F1: Vettel nagyon csalódott a kiesés miatt

Szerző: Vezess levél küldés 
Dátum: 2016.09.17. 15.48

Sebastian Vettel már a Q1-ben kiesett a Szingapúri Nagydíj időmérőjén, miután a Ferrarijában eltört egy stabilizátor.

F1: Vettel nagyon csalódott a kiesés miatt

A Ferrari eleve sokáig várt, hogy a Q1-ben kimenjen a pályára, ahol azonnal kiderült, hogy gond van a négyszeres bajnok futóművével. A csapat kérte, hogy maradjon még egy kört, hátha össze tud hozni egy továbbjutó kört, de esélye sem volt, sokszor három keréken ment.

Vettel erre a döntésre célozhatott, amikor a bokszba menet közölte, hogy hülyeség volt kint maradni.

“Megpróbáltuk megjavítani az autót, de ehhez nem volt elég időnk” – mondta Vettel. “Olyan, mintha eltört volna egy stabilizátor, de még meg kell néznünk mindent. Nagyon csalódott vagyok, szerencsére a másik autó rendben van.”

“Egy kicsit ideges voltam, mert úgy döntöttünk, hogy megyek még egy kört, de ez sem volt gyorsabb. Aztán kifutottunk az időből.”

Vettel tavaly a pole-ból indult Szingapúrban, most az utolsó helyről kellene csodát tennie. Megkérdezték tőle, hogy a szombaton történtek lehetőséget adnak-e a Ferrarinak arra, hogy kicseréljenek néhány dolgot az autóban.

“Nem tudom, de most lesz időn elgondolkozni ezen. Nagy csalódás, ami történt, de a helyzet azért nem kilátástalan. Ha lesz biztonsági autó, bármi megtörténhet, gumink is sok maradt, a stratégiával is okozhatunk meglepetést. Az autó elég jó volt ahhoz, hogy az első sorba kerüljünk vele.”

Kimi Räikkönennek sem volt igazán jó időmérője, noha a pole-ról álmodott, végül ötödik lett. “A szabadedzéseken egy kicsit közelebb voltunk, de ott nem lehet mindig valós képet kapni az erőviszonyokról” – fogalmazott a finn.

“Az ötödik hely csalódás, de azt hiszem, majdnem mindent kihoztunk az autóból. A Q3-ban egész jó volt az első köröm, elégedett voltam vele, de tudtam, hogy a javításhoz bevállalósabbnak kell lennem.”

“Keményebben nyomtam, több kockázatot vállaltam, emiatt már az első kanyar széles lett kissé, és az utolsó szektorra is elment a tapadás. Az autó jól viselkedik, de több tapadásra lenne szükség, hogy gyorsabbak legyünk.”

Kommentek

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

F1: Alonso még öt évig maradhat?

A McLaren-Honda jelenlegi versenyképessége mellett az sem lenne meglepő, ha Fernando Alonso féltávnál kiszállna, de a wokingi csapat főnöke azt reméli, sokáig marad még a kétszeres bajnok spanyol.

Jön a 30-as korlátozás lakott területeken?

Violeta Bulc, az Európai Unió közlekedésért felelős biztosa szerint érdemes lenne szigorúbban korlátozni a sebességet lakott területen.

Lauda: Bottas máris bizonyított

A Mercedes-csapat elnöke az Ausztrál Nagydíj után úgy látja, hogy jól választottak Valtteri Bottasszal, a finn elődje, Nico Rosberg szintjén van.

Ezt a vizsgát soha nem fogja elfelejteni egyik tanulóvezető sem

Amikor az oktató közli, hogy a vizsgán egy másik autót fognak vezetni, már ott elkezdődik a para, aztán meglátják milyen autó, és picit kikészülnek.

Életveszélyes előzés után bosszúálló üldözés Békésben

Többször írtunk már a defenzív vezetési stílus életmentő hatásáról. Mert rengeteg idióta van az utakon, és ha lesüllyedünk a szintjükre, és belemegyünk egy adok-kapok szituációba, akkor azzal csak magunkat, és utasainkat veszélyeztetjük.

Harmadik üléssort kap a Honda CR-V

Az új generációs Honda CR-V fedélzetén mostantól akár heten is utazhatnak. Egyetlen bökkenő van csupán: a sokszemélyes verziót csupán egy piacon forgalmazzák.

Marad Rexton a SsangYong csúcsmodellje

Nem várta meg a világpremiert a SsangYong, idő előtt bemutatott két képet a múlt héten beharangozott nagy szabadidő-modelljéről.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.