F1: Rosberg nem bírta, Hamiltoné a szepangi pole

Forma-1 Maláj Nagydíj, időmérő edzés

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.10.01. 12.09

A Forma-1-es Maláj Nagydíj időmérőjén Nico Rosberg egyszerűen nem volt ez szinten Lewis Hamiltonnal, az angol lazán hozta a pole-t. A Red Bullok elverték a Ferrarikat.

F1: Rosberg nem bírta, Hamiltoné a szepangi pole

Lewis Hamilton negyedik szepangi, idei nyolcadik, pályafutása 57. pole-ját, 100. első soros rajthelyét szerezte meg a Forma-1-es Maláj Nagydíj időmérőjén.

A csapattárs, Nico Rosberg egy pillanatig sem jelentett igazi veszélyt a címvédőre, a német örülhetett a 2. helynek.

malaj_f1_kval_04

A Merci-pilóták mögött a Red Bull-osok, a ferrarisok és a Force Indiá-sok szépen, párban foglalták el a második, harmadik és negyedik rajtsort érő pozíciókat.

A vasárnap 300. futamán induló Jenson Button a 9. helyig kapaszkodott a McLarennel, míg a 10. helyet a williamses Felipe Massa szerezte meg.

Fernando Alonso a Honda-motor frissítései miatt 30 helyes rajtbüntetéssel futott neki a hétvégének, így csak egy kört ment, nem is erőltette, hogy az utolsó helyről előrébb lépjen.

Így zajlott a kvalifikáció

A péntekinél borúsabb időben, bő 10 fokkal hűvösebb aszfalton indult a Forma-1-es Maláj Nagydíj időmérője Szepangban.

A Q1-ben nem is várt sokáig a mezőny, gyorsan nekivágtak a körözésnek. A két Mercedes-gyorsan megfutott egy-egy 1:34,4-es kört, de aztán a Force Indiá-s Nico Hülkenberg szűk négytizedes hátránnyal ugrott mögéjük, míg Ricciardo közepes keveréken ment alig hattizeddel rosszabbat.

A szokásokkal ellentétben az első nekifutások után a Renault-k a továbbjutók között voltak, de a sauberes Felipe Nasr az utolsó pillanatban kiütötte Jolyon Palmert, de a brazilt aztán kitolta csapattársa, Marcus Ericsson, őt viszont a haasos Esteban Gutierrez pöccintette ki.

A két sauberes és Palmer mellett búcsúzott a két Haas-pilóta, és a motorcserés 30 helyes büntetések miatt csak a forma kedvéért kört futó Fernando Alonso.

A Q2 elején a két Mercedes-pilóta futott ki elsőként, a lágy gumikon meg is futották a továbbjutó időket. Rosberg 1:33,6-ot villantott, Hamilton viszont észbonto 1:33,0-t ment.

A két Red Bull 7 és 8 tized hátránnyal ugrott a 3-4. helyre, a ferrarisok mögéjük soroltak be. A top10 végében a Williamsek és a Force Indiák álltak, de Jenson Button szeretett volna betörni közéjük.

Utolsó körén sikerült is ez a 300. versenyére készülő angolnak, Bottas vesztett rajta, ugyanis ő a saját utolsó körét elrontotta, nem tudott válaszolni. A Williams finnjével együtt búcsúzott a két Haas-versenyző, a renault-s Magnussen és a két Toro Rosso-pilóta.

A Q3-ban a két Red Bull nyitott az élen, a Ferrarik mögöttük, a Mercedesek felemásan szerepeltek: Hamilton lazán az első helyre ugrott, Rosberg viszont rontott körrel csak az 5. helyre, Räikkönen és Vettel közé került.

A német második nekifutására viszonylag erős kört futott, de az utolsó kanyarban hajszálnyit hibázott, esélye sem volt Hamilton megfogására, viszont felugrott a 2. helyre.

