Az aktív szélvédő terveit a Williams és a Ferrari korábbi mérnöke, Enrique Scalabroni készítette, Monzában Hornernek és Bernie Ecclestone-nak is megmutatta. Vészhelyzetben automatikusan, illetve a pilóták gombnyomására manuálisan is működésbe tudna lépni.

“Érdekes elképzelés, de sokkal inkább az FIA-nek kellene fontolóra vennie, és nem a csapatoknak” – mondta Horner.

“Elég bevállalósak a tervek, ahogy a rajzokról meg tudtam állapítani, talán egy egyszerűbb megoldással lehetne kezdeni valamit.”

“Az igazán pozitív dolog, hogy történnek dolgok a pilótafülke védelmével kapcsolatban. Mindenki hihetetlenül komolyan veszi a biztonságot, és fontos, hogy olyan megoldást vezessünk be, amely a pilótákat aggasztó minden kérdésben (láthatóság stb.) a legjobb.”

Az eddig legesélyesebb fejvédő megoldást, a glóriát Lewis Hamilton próbálta ki Szingapúrban, saját bevallása szerint “alig vette észre”, de a visszapillantóknál zavarta a kilátást. Az angolnak más gondja nem volt, de Toto Wolff csapatfőnök szerint ezen a panaszon dolgozni kell.