F1: Megmutatták az aktív szélvédő terveit, de hiába?

Szerző: Vezess levél küldés 
Dátum: 2016.09.15. 18.32

Miközben a glória és a Red Bull-féle Aeroscreen harcol egymással a Forma-1-ben, a háttérben egy harmadik megoldást is fejlesztenek.

F1: Megmutatták az aktív szélvédő terveit, de hiába?

Az Active Windscreent, vagyis az aktív szélvédőt a Williams és a Ferrari korábbi mérnöke, Enrique Scalabroni tervezte – írta a Motorsport.com. Már megmutatták Bernie Ecclestone-nak és a Red Bull-csapatfőnök Christian Hornernek is, méghozzá az Olasz Nagydíj hétvégéjén.

Scalabroni aktív szélvédője a nevéből fakadóan csak baleset esetén lépne működésbe, így próbálva megóvni a pilótát egy potenciálisan súlyos sérüléstől. A tervező szerint a rendszere már van olyan kiforrott, hogy az F1-es főnökök segítségével a fejlesztés következő stádiumába jusson, azaz a tesztek is elkezdődhessenek vele.

f1-enrique-scalabroni-active-windscreen-2016-enrique-scalabroni-active-windscreen-sketch1

A rendszer két különálló részből áll: az első az aktív szélvédő, a második pedig egy mozgatható tető a pilóta feje fölött. A szélvédő vészhelyzetben ki tud ugrani a helyéről, így adva védelmet a törmelékek ellen. Erre két opció is van: a versenyző manuálisan is működtetheti, de különböző szenzorok automatikusan is képesek felismerni veszélyes szituációkat.

A fejlesztés következő stádiumához további források lennének szükségesek, ezért fordult Scalabroni az FIA-hez. Charlie Whiting versenyigazgató ugyanakkor korábban kétségét fejezte ki azzal kapcsolatban, hogy egy ilyen rendszer bevezethető lenne a Forma-1-ben.

f1-enrique-scalabroni-active-windscreen-2016-enrique-scalabroni-active-windscreen-drawing

“Valaki nekem is átküldött néhány ilyen tervet, de őszintén szólva ennek bevezetését nem tartom praktikusnak az F1-ben” – fogalmazott Whiting.

“Nem igazán értem, hogyan lehetne elegendő idő egy ilyen rendszer aktiválásra. Szerintem a feltaláló, ha egyáltalán nevezhetjük így, valamit félreértett: egy pilóta általában nem látja előre, ha veszélyes szituáció jön, és nincs ideje arra gondolni, hogy ‘ó, te szentséges ég, jobb, ha most megnyomom ezt a gombot.’ Őszintén nem hiszem, hogy ez megvalósítható.”

Kommentek

Norvégiában betiltották a dízelautókat

A rossz légminőség miatt Oslo átmenetileg kitiltotta a norvég fővárosból a gázolajjal üzemelő gépjárműveket.

Opel, ami jobban kéne, mint egy BMW

Olyan Opelt vezettünk, amely annyira a vágy tárgya volt egykoron, hogy még egy dalba is befoglalták a nevét.

Családi mindenest, de milyet?

Használtautó-vásárlásban segít szakértőnk, aki egy levélváltással is irányt mutathat az igényeinknek megfelelő kivitel megtalálásához.

Ez a kézműves módszer új fejezetet nyit a hengerfej felújításban

Precíz megoldás helyett ösztönből tolja emberünk. Az eredmény kétséges, de legalább az eljárás látványos.

Magyar rekord a BMW-nél

Soha annyi új BMW nem kelt el Magyarországon, mint 2016-ban. A siker nem csak a hagyományos modelleké, Közép-Európában i-modellekből is nálunk fogy a legtöbb.

Súlyos kockázat a járműjavításhoz használt illegális eszköz

Súlyos közlekedésbiztonsági kockázatokat jelentenek az autókban használt szoftverek és egyéb műszaki elemek működését ellenőrző nem jogtiszta, vagy nem megfelelően frissített diagnosztikai eszközök – hívta fel a figyelmet a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT).

Top 10: a magyarok kedvenc használt autói

Úgy fest, hogy a közlekedési alapszükségletek kielégítésére szolgáló modellek mellett sok honfitársunk álmait valósítja meg használtautó-behozatallal. Közöljük a tíz legnagyobb darabszámban behozott használt autót.

1,3 milliárd liter benzint fogyasztottunk tavaly

Tavaly 5,5 százalékkal, csaknem 3 milliárd 358 millió literre nőtt az üzemanyag-fogyasztás a magyar piacon, ezen belül a gázolaj iránti kereslet 6,4 százalékkal, a benziné pedig 4,1 százalékkal bővült az egy évvel korábbihoz képest.

Fából faragott futóművel támasztották fel a sánta terepjárót

Aki terepjárásra adja a fejét, annak leleményesnek kell lennie. Az erdő mélyén, a vadonban nincs szerviz, csak a merész ötletek segíthetnek ha nagy a baj.

Iszonyatos luxus-pickup a Mercedestől

Miközben a Nissannal közösen fejlesztett X-osztály mezei munkaeszköznek ígérkezik, a cég más részlegei nem voltak ennyire józan gondolkodásúak.

Megvan az év első, szájtátós kamiontuningja!

Egy magyar csapat úgy alakította át egy Scania utasterét, hogy arra talán még külföldön is csorgatni fogják a nyálukat a kamionsofőrök.

Betegségnevű elektromos szupersportkocsi, de honnan?!

A Dendrobium nem valami alattomos gombás fertőzés, hanem egy futurisztikus külsejű sportkocsi, amely egyrészt elektromos, másrészt hamarosan gyártani fogják, harmadrész szingapúri.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.