A Forma-1 történetének első éjszakai versenye, a Szingapúri Nagydíj idén már kilencedik kiadásán van túl, de a mérleg nem valami rózsás, soha nem fogyott még olyan kevés jegy, mint 2016-ban.

Az eladások 15 százalékkal múlták alul az előző nyolc év átlagát, a versenynapra jutó 73 ezer, a teljes hétvégére eladott 219 ezer belépő pedig még a gazdasági válság csúcspontjának számító 2009-es 80 és 240 ezertől is elmaradt.

“Inkább a globális környezet, a gazdasági bizonytalanság tükröződhet ebben, kicsit olyan ez, mint 2009-ben, a válság idején. Jött a nagy korrekció, aztán a számok is megerősödtek. Érdekes módon a paddock club, a VIP-helyek jól teljesítettek, nem volt csökkenés. Ez arra utal, hogy prémium szinten népszerű a verseny a fogyasztók körében, inkább a szélesebb közönségnél érezteti hatását a gazdasági ciklus” – magyarázta a bizonyítványt a kereskedelmi és ipari miniszter, S Iswaran.

szing_f1_14

A Szingapúri Nagydíj szervezése évi 110 millió dollárba kerül, és nagyjából ennyit is hoz a turizmuson és egyéb, közvetett csatornákon keresztül.

A verseny Forma-1-es szerződése 2017-ben kifut, azonban az F1 tulajdonosváltása miatt Szingapúr nem akarja elkapkodni a hosszabbítási tárgyalásokat. A miniszter elmondása szerint időt kell adni a Liberty Mediának, hogy berendezkedjenek, és hogy “kölcsönösen előnyös” megegyezés születhessen. Iswaran nem is kívánt határidőt, ütemtervet szabni a tárgyalásoknak.