F1: Megmutatták az aktív szélvédő terveit, de hiába?

Szerző: Vezess levél küldés 
Dátum: 2016.09.15. 18.32

Miközben a glória és a Red Bull-féle Aeroscreen harcol egymással a Forma-1-ben, a háttérben egy harmadik megoldást is fejlesztenek.

F1: Megmutatták az aktív szélvédő terveit, de hiába?

Az Active Windscreent, vagyis az aktív szélvédőt a Williams és a Ferrari korábbi mérnöke, Enrique Scalabroni tervezte – írta a Motorsport.com. Már megmutatták Bernie Ecclestone-nak és a Red Bull-csapatfőnök Christian Hornernek is, méghozzá az Olasz Nagydíj hétvégéjén.

Scalabroni aktív szélvédője a nevéből fakadóan csak baleset esetén lépne működésbe, így próbálva megóvni a pilótát egy potenciálisan súlyos sérüléstől. A tervező szerint a rendszere már van olyan kiforrott, hogy az F1-es főnökök segítségével a fejlesztés következő stádiumába jusson, azaz a tesztek is elkezdődhessenek vele.

f1-enrique-scalabroni-active-windscreen-2016-enrique-scalabroni-active-windscreen-sketch1

A rendszer két különálló részből áll: az első az aktív szélvédő, a második pedig egy mozgatható tető a pilóta feje fölött. A szélvédő vészhelyzetben ki tud ugrani a helyéről, így adva védelmet a törmelékek ellen. Erre két opció is van: a versenyző manuálisan is működtetheti, de különböző szenzorok automatikusan is képesek felismerni veszélyes szituációkat.

A fejlesztés következő stádiumához további források lennének szükségesek, ezért fordult Scalabroni az FIA-hez. Charlie Whiting versenyigazgató ugyanakkor korábban kétségét fejezte ki azzal kapcsolatban, hogy egy ilyen rendszer bevezethető lenne a Forma-1-ben.

f1-enrique-scalabroni-active-windscreen-2016-enrique-scalabroni-active-windscreen-drawing

“Valaki nekem is átküldött néhány ilyen tervet, de őszintén szólva ennek bevezetését nem tartom praktikusnak az F1-ben” – fogalmazott Whiting.

“Nem igazán értem, hogyan lehetne elegendő idő egy ilyen rendszer aktiválásra. Szerintem a feltaláló, ha egyáltalán nevezhetjük így, valamit félreértett: egy pilóta általában nem látja előre, ha veszélyes szituáció jön, és nincs ideje arra gondolni, hogy ‘ó, te szentséges ég, jobb, ha most megnyomom ezt a gombot.’ Őszintén nem hiszem, hogy ez megvalósítható.”

Kommentek

F1: A McLarennek és a Williamsnek drukkol Hamilton

A háromszoros világbajnok Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton reméli, hogy a két patinás brit csapat lehet még ellenfél számára a világbajnoki küzdelemben.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Arab uralkodónak öltözött Felipe Massa

Royal Family Massah – írta a családjáról készült fotó alá a brazil Forma-1-es pilóta.

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidőautó

80 km/h-val 80 km-t a Magyarországon gyártott lyukas gumival

Kipróbáltuk, milyen egy defektes autóval gurulgatni 80-nal az országúton, majd megnéztük a tatabányai gyárat, ahol az új csodagumi készül. És megtudtuk, mi a baj a másféle defekttűrő gumikkal.

Bődületes kasszasiker a Halálos iramban 8

A Halálos iramban 8. megint lekörözte a mezőnyt az észak-amerikai mozikban a hétvégén. Az autós akciófilm globális bevételei a csillagok közé repítik a filmet.

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.