A Renault alulbecsülte az F1-et

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.09.28. 13.50

A Renault F1-es főnöke elismerte, hogy a francia gyártó naivan alulbecsülte a Forma-1-es visszatérés nehézségét. Most már nincs mit tenni, menni kell előre.

A Renault alulbecsülte az F1-et

A Renault 2015-ben sokáig mérlegelte, hogy teljesen kiszálljon a Forma-1-ből, vagy újra gyári csapattal vegyen részt a sportágban, majd az utóbbi mellett döntött, a Lotus felvásárlásával újra is alapították az alakulatot Enstone-ban.

A sárga autó teljesítménye azonban siralmas idén, 15 futam alatt kétszer sikerült pontot szerezni – a projekt ügyvezetője, Cyril Abiteboul elismerte, hogy csúnyán alulbecsülték a visszatérés nehézségét.

“Kijelenthetjük, hogy az idei év sokkal nehezebb, mint vártuk, bizonyos értelemben nagyon jól mutatja, milyen gyors a fejlődés az F1-ben. Az autónkat alapvetően 2014-15 tervezték, mi csak az idei év előtt az utolsó pillanatban beleerőltettük a Renault-erőforrást. Szóval nem volt a legjobb szülés, de nem is álmodtunk róla, hogy 18 hónap alatt ekkora lemaradásba kerülhet a többi járgányhoz képest” – magyarázta az Autosportnak.

“Talán egy kicsit naivak voltunk, de most már túl vagyunk ezen. A lényeg az, hogy ne rogyjunk meg, haladjunk futamról futamra és bízzunk a jövő évben, tartsuk életben a két csapat (Enstone és a viry-i motorgyár) motivációját és a jó irányba tartsunk.”

abiteboul

 

A Renault 7 pontjával jelenleg az egypontos Manor és a nullán álló Sauber előtt a 9. a konstruktőri bajnokságban. A cél a 8. hely lenne, de 21 pontos előnnyel vezető Haas elkapása lehetetlennek tűnik.

“Ami az idei célt illeti, szeretném, ha képesek lennénk a bajnokság 8. helyéért küzdeni, ez lehet az egyetlen opció. De úgy vélem, hogy ez is nagyon nagy falat, ugyanis világos, hogy a Haas csomagja sokkal versenyképesebb, mint a Renault-é. Nem tudom elképzelni, hogy elég pontot gyűjtsünk, de csakis felfelé célozhatunk, szóval ehhez tartjuk magunkat” – ismerte el Abiteboul.

Kommentek

F1: Rajzfilm készült Vettel futamgyőzelméről

Elindult az új szezon, megérkezett a MiniDrivers első rajzfilmes összefoglalója is.

F1: Dokumentumfilm-sorozatban égeti magát a McLaren

Rosszabbkor nem is készülhetne film a csapat és a versenyzők színfalak mögötti munkájáról, de a McLaren és az Amazon idén mégis erre készül.

F1: Wehrlein dicséretet, és nem kritikát érdemel

A Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn keményen kritizálta azokat, akik kritikát fogalmaztak meg az Ausztrál Nagydíjtól visszalépett Pascal Wehrleinnal szemben.

A főnök még több Verstappent akar az F1-be

A Forma-1 motorsportért felelős igazgatója, Ross Brawn arról álmodik, hogy a közeljövőben még több Max Verstappen versenyez majd a sorozatban.

Targoncás oktatófilm, csak erős idegzetűeknek

Nagyon kel vigyázni, nehogy egy lehulló tapétavágó beleálljon a fejedbe, mikor épp leveszed a kobakot.

Különös autót fotóztak a Ferihegyi reptérnél

Olvasók küldte a fotókat, ilyet nem látni túl sűrűn itthon. Persze előfordul.

Nézd meg, hogy kell helyesen használni a körforgalmat

Remek kis animáció demonstrálja, hogyan is kell használni a többsávos körforgalmat.

Titkok az új Suzukiról

Stratégiát váltott a Suzuki: míg a kifutó Swift formaterve alig tér el elődjétől, az új jóval kevésbé hasonlít rájuk. A design részleteiről a főtervezőt kérdeztük.

Élesben veti be elektromos haszonjárműveit a Mercedes

Bár még nincs sorozatgyártásra alkalmas elektromos változat a Vitóból és a Sprinterből, mégis élesben tesztelhetik őket a következő években.

F1: Ha gyors a Ferrari, Vettel marad

A Ferrarinak akkor van a legnagyobb esélye a Sebastian Vettellel való szerződéshosszabbításra, ha gyors autót adnak alá. De mi lesz Räikkönennel a felpörgött Vettel mellett?

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

Durva rekord a magyar autópályákon

Az előző évhez képest 2016-ban jelentősen nőtt a bliccelő autósok ellen indított pótdíjas eljárások száma Magyarországon.

F1: A kis Schumacher is világbajnok lenne

Michael Schumacher fia, Mick édesapját tekinti a bálványának, így ő is szertne a Forma-1-es világbajnoki címig jutni.

BMW M8: új legenda születik

Az 5-ös és 7-es szériákkal közös padlólemezre épül a leendő BMW 8-as szuperkupé. Már az M-verzióját tesztelik.

F1-es motorértekezletre megy az Audi

Német sajtóértesülés szerint a jelenlegi motorgyártók mellett a Volkswagen-csoport egyik képviselője is ott lesz a Forma-1-es erőforrások jövőjét illető pénteki megbeszélésen.

Egykori KGB-s autót 4,5 millióért? Valaki?

A V8-as Tatra egy KGB-s változata került fel nemrég az eBay-re, amire most bárki licitálhat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.