F1: A Red Bull jövőre levadászná a Mercit

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.09.12. 09.49

A Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko szerint a csapat visszanyerte lendületét, a 2017-es idényben már újra a bajnoki címért harcolhatnak majd, letaszíthatják a Mercedest a trónról.

F1: A Red Bull jövőre levadászná a Mercit

Míg 2010 és 2013 között a Red Bull zsinórban hozta a világbajnoki címeket, a 2014-ben indult új turbókorszakban az alkalmi villanások ellenére jelentsen visszaesett a csapat. A motorpartner Renault fejlesztéseinek köszönhetően a jó kasztni mellé immár egyre több erő is járul, így idén egyre versenyképesebb a csapat, a konstruktőri 2. hely megszerzése reális cél.

Ha ez meglesz, jövőre, a nagy aerodinamikai szabályváltozási csomagnak (is) köszönhetően a Red Bull már újra a bajnoki címért küzdhet, mondja az energiaital-gyártó motorsportfőnöke, Helmut Marko.

“Úgy gondoljuk, jövőre már készen állunk arra, hogy az élen küzdjünk. Mindig is jól teljesítettünk a nem kizárólag a motort érintő szabályváltozások idején. És a motorunk is a jó irányba fejlődik, 2017-re 15 lóerőnyire megközelíthetjük a Mercedest, ennyit pedig már kompenzálni tudunk a kasztnival. Szóval a jövő évi cél a Mercedesszel való küzdelem” – magyarázta az osztrák szakember a Forma-1 hivatalos oldalának.

2017 a kisebbik Red Bull-csapatnak, a Toro Rossónak is előrelépést hozhat, hiszen búcsúznak az idén használt 2015-ös Ferrari-erőforrástól, az autójukba ugyanaz a Renault-egység kerül majd, ami a nagycsapatnál – TAG Heuer néven – dolgozik, ez pedig a szorosabb technikai együttműködést is lehetővé teszi.

“Igyekszünk majd a lehető legtöbb közös munkát végezni. Először is költségcsökkentési okokból, másrészt a teljesítmény javítása érdekében is. Ami csak belefér a szabályokba. Mondjuk talán nem tudjuk teljesen kihasználni a kereteket, hiszen a Toro Rossónál nem dolgoznak olyan gyorsan, mint a Red Bullnál, de úgy vélem, két éven belül ez is megvalósul.”

Kommentek

70 millióért a tiéd lehet Magnum Ferrarija

A Bonhams holnap elárverezi azt a Ferrari 308 GTS-t, amellyel Tom Selleck csapatott Hawaii szigetén, mint Magnum magánnyomozó.

Ilyen motorok lesznek a Kia csúcsszedánjában

Véglegesítette a Stinger kupélimuzin motorpalettáját a Kia. Hibrid nem lesz egyelőre.

Új alvázas Suzuki jön!

A Suzuki illetékesei megerősítették, hogy a Jimny utódja is létravázra épül majd. Egyéb konkrétum nincs.

Minden, amit az új Toyota Yarisról tudni lehet

Márciusban frissítőkúrát vesz a Yaris. Kistestvérének megjelenését ölti majd magára.

Őrületes középmotoros Golf eladó, amcsi V6-ossal

Ha éppen van felesleges 1,7 milliód valami őrültségre, akkor ne keress tovább, megtaláltad. Persze a szállítás nem lesz egyszerű, és az NKH-nak is lesz egy-két szava hozzád.

Mazda MX-5 azoknak, akik nem szeretik az MX-5-öt

Biztonságérzetet adó fix C-oszloppal, a bezártság érzetét adó kemény targatetővel, komfortot adó automata váltóval is vehetnek mostantól kis Mazda roadstert azok, akik alapvetően nem is szeretik a roadstereket.

Mobillal szoktatnak le a vezetés közbeni mobilozásról

A kezdő vezetők virtuális szemüveg segítségével tanulhatják meg, hogyan reagáljanak a balesetveszélyre, és egyúttal megtapasztalhatják a helytelen viselkedés drasztikus következményeit.

Csökkent a győri Audi teljesítménye

Csökkent az Audi Hungaria Motor Kft. teljesítménye 2016-ban, 2015-höz képest 95 882 motorral és 37 231 járművel kevesebbet gyártott a cég.

Csirkebuszként élednek újjá az amerikai iskolabuszok

Guatemalában számos amerikai iskolai busz kezd új életet. Az úgynevezett csirkebuszokon azonban résen kell lenniük a turistáknak.

Rábólintottak a Forma-1 megvételére

A Forma-1 kereskedelmi jogainak felvásárlására készülő amerikai Liberty Media részvényesei kedden jóváhagyták az üzletet.

F1: Na ki jelentkezett be Bottas üléséért?

A Mercedeshez igazolt Valtteri Bottas felszabadult williamses helye is vonzó volt: a pilóta honfitársa, Heikki Kovalainen négy év távollét után is szívesen visszatért volna az F1-be a kedvéért.

Meglepő autót fotóztak az M5-ösön

Vajon ki vesz amerikai piacra gyártott Passatot itthon, mikor állítólag futóműve rosszabb konstrukció, mint az európaié? Ennyivel olcsóbb lenne?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.