F1: Ecclestone nélkül bajban lesznek az új tulajdonosok

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.09.15. 10.35

A Nemzetközi Automobil Szövetség korábbi elnöke, Max Mosley szerint a Forma-1 új tulajdonosainak egyszerűen szüksége van Bernie Ecclestone-ra, nem érdemes kitúrni az öreget.

F1: Ecclestone nélkül bajban lesznek az új tulajdonosok

A múlt héten bejelentették, hogy az amerikai Liberty Media képében új többségi résztulajdonosa lesz a Forma-1-nek. Az új tulajok szeretnék még jobban kiaknázni az F1-ben rejlő piaci lehetőségeket, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) korábbi elnöke, Max Mosley azonban arra figyelmeztet, hogy nem érdemes mindent felforgatni, a sikerhez kénytelenek lesznek Bernie Ecclestone-nal együttműködni.

“Az új emberek esetleg aktívabb szerepet akarnak vállalni, szeretnék irányítani az üzletet, de ebből konfliktus lehet Bernie-vel. Sokkal valószínűbb, hogy együttműködés lesz belőle. Előbb-utóbb szükség lesz egy utódra, hacsak Bernie nem halhatatlan, de szerintem nem az, szóval ez egy folyamat lesz.”

“Azonban kétlem, hogy összességében sok minden változna attól, hogy egy bizonyos szakértelmet hozzátesznek. Bernie-nek elképesztő tudása van az F1-ről, ami náluk nincs meg, szóval szükségük lesz rá. Érdekes lesz látni, mit is szeretnének hozzátenni az eddigiekhez” – magyarázta a BBC rádiójában az FIA-t 1993 és 2009 között irányító, Ecclestone-nal jó viszonyt ápoló angol.

Chase Carey- fejedelmi bajusszal érkezik az új nagyfőnök

Chase Carey, az új főnök

Az biztos, hogy Ecclestone mellé odakerül a Liberty embere, az amerikai médiaiparban tapasztalatokat gyűjtött Chase Carey. Mosley szerint képesek lesznek majd együtt dolgozni.

“Bernie bármikor elismeri, hogy nem ért a közösségi médiához, nem a digitális kor embere. Azonban ahhoz nagyon is ért, hogy vigye az üzletet. Ha Chase Carey tényleg tehetséges, okos és hajlandó a tanulásra, szerintem jól meglesz Bernie-vel. Azok többsége, akikkel nem jött ki Bernie, egyszerűen nem bírták a tempóját, nem voltak az ő szintjén.”

A Liberty felvetette, hogy a későbbiekben a csapatok is tulajdonrészhez juthatnak majd a Forma-1-ben, de Mosley szerint ez “hiba” lenne.

“Bármikor, amikor ez történt bármilyen motorsport-kategóriában, rossz vége lett. Az USA-ban több példa is volt erre. Igazából egy független felügyelőszervezetre van szükség, amely egyrészt képes vonzóvá tenni a sportágat a csapatok számára, másrészt képes szórakoztatóvá tenni a nézők számára. Szerintem nem helyes, ha a csapatok is beleszólhatnak a dolgokba.”

“A nagy bökkenő jelenleg az, hogy egyrészt Bernie igazgatja a gazdasági oldalt, a sport része pedig az FIA alá tartozik, kívülről pedig úgy látom, hogy az utóbbi nem kap elég figyelmet, amennyit kellene” – szúrt oda utódjának, a jelenlegi FIA-elnök Jean Todtnak.

Kommentek

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

F1: Alonso még öt évig maradhat?

A McLaren-Honda jelenlegi versenyképessége mellett az sem lenne meglepő, ha Fernando Alonso féltávnál kiszállna, de a wokingi csapat főnöke azt reméli, sokáig marad még a kétszeres bajnok spanyol.

Jön a 30-as korlátozás lakott területeken?

Violeta Bulc, az Európai Unió közlekedésért felelős biztosa szerint érdemes lenne szigorúbban korlátozni a sebességet lakott területen.

Lauda: Bottas máris bizonyított

A Mercedes-csapat elnöke az Ausztrál Nagydíj után úgy látja, hogy jól választottak Valtteri Bottasszal, a finn elődje, Nico Rosberg szintjén van.

Ezt a vizsgát soha nem fogja elfelejteni egyik tanulóvezető sem

Amikor az oktató közli, hogy a vizsgán egy másik autót fognak vezetni, már ott elkezdődik a para, aztán meglátják milyen autó, és picit kikészülnek.

Életveszélyes előzés után bosszúálló üldözés Békésben

Többször írtunk már a defenzív vezetési stílus életmentő hatásáról. Mert rengeteg idióta van az utakon, és ha lesüllyedünk a szintjükre, és belemegyünk egy adok-kapok szituációba, akkor azzal csak magunkat, és utasainkat veszélyeztetjük.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.