F1: Az amerikaiak meglepték Hülkenberget

Szerző: Vezess levél küldés 
Dátum: 2016.10.08. 11.24

Pontokban reménykedhet a Force India a Japán Nagydíjon azt követően, hogy mindkét versenyzője bejutott a Q3-ba az időmérőn. A Haas meglepte a pilótákat.

F1: Az amerikaiak meglepték Hülkenberget

Izgalmas futamra számíthatunk a vasárnapi Forma-1 Japán Nagydíjon azt követően, hogy a Mercedes, Ferrari és Red Bull autói mögött a középmezőny közel azonos időket autózott az időmérőn. A legjobb pontszerző helyekre az egyik legnagyobb esélyes a Force India lehet, látva az időmérőn nyújtott teljesítményüket. “Rengeteg versenyképes autó volt a pályán. A különbségek olyan kicsik körülöttünk, hogy csak apró eltérés van a hetedik és a tizenkettedik rajthely között” – mondta Sergio Perez.

“Reálisan nézve nincs sok lehetőségünk (az előrelépésre)” – tette hozzá a mexikói az időmérő után. A hetedik helyen végzett pilóta ezzel utalt arra, hogy a lemaradásuk több mint fél másodperc volt a hatodik helyen végző Daniel Ricciardo (Red Bull) mögött, a másik két topcsapat pedig még a Red Bullnál gyorsabb volt. “A Ferrarinak egyértelműen javult a tempója. Döntő fontosságú lesz, hogy sikerüljön tisztán rajtolni, utána már jó versenyünk lehet. Olyan helyzetben vagyunk, hogy értékes pontokat szerezhetünk.”

“A hétvége 70 százaléka már megvan, holnap meg kell oldanunk a további 30-at, ami még fontosabb. Jó a stratégiánk és a tempónk is. A körülmények drasztikusan változni fognak holnap, ahogy ma is, ettől sok függ majd” – tette hozzá Perez, aki Sebastian Vettel büntetése nyomán egy hellyel előrébb, a hatodik helyről rajtol vasárnap.

a_000_GY6KC_gettyimageshungary_EZA
A csapat másik pilótája, Nico Hülkenberg ezúttal a kilencedik helyig jutott, így a fő ellenfelük, a Williams (11. és 12.) autói elől rajtolhat, de a német pilóta még nem biztos benne, hogy előttük is végezhet. “Nagyon közel vagyunk egymáshoz. Annak ellenére, hogy nem jutottak a Q3-ba, a különbség nagyon kicsi. A futamon megfelelő stratégiát kell találnunk, és vigyáznunk kell a gumikra, ezen kívül szükséges a jó rajt is” – mondta a német.

Meglepetésre Perez és Hülkenberg közé megérkezett Romain Grosjean, a Haas versenyzője, aki ugyanazt az időt autózta, mint Perez, csak később, így a francia került hátrébb. “A semmiből jött a Haas, nem számítottunk rájuk. Komolyan kell venni őket a versenyen, az ellenfeleink lehetnek…” – tette hozzá Hülkenberg.

Kommentek

F1: Ecclestone-t meghívták a Bahreini Nagydíjra

Az F1 januárban letett urát, Bernie Ecclestone-t az arab királyság koronahercege hívta meg a két hét múlva következő futamra.

F1: Nem tudni, mikor lesz versenyképes Honda-motor

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj megerősítette a téli tesztek tapasztalatait, miszerint továbbra is a Hondái a legrosszabb F1-es motor, de egyelőre nem tudni, mikor kaphat jobban a McLaren a japánoktól.

F1: Rajzfilm készült Vettel futamgyőzelméről

Elindult az új szezon, megérkezett a MiniDrivers első rajzfilmes összefoglalója is.

F1: Dokumentumfilm-sorozatban égeti magát a McLaren

Rosszabbkor nem is készülhetne film a csapat és a versenyzők színfalak mögötti munkájáról, de a McLaren és az Amazon idén mégis erre készül.

A Wankel motorral röfögő Ladáknál nincs érdekesebb orosz vas

Különc gépek életben tartói, áldás rátok. Nélkületek, elkötelezett őrültek nélkül, mi sem csodálhatnánk ezeket a gazdasági zsákutcának bizonyuló, korántsem hibátlan, de annál különlegesebb szerkezeteket.

Több millió veszélyes autót hív vissza a Toyota

Közel hárommillió autót hív vissza a Toyota a Takata légzsákok meghibásodásának kockázata miatt.

Szomorú látvány: itt tárolja a VW a dízelbotrány miatt visszavett autókat

A 2015-ben kirobbant VW-dízelbotrány szinte az egész világot érintette, a német gyártó pedig kénytelen volt néhány helyen visszavásárolni a “csaló” autókat.

Tarlós tovább üti a köztereseket, újabb fejlemény

Tarlós István szerint az autósok bírságolását érintően nem működhetnek úgy a kerületi közterület-felügyelők, mint “a legrosszabb időkre emlékeztető önkéntes rendőrök”.

Félelmetes hajsza az autópályán

Ez a videó olyan, mintha a Need for Speedet néznénk, abban vannak hasonló csapatos száguldások.

Jól rejti árát az óriás-Toyota

Rangrejtve járni nincs jobb egy valójában sokba kerülő, de árát ügyesen palástoló kisbusznál. A Toyota Proace az igényes Verso-kivitelben járt nálunk, tesztünkön hibái is kiderültek.

A legkomolyabb játék, amit idén látsz

A Toyota Hilux tavaly történelmi eredményt ért el: Ausztrália legnagyobb számban eladott gépkocsijaként zárta az évet.  Ennek örömére készült el az életnagyságú gyerekjáték.

Ha nincs meg a sofőr, nincs büntetés – Nyilatkozott a rendőrség

Az ORFK közlése szerint a közterület-felügyelet kameráival nem lehet az objektív felelősség alapján bírságolni.

Targoncás oktatófilm, csak erős idegzetűeknek

Nagyon kel vigyázni, nehogy egy lehulló tapétavágó beleálljon a fejedbe, mikor épp leveszed a kobakot.

Különös autót fotóztak a Ferihegyi reptérnél

Olvasók küldte a fotókat, ilyet nem látni túl sűrűn itthon. Persze előfordul.

Nézd meg, hogy kell helyesen használni a körforgalmat

Remek kis animáció demonstrálja, hogyan is kell használni a többsávos körforgalmat.

Titkok az új Suzukiról

Stratégiát váltott a Suzuki: míg a kifutó Swift formaterve alig tér el elődjétől, az új jóval kevésbé hasonlít rájuk. A design részleteiről a főtervezőt kérdeztük.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.