F1: Alonso el sem hitte, hol van

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.10.02. 14.30

Fernando Alonso szerint a szüksége volt egy kis szerencsére, és a Maláj Nagydíjon végre meg is kapta. A spanyol hihetetlen, 15 helyes előrelépés után szerzett pontot Szepangban.

F1: Alonso el sem hitte, hol van

Fernando Alonso McLarenjébe a szepangi hétvége kezdetére beszerelték a Honda legfrissebb fejlesztésű erőforrását, ezért a spanyol 30 helyes rajtbüntetéssel az utolsó, 22. rajtkockából indult a Maláj Nagydíjon.

A kétszeres világbajnok végül hihetetlen ugrást produkálva a 7. helyen ért célba, a futam közben néha ő maga sem hitte, hol van:

“Egyértelműen izgalmas futamom volt ma, kiváló csatákkal. A legvégéről indulva már a rajtnál nyertem jó pár helyet, és szerencsésen megúsztam az első kanyaros incidenst is. Meg is lepett, hol tartok, mert már pár kör után pontszerző helyen voltam. A csapattal megvitattuk, hogy mi legyen a stratégiával, agresszívek vagy inkább konzervatívak legyünk. Végül úgy döntöttünk, hogy támadni fogok, felhasználjuk a (kihagyott) időmérőről megmaradt friss lágy szetteket” – magyarázta.

“Az utolsó virtuális biztonsági autó is a kezemre játszott, mert lehetőséget adott, hogy kimenjek az utolsó friss gumiszettért. A büntetések miatt szerencse is kellett, és ma meg is kaptam.”

malaj_f1_fut_22

Alonso csapattársa, a 300. Forma-1-es futamán induló Jenson Button – még a régi motorral – a 9. helyről rajtolva a leintésig megőrizte a pozíciót, így a jubileumi versenyén kettős pontszerzést hozott a McLarennek.

“Nem volt rossz futamom, de a virtuális biztonsági autóval pechem volt. A mögöttem haladók háromkiállásos stratégián voltak, én meg kétkiállásoson, és három körrel a kerékcserém után jött a VSC, így ők 15másodpercet nyertek velem szemben (azzal, hogy a biztonsági autós szakasz alatt cseréltek). Kár, hogy én lemaradtam, de az elmúlt pár futamon valahogy sosincs szerencsém.”

“A rajtnál egészen a 4. helyig jutottam előre, de aztán páran elmentek mellettem. A kétkiállásos stratégia volt ma a jobb, de virtuális biztonsági autós szakaszok mellett nehéz rendesen végrehajtani. A VSC-ig a hetedik helyre volt esélyem. Remélem, hogy szerencsésebb leszek a maradék öt futamon” – magyarázta az angol, aki 2017-re szabadságra vonul.

Kommentek

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

F1: Alonso még öt évig maradhat?

A McLaren-Honda jelenlegi versenyképessége mellett az sem lenne meglepő, ha Fernando Alonso féltávnál kiszállna, de a wokingi csapat főnöke azt reméli, sokáig marad még a kétszeres bajnok spanyol.

Jön a 30-as korlátozás lakott területeken?

Violeta Bulc, az Európai Unió közlekedésért felelős biztosa szerint érdemes lenne szigorúbban korlátozni a sebességet lakott területen.

Lauda: Bottas máris bizonyított

A Mercedes-csapat elnöke az Ausztrál Nagydíj után úgy látja, hogy jól választottak Valtteri Bottasszal, a finn elődje, Nico Rosberg szintjén van.

Ezt a vizsgát soha nem fogja elfelejteni egyik tanulóvezető sem

Amikor az oktató közli, hogy a vizsgán egy másik autót fognak vezetni, már ott elkezdődik a para, aztán meglátják milyen autó, és picit kikészülnek.

Életveszélyes előzés után bosszúálló üldözés Békésben

Többször írtunk már a defenzív vezetési stílus életmentő hatásáról. Mert rengeteg idióta van az utakon, és ha lesüllyedünk a szintjükre, és belemegyünk egy adok-kapok szituációba, akkor azzal csak magunkat, és utasainkat veszélyeztetjük.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.