem fért volna! Hozzáért vagy nem ért hozzá? Megannyi kínzó kérdés!

F1: 2017-re kicsinálták az előzéseket

A versenyzők elmondása alapján beigazolódtak az előzetes félelmek, a 2017-es Forma-1-es autókkal igen nehéz, ha nem lehetetlen előzni. Idén körmenetek jöhetnek.

Egy apró csavar élete az F1-ben

Egy aprócska alkatrész, ami hatalmas utat tesz meg, mire behelyezik egy Forma-1-es autóba. Most végignézheted a folyamatot.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.