Lewis Hamilton a Japán Nagydíj utolsó előtti körében megpróbálta elvenni Max Verstappentől a második helyet, de a holland a rá jellemző védekezéssel becsukta az ajtót a sikánnál. Sokak szerint ismét a féktávon változtatott irányt, ezért kellett Hamiltonnak a szervizútra menekülnie, bár az akciót többször megnézve eleve elég reménytelen helyzetből próbálkozott támadni a címvédő.

Először úgy volt, hogy a Mercedes óv, aztán a csapat visszavonta a beadványt (részletek itt). Az Auto Bild Motorsport szerint az egyik felügyelő beszélte rá a csapatot arra, hogy óvja meg a manővert.

A felügyelők még csak nem is vizsgálták az esetet, az Enzo Spano, Emanuele Pirro, Mitarasi Takasi és Gary Connelly összetételű négyes többségi döntéssel úgy határozott, nem történt semmi. A vasszigoráról (és a szabályokkal kapcsolatos vaskalaposságáról) ismert ausztrál Connelly azonban nem értett egyet kollégáival, és nagyon rápörgött arra, hogy márpedig Verstappen ellen tenni kéne valamit.

Állítólag Connelly ment a Mercedeshez, és bátorította a csapatot az óvásra, Toto Wolff csapatfőnök és Niki Lauda elnök azonban ekkor már elhagyták a pályát. A technikai igazgató Paddy Lowe és a csapatmenedzser Ron Meadows volt a helyszínen, akik – mivel egy felügyelő bátorította őket – beadták az óvást.

Wolff már a repülőn értesült arról, hogy mi történt, és azonnal visszavonatta az óvást. Csapaton belül bőven lesz tehát miről beszélni, de ha a sztori igaz, Connelly is számíthat kínos kérdésekre Jean Todt FIA-elnöktől.