A Renault alulbecsülte az F1-et

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.09.28. 13.50

A Renault F1-es főnöke elismerte, hogy a francia gyártó naivan alulbecsülte a Forma-1-es visszatérés nehézségét. Most már nincs mit tenni, menni kell előre.

A Renault alulbecsülte az F1-et

A Renault 2015-ben sokáig mérlegelte, hogy teljesen kiszálljon a Forma-1-ből, vagy újra gyári csapattal vegyen részt a sportágban, majd az utóbbi mellett döntött, a Lotus felvásárlásával újra is alapították az alakulatot Enstone-ban.

A sárga autó teljesítménye azonban siralmas idén, 15 futam alatt kétszer sikerült pontot szerezni – a projekt ügyvezetője, Cyril Abiteboul elismerte, hogy csúnyán alulbecsülték a visszatérés nehézségét.

“Kijelenthetjük, hogy az idei év sokkal nehezebb, mint vártuk, bizonyos értelemben nagyon jól mutatja, milyen gyors a fejlődés az F1-ben. Az autónkat alapvetően 2014-15 tervezték, mi csak az idei év előtt az utolsó pillanatban beleerőltettük a Renault-erőforrást. Szóval nem volt a legjobb szülés, de nem is álmodtunk róla, hogy 18 hónap alatt ekkora lemaradásba kerülhet a többi járgányhoz képest” – magyarázta az Autosportnak.

“Talán egy kicsit naivak voltunk, de most már túl vagyunk ezen. A lényeg az, hogy ne rogyjunk meg, haladjunk futamról futamra és bízzunk a jövő évben, tartsuk életben a két csapat (Enstone és a viry-i motorgyár) motivációját és a jó irányba tartsunk.”

abiteboul

 

A Renault 7 pontjával jelenleg az egypontos Manor és a nullán álló Sauber előtt a 9. a konstruktőri bajnokságban. A cél a 8. hely lenne, de 21 pontos előnnyel vezető Haas elkapása lehetetlennek tűnik.

“Ami az idei célt illeti, szeretném, ha képesek lennénk a bajnokság 8. helyéért küzdeni, ez lehet az egyetlen opció. De úgy vélem, hogy ez is nagyon nagy falat, ugyanis világos, hogy a Haas csomagja sokkal versenyképesebb, mint a Renault-é. Nem tudom elképzelni, hogy elég pontot gyűjtsünk, de csakis felfelé célozhatunk, szóval ehhez tartjuk magunkat” – ismerte el Abiteboul.

Kommentek

Csirkebuszként élednek újjá az amerikai iskolabuszok

Guatemalában számos amerikai iskolai busz kezd új életet. Az úgynevezett csirkebuszokon azonban résen kell lenniük a turistáknak.

Meglepő autót fotóztak az M5-ösön

Vajon ki vesz amerikai piacra gyártott Passatot itthon, mikor állítólag futóműve rosszabb konstrukció, mint az európaié? Ennyivel olcsóbb lenne?

Idén még nem parkoltak bunkóbb módon Budapesten

Egy diplomata-rendszámos Audit hanyagul a buszmegállóban hagyott gazdája. Mert miért ne? Úgysem vár senki a buszra.

Használt autók 1,5 millió forint körül

Kétmillió forint alatt erős a kereslet a használt autók iránt. Mi ebben a kategóriában, de inkább 1,5 millió Ft körüli áron ajánlunk használt autókat.

Itt az Opel vadonatúj kompakt crossovere, a Crossland X

Nem a Mokka X helyére, hanem mellé sorolja be új városi crossoverét az Opel. A rég várt autó ma hajnaltól létezik.

Megújult a legendás amerikai sportkocsi

Felvarrták a Ford Mustang ráncait, jót tett az autónak a frissítés.

Divatcsászárnő tervezett kisautót

Klasszikus csajos stíluselemek helyett erőteljes divatkiáltvány, magabiztos és nőies az a smart fortwo Brabus, amelyet a német divatceleb Veronika Heilbrunner stilizált meg. A lényeg mégsem ez, hanem a Brabus tailor made program, amivel bárki megalkothatja saját smartját.

Szupersport-óra a világ leggyorsabb négyüléseséhez

A múlt héten bemutatott Bentley Continental Supersports a márka hagyományos óragyártó partnerét is megihlette. Az óra ultramodern tartalmakat kínál.

F1: Iszonyú sokat gyorsulnak az új autók

Az FIA legfrissebb szimulációi szerint egyes kanyarokban akár 40 km/h-val is nőhet az autók sebessége 2017-ben.

Hol kapni még új autót szívómotorral?

Mind több márka törli a turbómentes motorokat, mert az EU-szabványos fogyasztásmérés a feltöltött motoroknak kedvez. A 2008-hoz azonban atmoszférikus háromhengerest is választhatnak az óvatosabbak.

F1: Nagyot lépett előre az új motorral a Renault

A Red Bull technikai igazgatója, Adrian Newey szerint a Renault nagyot lépett előre a 2017-es motorral, de nagy kérdés, hogy a riválisok mennyit haladtak.

Megvan, ne keresd tovább a belső égésről készült tökéletes videót

Láttunk már hengerfej helyett plexivel zárt motort, amiben jól látszott a robbanások sorozata. Mókás volt, de ez a videó a profi bemutatása a történetnek, egyszerűen kihagyhatatlan.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.