F1: Vettel a gumikopást okolja, nem a stratégiát

Szerző: Vezess levél küldés 
Dátum: 2016.10.09. 10.10

A Ferrari és Sebastian Vettel ismét véleményesnek tűnő stratégiával bukott dobogót a Japán Nagydíjon, a négyszeres bajnok szerint azonban a gumikopással volt gond.

F1: Vettel a gumikopást okolja, nem a stratégiát

Noha Vettel sokáig a harmadik helyen állt, és megnyugtatónak tűnő előnye volt Lewis Hamiltonnal szemben, végül csak a negyedik helyen zárt a Japán Nagydíjon. Úgy tűnt, mintha a Ferrari túl későn hívta volna ki Vettelt, így Hamilton simán elé vágott, a kockáztatásból felrakott lágy gumik sem jöttek be.

Vettel ezúttal sem okolta csapatát. “Pozitív hétvége volt” – mondta Vettel. “Mindketten büntetéssel indultunk, ami alaposan megnehezítette a dolgunkat, de megoldottuk. Egy ideig úgy tűnt, a dobogó is elérhető.”

“Szerintem jó döntés volt kint maradni, amikor a többiek kiálltak, de a gumik végül nem bírták ki. Sokkal nagyobb gumikopással szembesültünk, mint amire számítottunk.”

Vettel 2008 óta először nem állhatott dobogóra Szuzukában, a lekörözésekkel is meggyűlt a baja. “A lekörözések idővesztesége végül nem sokat számított. Mindig kanyarokban értem utol valakit, amit nehéz elkerülni. Hamiltonnal szemben négy másodpercet veszítettem emiatt.”

“A lágyakkal kockázatot vállaltunk, de ideális esetben Hamilton elé kellett volna visszatérnünk a pályára. A második hely volt a cél.”

Kimi Räikkönen hiába lett harmadik az időmérőn, a verseny előtt ki kellett cserélni a váltóját, így csak nyolcadikként indulhatott. Végül Vettel mögött, ötödikként ért célba.

“Jól sikerült a rajt, aztán beragadtam. Ezen a pályán nagyon nehéz rátapadni az elöl haladóra” – nyilatkozta a finn. “Amikor nem volt előttem senki, nagyon jól viselkedett az autó.”

“Ha többször lett volna szabad tér előttem, forgalom nélkül, sokkal gyorsabb lehettem volna. Vagyis a harmadik helyről indulva jobb versenyem lehetett volna, de már mindegy. Nem volt ideális a helyzetünk.”

Kommentek

F1: Vettel pályarekorddal az élen, az újonc a falban

Az Ausztrál Nagydíj harmadik szabadedzésén a ferraris Sebastian Vettel fél másodperccel verte a Mercedeseket, a Saubernél új versenyző mutatkozott be, a Williams újonca pedig összetörte az autót.

F1: Váratlan pilótacsere az Ausztrál Nagydíj előtt

Az Ausztrál Nagydíj szombati, harmadik szabadedzése előtt a Sauber-csapat versenyzőt cserélt, a még januárban megsérült Pascal Wehrleint kiszállították, az olasz Antonio Giovinazzi kap Forma-1-es bemutatkozási lehetőséget.

F1: Legyél Lewis Hamilton VIP-vendége! – videó

A háromszoros világbajnok videós idegenvezetést tart a Mercedes melbourne-i csapatpavilonjában a kávézótól a konyháig.

Videó: Így kap másfél másodpercet Alonso Räikkönentől

Melbourne-i belső kamerás kör a mezőny két veteránjától a McLaren és a Ferrari közti különbségről.

Unimog a tyúkolból

Óriási szerencsével máig lehet megkímélt, milliókat érő autókat találni elhagyott pajtákban, raktárakban. Na, ez az Unimog nem ilyen.

Selejtes luxusautók okoznak főfájást

Ezen a héten prémium autógyártók termékeit ítélték emberi felhasználásra alkalmatlannak az európai hatóságok. Visszahívások Auditól Range Roverig.

Magyar gyerekek rajzolták le a jövőt

Hetedik alkalommal hirdette meg a Toyota magyar gyerekek számára is a Toyota Dream Car rajzversenyt: a megmérettetés arra ösztönözte a gyerekeket, hogy rajzolják le, milyennek képzelik el egy szebb jövő autóit.

F1: Óriási aranyköpés a Ferrari-főnöktől – videó

A Ferrari csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene így írta le két szóban Sebastian Vettelt és Kimi Räikkönent.

F1: Letiltották a Haas légterelőjét

A Nemzetközi Automobil Szövetség az Ausztrál Nagydíj második szabadedzésére levetette a Haas-csapat autójáról a T szárnyat. Túl hajlékony volt.

A Fiat motoros Zsiguli legendája

Az idei első nagyszabású autós rendezvényen, az Autó Motor és Tuning Show-n rengeteg csemege akad a géprajongók számára. A széles és ültetett karosszériák, felhúzott motorok kavalkádján túl a veteránok csendes csarnoka is tartogat meglepetéseket.

F1: Újabb motort fejleszt a Honda

Bár az Ausztrál Nagydíj pénteki szabadedzésein a McLaren elfogadhatóan szerepelt, a Hondánál tudják, hogy a jelenlegi erőforrással nem tudnak messzire jutni. Újat fejlesztenek májusra.

Új csúcsmodellt kap a koreai terepspecialista

Jövő csütörtökön mutatkozik be a SsangYong eddigi legnagyobb szabadidőjárműve. Egyelőre még neve sincs az autónak.

Jogtalanul büntették autósok ezreit Budapesten?

Tarlós István szerint jogtalanul bírságoltak meg rengeteg autóst Budapesten. A főpolgármester arra buzdít, hogy ne fizessenek az autósok.

Kabrió, bátraknak

Ha már a Techart GTstreet R Cabriolet karosszériája láttán rossz érzéseid támadnak, várj, amíg megtudod, mire képes a dög.

Verstappen: A Red Bull “túl lassú”

Az Ausztrál Nagydíj első edzésnapja után nem lehetnek igazán elégedettek a Red Bullnál, messze a Ferrari és még messzebb a Mercedes csúcstempója.

Villamosnak indult, busz lett belőle

Ha megvalósul a közösségi közlekedésben az, ami most a mérnökök fejében van, akkor elképzelhető, hogy évek múlva nehezen tudunk majd különbséget tenni a buszok és a villamosok között.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.