Az Active Windscreent, vagyis az aktív szélvédőt a Williams és a Ferrari korábbi mérnöke, Enrique Scalabroni tervezte – írta a Motorsport.com. Már megmutatták Bernie Ecclestone-nak és a Red Bull-csapatfőnök Christian Hornernek is, méghozzá az Olasz Nagydíj hétvégéjén.

Scalabroni aktív szélvédője a nevéből fakadóan csak baleset esetén lépne működésbe, így próbálva megóvni a pilótát egy potenciálisan súlyos sérüléstől. A tervező szerint a rendszere már van olyan kiforrott, hogy az F1-es főnökök segítségével a fejlesztés következő stádiumába jusson, azaz a tesztek is elkezdődhessenek vele.

f1-enrique-scalabroni-active-windscreen-2016-enrique-scalabroni-active-windscreen-sketch1

A rendszer két különálló részből áll: az első az aktív szélvédő, a második pedig egy mozgatható tető a pilóta feje fölött. A szélvédő vészhelyzetben ki tud ugrani a helyéről, így adva védelmet a törmelékek ellen. Erre két opció is van: a versenyző manuálisan is működtetheti, de különböző szenzorok automatikusan is képesek felismerni veszélyes szituációkat.

A fejlesztés következő stádiumához további források lennének szükségesek, ezért fordult Scalabroni az FIA-hez. Charlie Whiting versenyigazgató ugyanakkor korábban kétségét fejezte ki azzal kapcsolatban, hogy egy ilyen rendszer bevezethető lenne a Forma-1-ben.

f1-enrique-scalabroni-active-windscreen-2016-enrique-scalabroni-active-windscreen-drawing

“Valaki nekem is átküldött néhány ilyen tervet, de őszintén szólva ennek bevezetését nem tartom praktikusnak az F1-ben” – fogalmazott Whiting.

“Nem igazán értem, hogyan lehetne elegendő idő egy ilyen rendszer aktiválásra. Szerintem a feltaláló, ha egyáltalán nevezhetjük így, valamit félreértett: egy pilóta általában nem látja előre, ha veszélyes szituáció jön, és nincs ideje arra gondolni, hogy ‘ó, te szentséges ég, jobb, ha most megnyomom ezt a gombot.’ Őszintén nem hiszem, hogy ez megvalósítható.”