Max Verstappen csapattársát megverve lett a 3., a Ferrarik csak az 5-6. helyet hozták – Vettel végül Räikkönen elé került. Utánuk a Force India párosa, majd Button a McLarennel és Felipe Massa a Williamsszel.

mal_f1_kval

Kommentek

F1: Alonso így izmozott Hamiltonnak

Fernando Alonso az Ausztrál Nagydíj előtt még egészen jó kedvében volt.

F1: A Mercedes orrára koppintottak

A nemzetközi sportsajtó Sebastian Vettel és a Ferrari sikerétől hangos a Forma-1-es idénynyitó, a melbourne-i Ausztrál Nagydíj másnapján.

F1: A McLaren kikéri magának a mercis pletykát

A McLaren szerint szó sincs arról, hogy a csapat fontolgatná a Honda kipöckölését a versenyképesebb Mercedes-motorért cserébe.

F1: Räikkönen nem bírja a tempót?

Kimi Räikkönen nem volt igazán versenyképes az Ausztrál Nagydíjon, a Ferrarinál többet várnak tőle, de vajon képes lesz-e hozni?

Így vezet villanyautót egy ralilegenda

Rauno Aaltonen a ballábfék pápája, aki még most, 79 évesen is tudja, mitől döglik a légy. A legendás MINI-s pilótát felkérte a BMW, ugyan fusson már egy kört az i3-mal, és ő megtette.

Teszt: Suzuki az olcsó Škoda és a vagány Citroën ellen

Szerény benzines szívómotorral hasonlítottuk össze a Citroën C3-at a Škoda Fabiával és a Suzuki Balenóval. Lehet, hogy a visszafogott konkurenciát beelőzi a dögös francia kisautó?

Nissan GT-R Track Edition: Köztes megoldás

A Nissan GT-R Track Edition a Nismo adottságait párosítja kisebb motorteljesítménnyel; a modell új piacra lépése jó apropó, hogy ismét elcsámcsogjunk részletein.

Tipikus példája a “megkímélt BMW, nyugdíjas orvostól eladó” hirdetésnek

Látszólag nem lett baja az autónak, de xDrive ide vagy oda, ezt akkor sem erre találták ki. Ez kínzás.

Tanult hibájából a Mazda

A CX-5 második generációjára helyretette az elsőnél elkövetett tévedését a Mazda. És még persze sok mást is.

F1: Az újonc is beszólt a McLarennek

Fernando Alonso után újonc csapattársa, Stoffel Vandoorne is azt nyilatkozta, hogy a McLaren-Hondáé a leglassabb autó a mezőnyben.

Tarlós István felébredt a kómából

A magyar közlekedési szankcionálás rendszere (magyarul: a büntetések) kilenc éve romlott el teljesen, amikor még Gyurcsány kormánya kitalálta az objektív felelősség nevű baromságot. Tarlós hol volt eddig, hogy ezt csak most vette észre?

Ismét csökken az üzemanyag ára

Szerdán folytatódik az üzemanyag árának csökkenése, ezúttal a gázolaj lesz olcsóbb.

Darth Vader egyszerűen kamionná vált

Egy dizájner olyan Kamazt gondolt ki, melyre legszívesebben már most felülnénk, mert ötvözi a versenykamionokat és az űrhajókat.

F1: Hamilton nagyon ráizgult az idei szezonra

Lewis Hamilton az idénynyitó Ausztrál Nagydíj után úgy fogalmazott, hogy az idei szezonban a legjobbak csapnak össze a vb-címért.

F1: Vizsgálják a melbourne-i pályainváziót

Bár egyesek ünnepelték, hogy a nézők az Ausztrál Nagydíj leintése után bemehettek a pályára, a Nemzetközi Automobil Szövetség kivizsgálja az egyértelműen veszélyes esetet.

Bicikli 11 millióért, nooormális?!

A jacht után most itt a Bugatti-kétkerekű: a PG bringája műszakilag is odateszi magát, de 39 ezer dolláros ára azért így is magas.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.