A Forma-1-ben 2018-ban terveznek bevezetni valamilyen fejvédő megoldást, valószínűleg az addigra alaposan kitesztelt, -csiszolt ún. glóriát.

A tökéletesítés érdekében idén az őszi futamok edzésein mindig kipróbálja egy-két pilóta a védőgyűrűt, hogy aztán elmondják tapasztalataikat.

A renault-s Kevin Magnussenre még nem került sor, de Szepangban biztosan örült is ennek, hiszen az első edzés kezdetén lángoló autóból kellett menekülnie.

“Én magam még nem vezettem a glóriával, szóval talán nem engem kellene kérdezni, de úgy vélem, az öt másodperc(es kiszállási szintidő) túl sok. Ha az autó lángol, az ember nem akar öt másodpercig ott maradni” – mondta, amikor arról kérdezték, milyen lenne a glória ilyen esetekben.

A renault-s tűz kapcsán Fernando Alonso azzal állt elő, hogy a rögzített helyett eltávolítható keretet kellene alkalmazni.

“Amikor Szingapúrban kipróbáltam a glóriát, az egyik dolog, ami feltűnt, az volt, hogy nehézkessé teszi a kiszállást a láb elhelyezkedése, a kiugrás miatt. Ezért is nem vezették be idén, hogy minden eshetőséget végigvehessünk előtte. Talán valahogy eltávolíthatóvá lehetne tenni a glóriát, és akkor gyorsabban kiugorhatnánk az autóból” – magyarázta a kétszeres világbajnok McLaren-pilóta.