F1: Vettel a gumikopást okolja, nem a stratégiát

Szerző: Vezess levél küldés 
Dátum: 2016.10.09. 10.10

A Ferrari és Sebastian Vettel ismét véleményesnek tűnő stratégiával bukott dobogót a Japán Nagydíjon, a négyszeres bajnok szerint azonban a gumikopással volt gond.

F1: Vettel a gumikopást okolja, nem a stratégiát

Noha Vettel sokáig a harmadik helyen állt, és megnyugtatónak tűnő előnye volt Lewis Hamiltonnal szemben, végül csak a negyedik helyen zárt a Japán Nagydíjon. Úgy tűnt, mintha a Ferrari túl későn hívta volna ki Vettelt, így Hamilton simán elé vágott, a kockáztatásból felrakott lágy gumik sem jöttek be.

Vettel ezúttal sem okolta csapatát. “Pozitív hétvége volt” – mondta Vettel. “Mindketten büntetéssel indultunk, ami alaposan megnehezítette a dolgunkat, de megoldottuk. Egy ideig úgy tűnt, a dobogó is elérhető.”

“Szerintem jó döntés volt kint maradni, amikor a többiek kiálltak, de a gumik végül nem bírták ki. Sokkal nagyobb gumikopással szembesültünk, mint amire számítottunk.”

Vettel 2008 óta először nem állhatott dobogóra Szuzukában, a lekörözésekkel is meggyűlt a baja. “A lekörözések idővesztesége végül nem sokat számított. Mindig kanyarokban értem utol valakit, amit nehéz elkerülni. Hamiltonnal szemben négy másodpercet veszítettem emiatt.”

“A lágyakkal kockázatot vállaltunk, de ideális esetben Hamilton elé kellett volna visszatérnünk a pályára. A második hely volt a cél.”

Kimi Räikkönen hiába lett harmadik az időmérőn, a verseny előtt ki kellett cserélni a váltóját, így csak nyolcadikként indulhatott. Végül Vettel mögött, ötödikként ért célba.

“Jól sikerült a rajt, aztán beragadtam. Ezen a pályán nagyon nehéz rátapadni az elöl haladóra” – nyilatkozta a finn. “Amikor nem volt előttem senki, nagyon jól viselkedett az autó.”

“Ha többször lett volna szabad tér előttem, forgalom nélkül, sokkal gyorsabb lehettem volna. Vagyis a harmadik helyről indulva jobb versenyem lehetett volna, de már mindegy. Nem volt ideális a helyzetünk.”

Kommentek

70 millióért a tiéd lehet Magnum Ferrarija

A Bonhams holnap elárverezi azt a Ferrari 308 GTS-t, amellyel Tom Selleck csapatott Hawaii szigetén, mint Magnum magánnyomozó.

Ilyen motorok lesznek a Kia csúcsszedánjában

Véglegesítette a Stinger kupélimuzin motorpalettáját a Kia. Hibrid nem lesz egyelőre.

Új alvázas Suzuki jön!

A Suzuki illetékesei megerősítették, hogy a Jimny utódja is létravázra épül majd. Egyéb konkrétum nincs.

Minden, amit az új Toyota Yarisról tudni lehet

Márciusban frissítőkúrát vesz a Yaris. Kistestvérének megjelenését ölti majd magára.

Őrületes középmotoros Golf eladó, amcsi V6-ossal

Ha éppen van felesleges 1,7 milliód valami őrültségre, akkor ne keress tovább, megtaláltad. Persze a szállítás nem lesz egyszerű, és az NKH-nak is lesz egy-két szava hozzád.

Mazda MX-5 azoknak, akik nem szeretik az MX-5-öt

Biztonságérzetet adó fix C-oszloppal, a bezártság érzetét adó kemény targatetővel, komfortot adó automata váltóval is vehetnek mostantól kis Mazda roadstert azok, akik alapvetően nem is szeretik a roadstereket.

Mobillal szoktatnak le a vezetés közbeni mobilozásról

A kezdő vezetők virtuális szemüveg segítségével tanulhatják meg, hogyan reagáljanak a balesetveszélyre, és egyúttal megtapasztalhatják a helytelen viselkedés drasztikus következményeit.

Csökkent a győri Audi teljesítménye

Csökkent az Audi Hungaria Motor Kft. teljesítménye 2016-ban, 2015-höz képest 95 882 motorral és 37 231 járművel kevesebbet gyártott a cég.

Csirkebuszként élednek újjá az amerikai iskolabuszok

Guatemalában számos amerikai iskolai busz kezd új életet. Az úgynevezett csirkebuszokon azonban résen kell lenniük a turistáknak.

Rábólintottak a Forma-1 megvételére

A Forma-1 kereskedelmi jogainak felvásárlására készülő amerikai Liberty Media részvényesei kedden jóváhagyták az üzletet.

F1: Na ki jelentkezett be Bottas üléséért?

A Mercedeshez igazolt Valtteri Bottas felszabadult williamses helye is vonzó volt: a pilóta honfitársa, Heikki Kovalainen négy év távollét után is szívesen visszatért volna az F1-be a kedvéért.

Meglepő autót fotóztak az M5-ösön

Vajon ki vesz amerikai piacra gyártott Passatot itthon, mikor állítólag futóműve rosszabb konstrukció, mint az európaié? Ennyivel olcsóbb lenne?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.