Fernando Alonso McLarenjébe a szepangi hétvége kezdetére beszerelték a Honda legfrissebb fejlesztésű erőforrását, ezért a spanyol 30 helyes rajtbüntetéssel az utolsó, 22. rajtkockából indult a Maláj Nagydíjon.

A kétszeres világbajnok végül hihetetlen ugrást produkálva a 7. helyen ért célba, a futam közben néha ő maga sem hitte, hol van:

“Egyértelműen izgalmas futamom volt ma, kiváló csatákkal. A legvégéről indulva már a rajtnál nyertem jó pár helyet, és szerencsésen megúsztam az első kanyaros incidenst is. Meg is lepett, hol tartok, mert már pár kör után pontszerző helyen voltam. A csapattal megvitattuk, hogy mi legyen a stratégiával, agresszívek vagy inkább konzervatívak legyünk. Végül úgy döntöttünk, hogy támadni fogok, felhasználjuk a (kihagyott) időmérőről megmaradt friss lágy szetteket” – magyarázta.

“Az utolsó virtuális biztonsági autó is a kezemre játszott, mert lehetőséget adott, hogy kimenjek az utolsó friss gumiszettért. A büntetések miatt szerencse is kellett, és ma meg is kaptam.”

malaj_f1_fut_22

Alonso csapattársa, a 300. Forma-1-es futamán induló Jenson Button – még a régi motorral – a 9. helyről rajtolva a leintésig megőrizte a pozíciót, így a jubileumi versenyén kettős pontszerzést hozott a McLarennek.

“Nem volt rossz futamom, de a virtuális biztonsági autóval pechem volt. A mögöttem haladók háromkiállásos stratégián voltak, én meg kétkiállásoson, és három körrel a kerékcserém után jött a VSC, így ők 15másodpercet nyertek velem szemben (azzal, hogy a biztonsági autós szakasz alatt cseréltek). Kár, hogy én lemaradtam, de az elmúlt pár futamon valahogy sosincs szerencsém.”

“A rajtnál egészen a 4. helyig jutottam előre, de aztán páran elmentek mellettem. A kétkiállásos stratégia volt ma a jobb, de virtuális biztonsági autós szakaszok mellett nehéz rendesen végrehajtani. A VSC-ig a hetedik helyre volt esélyem. Remélem, hogy szerencsésebb leszek a maradék öt futamon” – magyarázta az angol, aki 2017-re szabadságra vonul.