F1: Alonsónak túl hosszú a versenynaptár

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.10.04. 12.04

Fernando Alonso határozottan ellenzi, hogy még tovább bővüljön a már így is maraton hosszúságú, 21 futamos Forma-1-es versenynaptár.

F1: Alonsónak túl hosszú a versenynaptár

A Forma-1-ben idén megtörtént az áttörés, több sikertelen próbálkozás után a versenynaptár átlépte a húszfutamos határt, 2016-ban – és a tervek szerint jövőre is – 21 fordulóból áll a világbajnokság.

Az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone évek óta emlegeti a 25-ös számot, és ezt az elképzelést akár a sportág új gazdája, a Liberty Media is magáévá teheti, de garantált, hogy komoly ellenállásra lehet majd számítani a csapatok és a pilóták részéről.

“Értem és tiszteletben tartom a további terjeszkedés mögött álló érveket. Amikor én kezdtem az F1-et, évi 16-17 futam volt, de mellette nagyon sok tesztelés a versenyhétvégék között, szóval nagyjából ugyanolyan elfoglaltak voltunk, mint ma, sőt akár még inkább. A fő gond viszont a túl sok utazás és a túl sok dupla hétvége” – mondta Fernando Alonso a svájci Speed Weeknek, amikor a naptár lehetséges bővítéséről kérdezték.

alonso_1

“Szeptember elején Európából rohanunk Szingapúrba, most pedig már Malajziában vagyunk. Pár nap múlva már Japánban leszünk, onnan meg utazunk a világ túlfelére (az USA-ba, Mexikóba és Brazíliába – a szerk.). Utána aztán megint át az Atlanti-óceánon Abu-Dzabiba. Ez szerintem már túl sok” – panaszolta a kétszeres világbajnok, aki még mindig sokkal jobb helyzetben van, mint az évi 35-60 ezer fontot kereső, turistaosztályon utazó, olcsóbb szállodákban lakó csapattagok, akik egész évben alig látják a családjukat.

Kommentek

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

F1: Alonso még öt évig maradhat?

A McLaren-Honda jelenlegi versenyképessége mellett az sem lenne meglepő, ha Fernando Alonso féltávnál kiszállna, de a wokingi csapat főnöke azt reméli, sokáig marad még a kétszeres bajnok spanyol.

Jön a 30-as korlátozás lakott területeken?

Violeta Bulc, az Európai Unió közlekedésért felelős biztosa szerint érdemes lenne szigorúbban korlátozni a sebességet lakott területen.

Lauda: Bottas máris bizonyított

A Mercedes-csapat elnöke az Ausztrál Nagydíj után úgy látja, hogy jól választottak Valtteri Bottasszal, a finn elődje, Nico Rosberg szintjén van.

Ezt a vizsgát soha nem fogja elfelejteni egyik tanulóvezető sem

Amikor az oktató közli, hogy a vizsgán egy másik autót fognak vezetni, már ott elkezdődik a para, aztán meglátják milyen autó, és picit kikészülnek.

Életveszélyes előzés után bosszúálló üldözés Békésben

Többször írtunk már a defenzív vezetési stílus életmentő hatásáról. Mert rengeteg idióta van az utakon, és ha lesüllyedünk a szintjükre, és belemegyünk egy adok-kapok szituációba, akkor azzal csak magunkat, és utasainkat veszélyeztetjük.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.